Metro: Last Light - poradnik do gry

Poradnik do gry Metro: Last Light to kompletny opis przejścia wszystkich rozdziałów gry, a także zestawienie sekretów (strony dziennika Artema), podpowiedzi dotyczące między innymi staczania walk, ulepszania i dobierania broni oraz lista osiągnięć.

3 stycznia 2014Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3
Nieoficjalny poradnik do gry Metro: Last Light zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich rozdziałów kampanii dla pojedynczego gracza - Metro: Last Light - poradnik do gry

Nieoficjalny poradnik do gry Metro: Last Light zawiera przede wszystkim bardzo szczegółowy opis przejścia wszystkich rozdziałów kampanii dla pojedynczego gracza. Omówienia poszczególnych etapów skupiają się w głównej mierze na rozwiązywaniu otrzymywanych zadań, choć dużo uwagi poświęcono też walce oraz skutecznemu pozostawaniu w ukryciu, zwłaszcza że unikanie podnoszenia alarmów jest przez grę odpowiednio nagradzane (między innymi zdobywaniem dodatkowych osiągnięć).

Poradnik do Metro: Last Light to:

  • kompletny, bogato ilustrowany opis przejścia wszystkich rozdziałów gry
  • zestawienie wszystkich dostępnych sekretów (strony dziennika Artema)
  • zestawienia wszystkich instrumentów muzycznych, skrzynek na bagnach oraz wizji w Martwym Mieście, pomocne w zaliczeniu powiązanych z nimi osiągnięć
  • szereg podpowiedzi dotyczących staczania walk, ulepszania i dobierania broni, handlu oraz pozostawania w ukryciu
  • pełna lista osiągnięć/trofeów
W niniejszym poradniku zastosowane zostały oznaczenia kolorystyczne - Metro: Last Light - poradnik do gry

W niniejszym poradniku zastosowane zostały oznaczenia kolorystyczne. Kolor zielony wykorzystany został do wskazywania miejsc, w których główny bohater może odnaleźć standardowe interaktywne przedmioty, jak na przykład nowe bronie, amunicję czy apteczki. Kolor pomarańczowy użyty został z kolei do oznaczenia lokacji, w których do zabrania są sekrety (kolejne strony dziennika Artema). Pełna lista dostępnych sekretów zamieszczona została ponadto na samym końcu poradnika, pomagając w szybkim zlokalizowaniu pominiętych znajdziek.

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Metro: Last Light - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 3 stycznia 2014.

komentarze czytelników (26)

Wismerin  2013-05-18 - 14:11

Jakie są wymogi do dobrego zakończenia?

rieper18  2013-05-18 - 20:26

..oj dobry klimat, te wlochate oangutany sa w tej czesci bardziej wymagajace precyzyjnego odstrzalu.. nie daj jak podleci obok ciebie to juz kaplica.. trzeba ladowac na slepo heh.. szczegolnie na wysokim poziomie ;] trzeba bedzie przejsc poraz kolejny gry i sprawdzic scenariusz gry poniewaz za kazdym razem nie bylem litosciwy i zabijalem przy egzekucji.. a musze sprawdzic jak ich zaoszczedze czy to cos zmieni ;]

tomzkat  2013-05-18 - 22:35

no nie znam lepszej strzelanki . Do czasu jak nie zagrałem w Metro linczowałem liniowe gry... Ale co jest najważniejsze? KLIMAT , KLIMAT ,KLIMAT

Mashroo  2013-05-18 - 22:50

@Wismerin Wymogi do "good ending'u" nie zmieniły się bardzo od pierwszej części. Pokrótce - interakcja z dużą ilością postaci niezależnych i przedmiotami. Ogólnie staraj się być bardziej takim "true hero", ale też nie przesadzaj np. To tyle, mam nadzieję że pomogłem. Gdyby coś było nie tak, zawsze chętnie pomogę.

Wismerin  2013-05-19 - 09:59

W zasadzie robiłem mniej więcej tak jak napisałeś oprócz:

Mashroo  2013-05-19 - 17:55

@Wismerin Tak, tak jak napisałem powyżej :

bullgod  2013-05-21 - 19:42

No tak, poradnik przejścia najbardziej liniowej gry na świecie... gratuluję.

