Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zapoznanie i porady ogólne | Faza Ryzyka | Divinity Dragon Commander poradnik Divinity: Dragon Commander

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Zapoznanie i porady ogólne

Działania na mapie strategicznej to najważniejsza część gry - Zapoznanie i porady ogólne | Faza Ryzyka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Działania na mapie strategicznej to najważniejsza część gry

Ryzyko swoją nazwę bierze od znanej gry planszowej o tej samej nazwie. Na tym etapie, w turach, kolejni gracze przesuwają swoje wojska, stawiają budynki oraz wykorzystują karty oferujące szereg usprawnień i ulepszeń. Mapa świata podzielona jest na szereg sektorów, krajów. Każdy kraj charakteryzuje się zyskiem złota, punktów badań, ogólną populacją i rasą, która go zamieszkuje. Wartości te są zaznaczone na każdej prowincji. Przesuwając armię do neutralnego kraju zdobędziesz nad nim kontrolę od kolejnej tury. Przesuwając armię do regionu, w którym znajduje się armia wroga zainicjujesz bitwę, którą możesz rozegrać sam, lub automatycznie, przy użyciu generała lub bez. Pamiętaj jednak, że kontrolę nad prowincją mogą zdobyć tylko jednostki lądowe. Statki i samoloty rzucone w bój na wrogi teren, rozegrają bitwę, ale nawet po jej wygraniu, nie przejmą kontroli nad regionem. Jednocześnie jednostki lądowe nie są w stanie przeprawiać się przez morze. Najpierw trzeba je załadować na transportowce. Każda jednostka na określną liczbę pól, które może przebyć w czasie jednej tury. Docelowo jednostki lądowe przesuwają się o jedno pole, morskie o 2/3, a lotnicze o 3/4.

Zdobycie stolicy wroga jest głównym celem gry - Zapoznanie i porady ogólne | Faza Ryzyka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Zdobycie stolicy wroga jest głównym celem gry

Najważniejszym punktem mapy jest stolica. Jest to kluczowy kraj, którego utrata będzie równoznaczna z przegraną. Po utraceniu stolicy, gracz który stanie na krawędzi porażki będzie miał jeszcze jedną turę, by odbić swoje miasto. Jeśli mu się to nie uda - gra będzie przegrana. Stolicy nie powinno się zostawiać bez zabezpieczenia, zwłaszcza jeśli znajduje się blisko wrogich regionów, np. zaraz za rzeką.

Jest to najważniejszy etap gry, który w głównej mierze decyduje o sukcesie, lub porażce. Od samego początku wymaga długofalowego planowania i określenia planu postępów. Poniżej znajdziesz listę ogólnych porad przydatnych w każdej rozgrywce:

  • Zaraz po starcie gry dokładnie zapoznaj się z mapą i wyszukaj odpowiednie regiony, które wygodnie rozdzielają od siebie duże połacie mapy. Ideałem jest jeden kraj graniczący z wieloma po lewej i prawej. Są to idealne miejsca strategiczne, których kontrola zapewni bezpieczeństwo reszcie imperium. Robiąc postępy zawsze staraj się formować front tak, by jak najmniejszą liczbą swoich krajów graniczyć z jak największą liczbą krajów wroga. Wymusi to na przeciwniku rozrzucenie wojsk na długiej linii, a tobie umożliwi koncentrację większych sił w jednym miejscu.
  • Po rozpoczęciu rozgrywki przyjrzyj się neutralnym krajom i wojskom w nich stacjonującym. Takie armie dołączą do pierwszego, kto zdobędzie dany kraj. Nie pozwól, by zasiliły szeregi przeciwnika.
  • Nigdy nie zostawiaj nieobsadzonych regionów graniczących bezpośrednio z liniami wroga. Jeśli posiadasz jeden kraj graniczący z dwoma przeciwnika, to pamiętaj by nie przesuwać naraz całej armii w jedno miejsce. Z drugiego regionu przeciwnik od razu wejdzie w powstałą lukę odcinając wojska od reszty imperium.
  • Staraj się nie atakować wszystkimi siłami i zawsze trzymać rezerwy. Jeśli atak się nie powiedzie, powstrzymają oni ewentualny kontratak wroga, który w innym wypadku miałby otwartą drogę.
  • Graj ofensywnie. Celem gry jest światowa dominacja. Zwlekanie da możliwość zbudowania przeciwnikowi większej armii i zdobycia lepszych kart. Dodatkowo nie zapominaj, że wrogie kraje graniczące ze sobą wraz z każdą turą mają coraz mniejsze umocnienia. Nie czekaj, tylko atakuj, nawet jeśli procentowo szansa nie jest zbyt duża, to może będziesz miał szczęście w rzutach kostką. A nawet jeśli nie, to przynajmniej osłabisz wroga przed kolejnym atakiem.
  • Gra ofensywna nie jest równoznaczna z szaleńczymi atakami na każdym froncie! Atak z trzech regionów w trzy regiony przeciwnika w jednej turze wiąże się z dużym niebezpieczeństwem. Nawet jeśli masz dużą przewagę liczebną, to bitwa automatyczna dalej jest w rękach losu. Możesz ją przegrać, a przeciwnik wykorzysta lukę, by rozdzielić od siebie twoje armie! Graj ofensywnie, ale zarazem logicznie i spkojnie.
  • Pamiętaj, że gdzie trzech się bije, tam trzeci korzysta. Jeśli dwie strony są związane w krwawą walkę, nie wtrącaj się, a spokojnie czekaj na rozwój sytuacji. Jeśli jedna strona będzie blisko przejęcia wrogiej stolicy, spróbuj wtedy się wbić w ich region dzieląc inwazyjne wojska i samemu zdobywając stolicę przegrywającego.
  • Umiejętnie wykorzystuj bitwę automatyczną. Jeśli szanse procentowe wynoszą 25% do 75% na korzyść przeciwnika, to niemal na pewno przegrasz taką potyczkę w trybie rzeczywistym. Z drugiej strony w bitwie automatycznej takie szanse matematycznie dadzą zwycięstwo w jednej z czterech takich bitew.
  • Wykorzystuj statki i morza! Jeśli przeciwnik lekceważy obronę mórz, a dysponujesz np. kartą zwiększającą liczbę ruchów na turę, to możesz nagle kompletnie go zaskoczyć desantem z drugiej strony kontynentu i zmuszeniem go do walki na dwóch frontach! Naturalnie, sam również pamiętaj o osłonie swoich wód.
  • Umiejętnie stawiaj budynki. Postawienie fabryki wojennej czy kopalni złota w zagrożonym regionie, który lada moment może wpaść w ręce wroga, może sprawić, że nie tylko wydasz pieniądze w błoto, ale także wzmocnisz gospodarkę przeciwnika. Jeśli region jest nie do obrony, lepiej zniszczyć budynek przed końcem tury, by odzyskać, choć trochę złota i nie dać struktury w spadku wrogowi. Wymieniaj też budynki, jeśli uznasz to za stosowne. Nie używasz, lub używasz niezwykle sporadycznie, smoka w czasie bitwy? W takim razie wieża czarodzieja będzie całkowicie bezużyteczna. Postaw w jej miejsce tawernę, by zyskać dostęp do kart z najemnikami.
  • Nie zapominaj o opcji odwrotu! Ucieczka nie musi być hańbą. Jeśli bitwa jest przegrana, lepiej ratować co się da, niż pozwolić zginąć całej armii.