Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

DiRT 4 - poradnik do gry

DiRT 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 Poradnik DiRT 4

Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2019

Rally

Rajdy polegają na pokonaniu trudnych odcinków na czas przystosowanymi do tego samochodami - Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Rajdy polegają na pokonaniu trudnych odcinków na czas przystosowanymi do tego samochodami

W rajdach ścigach się sam na kilku kilometrowych odcinkach po dzikim terenie na czas. Aby ukończyć cały puchar, musisz zajmować wysokie miejsca w kolejnych wyścigach, które prowadzą do zdobycia określonej ilości punktów. W każdym wydarzeniu trasa podzielona jest na odcinki, które pokonujesz w wyznaczonym czasie. Ilość przyznawanych punktów zależna jest od sumy czasów na wszystkich odcinkach. Dlatego jeden zepsuty (lub nawet nieukończony) odcinek nie dyskwalifikacje cię z podjęcia prób zdobycia znaczących miejsc. Suma punktów z wszystkich wydarzeń na koniec określi twoją pozycję w całych mistrzostwach. Z alei serwisowej możesz skorzystać co drugi wyścig (nieparzyste).

  • Nie kupuj zbyt wielu samochodów, a wykorzystuj odpowiednio jeden w wielu wyścigach - pomoże ci w tym opis licencji w powyższych rozdziałach i samochodów, które mogą ci się przydać po awansie do klasy wyższej.
  • Po zakupie nowego samochodu miej baczenie na zapas pieniędzy: świeżo zakupiony wóz warto jest od razu ulepszyć i przyzwyczajać się do nowego stylu jazdy. Zostaw także trochę pieniędzy na naprawy w trakcie wyścigu.

Land rush

Wyścigi odbywają się na piaszczystych torach zamkniętych o prostej budowie - Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Wyścigi odbywają się na piaszczystych torach zamkniętych o prostej budowie

W Land Rush wszystkie wyścigi odbywają się na piaszczystych torach o nieznacznie zmienionych trasach. Na torze ściga się 8 pojazdów, tylko pierwsza czwórka przechodzi do kategorii A, by móc ścigać się o zwycięstwo w wydarzeniu. By wygrać całe mistrzostwa, zdobądź największą ilość punktów. Aleje serwisowe odwiedzasz co wyścig.

Jazda każdym typem pojazdu jest inna, dlatego patrz na porady zamieszczone poniżej. W tej kategorii warto mocno ulepszać pojazd o nowe części, nie musisz bardzo przejmować się tuningiem - ważniejsza jest technika. W tych zawodach nie stracisz także dużo pieniędzy: większość napraw jest tania, nagrody są wysokie, a cele do zrealizowania zamieszczane przez sponsorów - łatwe do osiągniecia.

Crosskart

W tej kategorii ścigasz się małymi samochodami z silnikami o bardzo wysokich obrotach i o malutkich kołach. Tu, aby wygrać, trzymaj się prostych zasad:

  1. szybko obejmij prowadzenia staraj się potem jechać ostrożnie,
  2. skręty wykonuj łagodne i pokonuj ciasno;
  3. ostrożnie dawkuj moc (nie jedź na pełnym gazie przez cały wyścig) i jeszcze ostrożniej działaj z hamulcem (jeśli przytrzymasz go za długo, obróci cię),
  4. nigdy nie skręcaj od razu po wylądowaniu z wyskoku,
  5. na podjazdy z wyskokiem wjeżdżaj w linii prostej i ląduj na wyprostowanych kołach.

Buggy

Po awansie do tej klasy będziesz również mógł wziąć udział w wyścigach buggy. Jazda przypomina cross-karty, jednak łatwiej tutaj o obrót samochodu wokół własnej osi. Przede wszystkim musisz nauczyć się panować nad poślizgiem - najefektywniej w tym przypadku będzie podczas poślizgu puszczenie gazu i hamulca, aż samochód sam nieco zwolni i wyrówna trakcję. Trenuj z miarowym dodawaniem gazu (jeśli zrzucisz bieg na niższy i wrzucisz pełne obroty także wyrównasz tor jazdy, ale kosztem dużej straty prędkości podczas buksowania i ryzykiem wypadnięcia z trasy). Na długich prostych hamuj przed zakrętem naciskają hamulec do maksimum - hamowanie w piasku jest bardzo efektywne.