Sir Xan  2013-05-21 - 20:00

@bullgod Owszem, solucja przejścia gry nie jest potrzebna, ale lokalizacje dokumentów i przedmioty z pewnością się przydały. Bo przecież z taka grafika w Metro oraz ciemności w tunele sprawią, że niektóre przedmioty są dobrze zamaskowane i mogą zostać ominięte, że gracz nie będzie miał pewności, czy zbierał wszystkie dokumentów. Grafika w Metro jest po prostu cudnie!

Laki1231  2013-05-21 - 20:51

http://www.gg.pl/dysk/XipZOZ7OygsvXypZOZ7O-Xo/MetroLL_2013_05_21_20_47_42_904.jpg bę♥dzie kolejna część ;d? książki?

shadowwolfys  2013-05-23 - 00:23

Hehehe... widze że poradnik dalej w tyle za mną :D a ostatnio zbyt zmęczony jestem żeby grać cay wieczór XD

bullgod  2013-05-23 - 08:45

@Sir Xan Do zlokalizowania przedmiotów i dokumentów, jesli komuś by to było potrzebne, wystarczyłyby mapki, czyli parę plików jpg. Po co komuś informacja, że ma się czołgać przed siebie, wysłuchać dialogu, a potem czołgać dalej, skoro generalnie czołgać się może tylko przed siebie, a słuchać dialogu naprawdę nie musi? W tej grze nie można się zgubić, a jak ktoś ma problem z jej przejściem, to poradnik mu i tak nie pomoże, tylko ćwiczenia z koordynacji ręka-oko :) Jak dla mnie kompletna strata czasu.

Stranger.  2013-05-23 - 14:46

Soplic --> Dzięki za spostrzegawczość. Naniesiemy poprawki przed "zamknięciem" poradnika. :) shadowwolfys --> No niestety nigdy nie jest tak, że poradnik powstaje w tyle godzin, ile zajmuje przejście gry. ;) Kolejna część będzie jutro, a z ostatnią będziemy celować w pierwszą połowę przyszłego tygodnia.

shadowwolfys  2013-05-23 - 21:44

Stranger... no niestety wiem... ale za poradnik do Metro 2033 należą się brawa :) Do tego zaglądam żeby sprawdzić czy może jest już opis do momentu w którym ja już jestem i czy może dowiem się czy przegapiłem gdzieś okazje by dorwać filtry do maski :/

Stranger.  2013-05-24 - 16:36

shadowwolfys --> Najwięcej filtrów odnajduje się przy ciałach i w sumie jeśli spełnisz wszystkie pozostałe wymagania (o nich będzie w ostatniej części) to ograbiając zwłoki nie powinieneś sobie zablokować dostępu do "dobrego" zakończenia. Ewentualnie możesz też obrać taką taktykę żeby zapoznać się wstępnie z okolicą, a następnie załadować ostatni punkt kontrolny i szybciej przejść przez daną lokację. :)

Rammi  2013-05-31 - 14:38

@Stranger -> A czy te "czarno-białe" wizje nie zaliczają się na osiągnięcie łącznie z "kolorowymi"? Te 7 przedstawionych przez ciebie zaliczyłem a i tak osiągnięcia nie dostałem.

Stranger.  2013-05-31 - 15:15

Rammi --> Musiało ci jakąś nie zaliczyć (może bug?), bo na pewno wymaganych jest tylko siedem wizji.

tomzkat  2013-06-01 - 13:10

Z dzisiejszego pktu widzenia -ta gra była tak krótka ,ze już ją dawno zapomniałem

Hellboy08  2013-06-02 - 18:14

ile trwa przejście całej gry ???

Stranger.  2013-06-05 - 20:05

Zależy jaki wybierzesz poziom trudności i czy będziesz chciał się skradać bez zabijania innych osób. Jeśli się nie będziesz śpieszył to imo spokojnie wystarczy na 8-10 godzin.

wimper  2013-06-27 - 17:04

Jeśli komyuś walka z mamuśką sie nie rozpoczynie niech nie bierze nic ze zwlok przed mostkiem (1 spotkanie z nią). U mnie pomgło Gra ogólnie zje....dwabista:) Szkoda że krótka:(