Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Generałowie | Faza Kruka | Divinity Dragon Commander poradnik Divinity: Dragon Commander

Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019

Generałowie

Dowódcy mają istotny wpływ dla losów rozgrywki - Generałowie | Faza Kruka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Dowódcy mają istotny wpływ dla losów rozgrywki

Generałowie pełnią istotną rolę dla przebiegu gry. Jako smok w czasie jednej tury możesz rozegrać tylko jedną bitwę. Jeśli w ciągu tej jednej tury sytuacja wymusi rozegranie większej ilości potyczek, możesz wystawić generała na dowódcę, by wyraźnie zwiększyć swoje szanse w automatycznym starciu. Jeśli zamierzasz rozegrać automatyczną bitwę, to najlepiej sprawdź, który dowódca daje największa procentową szansę na wygraną. Pamiętaj jednak, że wykorzystanie generała kosztuje państwowy skarbiec złoto. Mężczyźni na początku rozgrywki będą inkasować większą wypłatę, niż panie, ale obie płace mogą zostać zrównane przez decyzję o równouprawnieniu. Generałowie mają własne zdanie i niekoniecznie muszą zgadzać i/lub lubić zarówno z graczem, jak i ze sobą nawzajem. Każdy rozpoczyna grę z dwoma umiejętnościami specjalnymi. Wraz z rozwijaniem ich poszczególnych historii zyskasz szansę na odblokowanie kolejnych skilli.

Edmund

Arogancki Edmund jest wybitnym strategiem - Generałowie | Faza Kruka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Arogancki Edmund jest wybitnym strategiem

Początkowe umiejętności:

Taktyczny geniusz - zmniejsza znaczenie siły rażenia wrogich jednostek

Ofensywa - zmniejsza znaczenie liczby wrogich jednostek broniących się przed atakiem

Najlepszy dowódca z początku gry, szczególnie do ofensywy. Różnice są dość detaliczne, ale najczęściej to on będzie miał największą procentową szansę na zwycięstwo. W późniejszym czasie prawdopodobnie rozwój innych generałów zmniejszy jego znaczenie.

Wątek fabularny:

Edmund jest przekonany o wyższości swojej rasy nad wszystkimi innymi, do tego stopnia, że uważa innych za kompletnie bez znaczenia i absolutnie nie ma zamiaru zniżać się do obcowania z nimi. Jego decyzje będą dotyczyć interakcji z innymi rasami. Edmund będzie starał się wychylić od wszelkich zadań związanych z przebywaniem w towarzystwie "podrzędnych bytów", jeśli jednak będziesz go zmuszał do interakcji, to z czasem nabierze szacunku i uznania dla innych.

Decyzje:

1. Edmund nie chce się spotkać z impim ambasadorem.

a) Wymuś spotkanie. -> Relacje z jaszczurami wzrastają, relacje z impami spadają. Losowa karta z najemnikiem.

b) Pomóż mu się wywinąć. -> Impy, jaszczury. Losowa karta z umiejętnością smoka

2. Krasnoludzki uczony zamierza wydać książkę o pochodzeniu gatunków. Edmund nie chcę pozwolić na produkcję podobnych bzdur.

a) Wstrzymaj publikacje -> Krasnoludy. Losowa karta z najemnikami.

b) Nie wstrzymuj -> Nieumarli, jaszczury. Losowa karta umiejętności smoka.

3. Krążą pogłoski o morderstwach na elfach przez nieumarłych. Edmund miał zbadać sytuację, ale nie chciało mu się.

a) Skarć go i każ mu wykonywać swoje obowiązki -> Nieumarli, elfy. Losowa karta z najemnikami.

b) Losy tej wioski są bez znaczenia -> Elfy, jaszczury, nieumarli. Losowa karta umiejętności smoka.

4. Prospera proponuje zmianę prawa ustalając wszystkie rasy równe sobie. Edmundowi się to nie podoba.

a) Nikt nie jest równy smokowi! -> Impy, elfy, nieumarli, jaszczury, krasnoludy. Napływ złota z krajów krasnoludów i jaszczurów +1. Losowa karta z najemnikami.

b) Niech Prospera robi co chce -> Impy, elfy, nieumarli. Losowa karta umiejętności smoka.

5. Edmund zakochał się w elfce. Ojciec dziewczyny jest jednak przeciwny związkowi. Edmund chce go zabić.

a) To nie jest dobry pomysł -> Elfy. Losowa karta z najemnikami.

b) Nie doczeka jutra! -> Elfy. Losowa karta z umiejętnością smoka.

Po podjęciu ostatniej decyzji odbędzie się ostatni dialog kończący historię Edmunda. Jeśli kazałeś mu współdziałać z innymi rasami uzna, że się co do nich mylił. W przeciwnym wypadku jeszcze bardziej pogrąży się w przekonaniu, że strasznie nad nimi góruje i wybierze życie w samotności z braku drugiej, równie wartościowej co on, osoby. Bez względu na wybór Edmund dostanie dwie nowe umiejętności - Straszliwy i Defensywa.

