Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander poradnik Divinity: Dragon Commander

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Akt I

Przed rozpoczęciem kampanii zostaniesz poproszony o wybór smoka, którym będziesz grał. Wybór smoka determinuje jego wygląd i umiejętności startowe (później będziesz mógł je zmienić). Smok górski rozpoczyna rozgrywkę ze skillami czysto ofensywnymi, zefir z defensywnymi, a szablowy stara się połączyć obie te cechy. Od wyboru smoka zależy również, które jednostki będą dostępne od razu na początku gry (łowca u szablowego, czarnoksiężnik u górskiego i szaman u zefira). Masz wolny wybór, w zależności od tego, jaki styl gry preferujesz. Zefir stanowić będzie solidne wsparcie dla jednostek. Jego atak podstawowy leczy sojuszników, a dodatkowo nie może ulec przegrzaniu. Jeśli z kolei planujesz się skupić przede wszystkim na grze smokiem, idealnym wyborem będzie smok górski.

Każda tura będzie zaczynać się od przeglądu gazety na pokładzie Kruka - Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Każda tura będzie zaczynać się od przeglądu gazety na pokładzie Kruka

Grę rozpoczniesz na Kruku, swoim statku flagowym, gdzie czarodziej Maxos objaśni panującą sytuację. Jesteś bękarcim synem byłego cesarza, który zginął z rąk swojego potomstwa, gdy te zbuntowało się i rozpoczęło wojnę na nieznaną dotąd skalę. Twoim celem jest spacyfikować rodzeństwo i przywrócić imperium należną mu chwałę. Na Kruku zapoznasz się ze swoimi dwoma pierwszymi generałami, Henrym i Edmundem. Generałowie co jakiś czas będą mieli jakąś sprawę, o której będą chcieli porozmawiać. Dokładny opis decyzji i ich konsekwencji dla każdego z nich znajdziesz w rozdziale poświęconym dowódcom. Pamiętaj, że decyzje są stałe, a ich efekt będzie się ciągnął przez resztę gry, także w następnych misjach. Z drugiej strony, jeśli zakończysz misję nim odbędziesz wszystkie dialogi, to przejdą one do następnej mapy. Dlatego też nie musisz się przejmować "zbyt szybką grą", niczego nie przegapisz.

Zapoznaj się dobrze z Krukiem i jego mieszkańcami. W dwóch ostatnich komnatach znajdziesz Grumia i Maxosa, u których możesz rozwijać nową technologię. U tego pierwszego od razu warto opracować transportowce i łupy wojenne dla szturmowców. Pozostałe punkty przeznacz, na którąś z pozostałych jednostek, w zależności od tego, którą masz już odblokowaną za wybór smoka. Po zapoznaniu się z nowym domem przejdź z mostka na mapę strategiczną klikając na mapę po środku.

Pierwszy rzut oka może nie sprawić w zbyt dobry humor - Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Pierwszy rzut oka może nie sprawić w zbyt dobry humor. Jak widać na screenie, wróg kontroluję zdecydowaną większość mapy i graniczy bezpośrednio z naszą stolicą! Na szczęście nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać. Przede wszystkim trzeba zająć tereny na wschodzie. Rozpoczynasz z czterema szturmowcami. Przesuń jednego w prawo, by przejąć neutralny teren, razem z żołnierzami, którzy się na nim znajdują. Jeśli chcesz od razu grać ofensywnie, to pozostałymi trzema oddziałami możesz bezpośrednio zaatakować przygraniczny region wroga, póki nie ma tam jeszcze żadnych umocnień. Bitwa będzie mocno na styku, ale przy użyciu smoka/generała i wsparcia w postaci karty lub dwóch powinieneś wyjść z niej zwycięsko. Jeśli jednak nie chcesz od razu ryzykować, to na razie wstrzymaj się z dalszymi ruchami wojsk. Wybuduj w stolicy transportowiec, który wcześniej opracowałeś u Grumia oraz oddział grenadierów. Następnie zakończ turę.