Ciężarówki wyścigowe

Jazda ciężarówkami jest bardzo specyficzna, uważaj na innych uczestników wyścigu - Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Jazda ciężarówkami jest bardzo specyficzna, uważaj na innych uczestników wyścigu

W pierwszej kolejności zwróć uwagę, że ciężarówki występują w dwóch zawodach: kategorii P-2 oraz P-1, i są to dwa inne pojazdy z innych kategorii. Są drogie, dlatego musisz zdecydować, czy wolisz wypożyczyć pojazd, czy zakupić go (wynagrodzenie za pierwsze miejsce jest mniej więcej równe wartości samochodu, a sprzedać go możesz za połowę ceny zakupu).

Aby skutecznie radzić sobie z wygranymi, postaraj się wchodzić w wąskie zakręty dość ostro (nawet z użyciem ręcznego) i bez gazu, po czym dokonywać maksymalnego przyspieszenia na drugim biegu, aby szybko wyjść z poślizgu. Na długich łukach lepiej staraj się zwolnić przed skrętem i pokonać go możliwie ciasno. Warto także stuningować pojazdy: wydłuż drugi i trzeci bieg, by na II móc łatwo wychodzić z poślizgów, a by III zapewniał większą maksymalną prędkość, która pozwoli ci wyprzedzać na prostych.

Rallycross

Na każdym torze musisz raz zaliczyć dodatkowy przejazd przez tzw. jokera, trasy oznaczonej na mapie na zielono - Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Na każdym torze musisz raz zaliczyć dodatkowy przejazd przez tzw. jokera, trasy oznaczonej na mapie na zielono

W Rallycrossach mierzysz się z pięcioma przeciwnikami na torze. Zawody realizowane są na zasadach pucharu. Musisz wygrać dwukrotnie na jednym torze, by zdobyć największą ilość punktów (25). Pierwszy wyścig to pół-finały: musisz zająć przynajmniej trzecie miejsce, by dostać się do pierwszej grupy - jeśli ci się to nie uda, najwyższa pozycja w drugim wyścigu to 9-te miejsce. Zależnie od ilości wydarzeń w mistrzostwach, by wygrać, suma punktów ze wszystkich wydarzeń musi być najwyższa. Aleje serwisowe odwiedzasz co wyścig.

W klasie rallycross poruszasz się bardzo mocnymi samochodami z napędem na cztery koła - Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
W klasie rallycross poruszasz się bardzo mocnymi samochodami z napędem na cztery koła

Jest to dość trudna kategoria. Autami ścigasz się na torze mieszanym, często ze sporą ilością asfaltu. Największym niebezpieczeństwem są tu ostre zakręty, gdzie przy tym typie samochodów bardzo łatwo o wpadnięcie w niekontrolowany poślizg i obrót. Przeciwnicy często potrafią znacznie oddalać się od siebie, więc jest opcją próba spychania się (lub nawet przebicia komuś opony). Raz na wyścig musisz przejechać przez tzw. Jokera, krótki poboczny odcinek trasy.

Aby wygrywać, staraj się maksymalnie ulepszać swój samochód o nowe części. Niebagatelne znaczenie ma także tuning. Podstawa to szybkie zajęcie pozycji lidera, jeśli się to nie uda, czekaj na odpowiedni moment do wyprzedzania przeciwników. Nie ryzykuj niebezpiecznego wyprzedzania - przeciwnicy także bywają agresywni.

Wyścigi historyczne

Wyścigi aut zabytkowych nie mają takiej wagi jak wcześniejsze zawody, także i dochody z nich są niższe - Porady dla trybów wyścigów | Porady do DiRT 4 - DiRT 4 - poradnik do gry
Wyścigi aut zabytkowych nie mają takiej wagi jak wcześniejsze zawody, także i dochody z nich są niższe

W wyścigach historycznych wracasz się do pojazdów używanych w latach 90', 80' i 70-tych. W tych wyścigach w zasadzie mierzysz się z niższymi prędkościami, lecz samochody są trudniejsze w sterowaniu, łatwiej potrafią wpadać w poślizgi i większość jest niewyposażona w nowsze systemy, jak ABS. W tych wyścigach posiadasz tylko jedną aleję serwisową (nie licząc tej, na starcie wyścigu).

W tych wyścigach istotną rolę pełnią ulepszenia, jednak najważniejszy jest umiejętny tuning samochodów: szczególnie odpowiednia manipulacja biegami, dyferencjałem i twardością zawieszenia.