Henry

Henry należy do ostrych dowódców preferujących działanie nad myślenie - Generałowie | Faza Kruka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Henry należy do ostrych dowódców preferujących działanie nad myślenie

Początkowe umiejętności:

Specjalista od jednostek - zwiększa siłę destrukcyjną jednostek ciężkich i średnich

Zaciekłość - wpływa na siłę destrukcyjną w czasie ataku

Podobnie jak Edmund, generał przede wszystkim ofensywny. Ze względu na swoją umiejętność jego rola będzie rosła wraz z upływem czasu, kiedy to zyskasz dostęp do lepszych jednostek.

Wątek fabularny:

Henry służąc u ojca Smoczego Dowódcy został zdradzony w wyniku czego stracił rękę i oko. Teraz jest bardzo negatywnie nastawiony do wszelkiej współpracy z innymi, więc jego decyzje wiążą się oczywiście ze współpracą. Na koniec Henry może ponownie zaufać ludziom, lub pozostać na stałe samotnym wilkiem.

Decyzje:

1. Henry postanowi opowiedzieć o historii swoich protez.

a) W razie potrzeby także możesz uciec, nie potrzeba mi generała kaleki -> Losowa karta bitewna dywersji jednostki

b) Wiernie służyłeś mojemu ojcu, mam nadzieję, że zasłużę na twój szacunek -> Losowa karta bitewna przewagi jednostki.

2. Henry i Edmund mają uspokoić zamieszki wśród Jaszczurów. Henry chce iść w pojedynkę.

a) Niech idzie sam -> Jaszczury. Nowa umiejętność - Ofensywa. Losowa karta bitewna - dywersja jednostki.

b) To okazja, żeby poćwiczyć -> Jaszczury. Losowa karta bitewna - przewaga jednostki.

3. Henry odbędzie kłótnie z Catherine natomiast współpracy.

a) Możesz ufać tylko sobie -> Elfy. Losowa karta bitewna dywersji jednostki

b) Daj nam szansę -> Losowa karta bitewna - przewaga jednostki.

4. Córce Henrego grozi porwanie. Scarlett i Catherine chcą pomóc mu w obronie dziewczyny.

a) Trwa wojna, ich miejsce jest na Kruku -> Losowa karta bitewna dywersji jednostki. -> 5

b) Niech idą -> Jaszczury. Losowa karta bitewna - przewaga jednostki. -> 6

5. Córka została porwana. Henry grozi wysadzeniem Iglicy nieumarłych, jeśli nie zostanie zwrócona.

a) Niech iglica runie, jeśli trzeba -> Nieumarli. Losowa karta bitewna dywersji jednostki.

b) Każ mu przestać -> Nieumarli. Losowa karta bitewna - przewaga jednostki.

6. Córka Henrego jest bezpieczna. Jednak doradcy domagają się zwrotu pieniędzy za dokonane zniszczenia.

a) Chce mieć to z głowy, a ktoś musi zapłacić. -> Losowa karta bitewna dywersji jednostki.

b) Twoja córka jest już bezpieczna, to chyba nie taka straszna cena? -> Losowa karta bitewna - przewaga jednostki

W zależności od losów córki i jaki wpływ na jej uratowanie miały Scarlett i Catherine, Henry albo wybierze życie samotnego wilka albo nawiąże z nimi nić przyjaźni. Otrzyma także umiejętność - Straszliwy.

Catherine

Cathy sprawdzi się świetnie w walkach wodnych - Generałowie | Faza Kruka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Cathy sprawdzi się świetnie w walkach wodnych

Początkowe umiejętności:

Morski specjalista - zwiększa siłę destrukcyjną jednostek morskich

Trwoga - zmniejsza znaczenie liczby wrogich jednostek

Użyteczna w przypadku sporej ilości jednostek wodnych (nie tylko na morzu) oraz do obrony przy dużej przewadze liczebnej wroga. Jest to także jedyny dowódca, który może mieć łącznie aż pięć umiejętności specjalnych.

Wątek fabularny:

Catherine jest zażartą feministką, a jej dotyczyć nadawaniu praw kobietom. Jeśli wspomożesz ją w swoich działaniach zrozumie, że nie wszyscy mężczyźni są szowinistami, w przeciwnym razie jeszcze bardziej będzie nimi gardzić.

Decyzje:

1. Kobiety powinny zarabiać tyle samo, co mężczyźni.

a) Wprowadź równe płace -> Catherine i Scarlett będą miały taki sam żołd jak Edmund i Henry. Scarlett otrzyma umiejętność Cierpliwy, Catherine otrzyma umiejętność Specjalizacja w lekkich jednostkach. Losowa karta sabotażu.

b) Nic z tego -> Brak zmian.

2. Powinno się zakazać krasnoludzkiego zwyczaju porzucania kobiet w lesie.

a) Natychmiast -> krasnoludy, jaszczury. Losowa karta sabotażu.

b) To tylko legendy -> krasnoludy, jaszczury.