W następnych turach skup się na objęciu kontroli nad całą południową częścią mapy - Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

W następnych turach skup się na objęciu kontroli nad całą południową częścią mapy. Wykorzystaj transportowce, by przejąć pobliskie wyspy. Pamiętaj, że sam transportowiec nie przejmie terenu! Zapakuj najpierw na niego oddział piechoty, potem przenieś transportowiec na wyspę i kliknij nań prawym przyciskiem myszy, by wyładować żołnierzy. Uważaj także na desant na wschodzie, gdzie z pewnością wyląduje transportowiec wroga (screen) Będą to jednak bardzo małe siły, więc spokojnie sobie z nimi poradzisz. Przez resztę gry komputer nie powinien już próbować podobnego manewru, ale dla bezpieczeństwa możesz tam trzymać oddział lub dwa w rezerwie. Po zwycięstwie w pierwszej bitwie zostaniesz poinformowany, że dwójka kolejnych dowodów, Catherine i Scarlett postanowiła dołączyć do sprawy i wzmocnić sztab.

Z początku rozgrywki dbaj o nieumarłych, bądź elfów - Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Z początku rozgrywki dbaj o nieumarłych, bądź elfów

W tak zwanym międzyczasie na pokładzie statku zjawią się ambasadorzy poszczególnych ras, którzy regularnie będą przez resztę gry wnosić propozycję różnych zmian w prawie. Decyzje wiązać się będą z wzrostem, lub spadkiem przychodów, zwiększeniem/zmniejszeniem liczby rekrutów, spadku ceny za jednostki itd. Itp. Generalnie jednak przede wszystkim liczy się tu popularność ras, która wpływa na wsparcie w krajach zamieszkałych przez daną rasę. Podjęte decyzje nie mają bezpośredniego przełożenia na przebieg fabuły. Ogólnie są to po prostu opcje za lub przeciw, które zwiększą lub zmniejszą popularność u danej rasy. Gdy popularność zbliży się do maksimum rasa wytoczy swoją decyzję specjalną, której nie będzie popierać żadna inna strona. Jeśli jednak się zgodzisz, to dostaniesz prezent w postaci specjalnej karty stałej, odmiennej dla każdej rasy. Najlepszą techniką będzie więc dbanie o jednych, podjęcie decyzji, otrzymanie karty i zmianę frontu przerzucając się na inną rasę. Mapa pierwszej misji zamieszkała jest tylko przez elfów i nieumarłych, więc to o nich warto najlepiej zadbać na tym etapie. Dość szybko powinieneś dostać decyzję o wprowadzeniu obowiązkowego poboru. Zgodzenie się na niego nie tylko polepszy stosunki z nieumarłymi, ale także mocno obniży cenę nowych jednostek, co bardzo się przyda przez resztę misji.

Przed atakiem na ziemie wroga zdobądź i zabuduj wszystkie regiony na południu - Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Przed atakiem na ziemie wroga zdobądź i zabuduj wszystkie regiony na południu

Gdy południe mapy będzie już pod kontrolą pozostanie ofensywa na stolicę wroga. Możesz wykorzystać statki, by zaatakować jednocześnie z dwóch stron, lub zwyczajnie iść całą armią drogą lądową. Przeciwnik nie powinien stanowić wielkiego zagrożenia, zdobądź regiony przy stolicy, ale ją samą zostaw na razie w spokoju. Będzie mocno broniona, więc warto najpierw przejąć pozostałe terytoria i zbudować większą armię. Mając pod kontrolą większość mapy przeciwnik nie powinien już być w stanie niczym odpowiedzieć. Okupuj dwa graniczące ze stolicą kraje, a jednocześnie pojedynczym oddziałem i transportowcem przejmij kontrolę nad pozostałymi ziemiami. W międzyczasie nie zapomnij o rozwoju technologii u Grumia.

Gdy będziesz gotowy przepuść szturm na stolicę nieprzyjaciela - Akt I | Opis przejścia | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Gdy będziesz gotowy przepuść szturm na stolicę nieprzyjaciela

Pozostanie ofensywa na stolicę, zajęcie jej zakończy pierwsze zadanie. Złoto, wynaleziona technologia, karty, punkty badań, popularność raz konsekwencje podjętych decyzji przejdą do następnej części gry, więc by ułatwić sobie drugą misję możesz przed ostatecznym atakiem odczekać kilka tur, by zebrać jak najwięcej więcej złota i kart.