3. Zakaż zaaranżowanych małżeństw, bez zgody dziewczyny.

a) Poprzyj -> Elfy, krasnale, impy. Losowa karta sabotażu.

b) Nie zmieniaj zwyczajów -> Krasnoludy, impy, elfy.

4. Catherine żąda zabijania żołnierzy, którzy dopuszczą się gwałtu.

a) Wspomóż Cathy -> Jaszczury, nieumarli. Losowa karta sabotażu. Nowa umiejętność - Ofensywa. Liczba rozmieszczonych oddziałów na początku bitwy spada o 10% -> 5

b) Potrzebujemy każdego żołnierza -> Nieumarli, jaszczury. -> 6

5. Połowę oficerów w armii powinny stanowić kobiety

a) Zgoda -> Jaszczury, nieumarli.

b) O przydziałach oficerskich powinny decydować umiejętności, nie płeć -> Nieumarli, jaszczury.

6. Kobiety powinny mieć prawo do usuwania niechcianych ciąż.

a) Zgódź się -> Jaszczury, nieumarli, krasnoludy. Losowa karta sabotażu.

b) Nie zgadzaj się -> Nieumarli, krasnoludy, jaszczury.

W zależności wyborów zrozpaczona Catherine zrozumie, że nic nie może pomóc kobietom, lub podziękuje za pomoc w walce o ich prawa. Otrzyma umiejętność - Specjalizacja w jednostkach powietrznych.

Scarlett

Zawadiacka Scarlett zaskakująco dobrze sprawdzi się w defensywie - Generałowie | Faza Kruka | Divinity Dragon Commander - Divinity: Dragon Commander - poradnik do gry
Zawadiacka Scarlett zaskakująco dobrze sprawdzi się w defensywie

Początkowe umiejętności:

Specjalista od jednostek - zwiększa siłę destrukcyjną jednostek lekkich

Defensywa - wpływa na znaczenie liczby jednostek w czasie obrony.

Postać typowo defensywna, najlepsza w początkowych turach.

Tło fabularne:

Scarlett jest lesbijką. Będzie się udzielać we wszystkich politycznych sprawach dotyczących homoseksualistów i stawać w ich obronie. W zależności od decyzji, jakie podejmiesz z dumą ogłosi światu swoją ukrywaną orientację, lub będzie się ze wstydem chować.

Decyzje:

1. Elfy chcą legalizacji małżeństw homoseksualnych. Scarlett chce, żebyś poparł wniosek.

a) Poprzyj -> Elfy, krasnoludy, nieumarli. Losowa karta bitewna - pozyskanie jednostki.

b) Nie popieraj -> Krasnoludy, nieumarli, elfy. Losowa karta z najemnikami.

2. Nieumarli chcą zniszczyć dzieła słynnej rzeźbiarki, gdyż ta okazała się być lesbijką.

a) Nie pozwól zniszczyć dzieł -> Jaszczury, nieumarli. Losowa karta bitewna - pozyskanie jednostki.

b) Nie zamierzam doprowadzać do politycznych zgrzytów -> Nieumarli, jaszczury, Losowa karta z najemnikami.

3. Scarlettt odrzuciła zapędy Henrego. Teraz ten rozpowiada, że musi być lesbijką. Scarlett wyznaje, że to prawda.

a) Dochowam tajemnicy, mam nadzieję, że znajdziesz szczęście -> Losowa karta bitewna - pozyskanie jednostki.

b) W mojej armii to nie ma znaczenia -> Losowa karta z najemnikami.

4. Elfi arcyksiążę morduje masowo wszystkich podejrzanych o homoseksualizm. Oberon oferuje prezent, by nie dopuścić do jego aresztowania

a) Aresztuj elfa -> Jaszczury, elfy. Losowa karta bitewna - pozyskanie jednostki -> 5

b) Przyjmij podarunek finansowy od Oberona i przymknij oko na pogłoski -> Elfy, jaszczury. Losowa karta z najemnikami. +20 sztuk złota -> 6

5. Aresztowany Elf został zamknięty w swojej rezydencji, gdzie opływa w luksusy i dalej morduje podejrzanych o homoseksualizm. Scarlett chce zabić elfa.

a) Wydaj rozkaz ścięcia Elfa -> Jaszczury, elfy. Losowa karta bitewna - pozyskanie jednostki.

b) To byłby samosąd -> Elfy. Losowa karta z najemnikami.

6. Scarlett chce odejść:

a) Przyjąłem złoto kierując się pragmatyzmem. Muszę wygrać wojnę. -> Losowa karta bitewna - pozyskanie jednostki.

b) Przestań dramatyzować i weź się w garść! -> Losowa karta z najemnikami.

W zależności od wyborów Scarlett albo będzie dumna ze swojej orientacji, albo dołączy do zakonu, albo w całkowitej rozpaczy rozpije się i zacznie sypiać z kim popadnie. Pierwsze dwie opcje będą skutkować zyskaniem zdolności - Straszliwy. Ostatnia alternatywa (przestań dramatyzować...) nie da jej żadnej nowej umiejętności.