Mass Effect 3 - oficjalny polski poradnik do gry

Poradnik do Mass Effect 3 opisuje wszystkie misje główne i poboczne zawarte w grze, wraz z różnymi ich zakończeniami. W kompendium zawarto też opis romansów, broni, ulepszeń oraz licznych znajdziek, w tym zasobów wojennych.

10 stycznia 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Poradnik do gry Mass Effect 3 to złożone i kompletne kompendium, zawierające opisy wszystkich zadań głównych i pobocznych wraz z ich odnogami i alternatywnymi zakończeniami - Mass Effect 3 - poradnik, opis przejścia, questy

Poradnik do gry Mass Effect 3 to złożone i kompletne kompendium, zawierające opisy wszystkich zadań głównych i pobocznych wraz z ich odnogami i alternatywnymi zakończeniami. W tekście zawarto też porady taktyczne dotyczące walk z przeciwnikami i zestawienia opisujące lokalizację przydatnych przedmiotów (w tym pancerzy, broni i ulepszeń) oraz zasobów wojennych gromadzonych w przestworzach galaktyki. Wątki romansowe doczekały się osobnego, bardzo obszernego rozdziału, opisującego wszystkie dostępne w grze opcje. Całość została uzupełniona serią czytelnych ilustracji, pozwalających na łatwą orientację w treści poradnika.

Oto pełna zawartość poradnika:

  • szczegółowy opis zadań głównych i pobocznych wraz ze sposobem ich odblokowywania;
  • opis eksploracji związanych z misjami lokacji;
  • opisy rozmów z napotykanymi postaciami niezależnymi;
  • porady dotyczące walki z przeciwnikami (także bossami);
  • opis lokalizacji rzadkich przedmiotów (ulepszeń, nowych broni, datapadów itp.);
  • opis możliwych wyborów oraz różnic w rozgrywce będących skutkami decyzji podjętych we wcześniejszych stadiach gry;
  • nagrody za wykonanie zadań;
  • pełna lista zasobów wojennych;
  • zestawienia broni, ulepszeń, pancerzy oraz sklepów;
  • przegląd galaktyki;
  • zestawienie i opis wszystkich romansów, w jakich Shepard może wziąć udział (zarówno jako mężczyzna, jak i kobieta);
  • zestawienie romansów innych członków załogii Normandii.

Mass Effect 3 - oficjalny polski poradnik do gry

Poradnik do gry

Mass Effect 3 - poradnik, opis przejścia, questy

Poradnik do gry Mass Effect 3 to kompletne zestawienie informacji dotyczących gry ze szczegółowym opisem wszystkich zadań wraz z niezbędnymi informacjami potrzebnymi do ich ukończenia. Poradnik zawiera ponadto pełne zestawienia przedmiotów oraz sklepów.

Mass Effect 3 - romanse - poradnik do gry

Poradnik Mass Effect 3 Romanse skupia się w całości na miłosnych podbojach. Zawiera informacje na temat wszystkich osób, z którymi można nawiązać związek uczuciowy. Mowa tu zarówno o znanych z poprzednich odsłon serii, jak i o zupełnie nowych postaciach.

Zobacz Poradnik
Pobierz w PDF lub EPUB

komentarze czytelników (148)

Troloman  2012-04-04 - 22:35

Jak dodać sobie punkty siły zbrojnej programem Gibbed . Szukałem i nie znalazłem

strelnikov  2012-04-04 - 22:45

ad 128 ...

pieterkov  2012-04-05 - 11:25

Z rozmowy dowiesz się, że trenerka pragnie pozyskać święte teksty z tytułowej biblioteki znajdującej się w Gromadzie Nimbus. Powróć na Normandię, otwórz mapę galaktyki i wybierz się do układu Gimbus. Gimbus? Chyba nimbus... poprawcie to bo jest śmiesznie ;)

pieterkov  2012-04-05 - 11:42

A zadanie Cytadela: Sabotaż medi–żelu jest dostępne o wiele wcześniej niż Priorytet: Pancernik gethów.. Z tego co pamiętam to można je wykonać po misji cytadela 2, czyli po ataku

pieterkov  2012-04-05 - 14:41

Zadanie Dekuuna: Ewakuacja elkorów dostępne jest dopiero po misji Priorytet: Rannoch jest więc błędnie umieszczone w dziale "Po zakończeniu misji Priorytet: Pancernik gethów"

ShArK_CK  2012-04-05 - 21:49

Potrzebuję pomocy. Misja Cytadela #2. Dochodzę do pomieszczenia które kończy się zamkniętymi dzwiami. Nie wiem co zrobić. Gdy naciskam "badaj" pisze coś o resetowaniu przerywaczy. W poradniku pisze "Na koniec zniszcz zatrzask, uaktywnij windę i do niej wejdź." Co mam zrobić?

mgrpiter  2012-04-05 - 23:23

ShArK_CK --> na prawo od windy masz pomieszczenie, a w nim skrzynke na ścianie. w niej przestrzel zatrzask i uruchom windę.

Stranger.  2012-04-10 - 22:39

pieterkov --> Jeśli dobrze pamiętam masz rację z tym zadaniem z elkorami. Gdy tylko znajdę wolną chwilkę zrobimy jeszcze jeden update poradnika.

EdekWrex  2012-04-11 - 22:09

Sorry takie mam pytanie i za odp będe wdzięczny;)Jeśli chodzi co pokój miedzy Quarianmi I Ghetami to spełniłem Wzystkie wymogi Oprócz że nie zniszczyłem w Mass effect 2 bazy heretyków a przeprogramowałem ghety ale jeśli spełniłem resztę wymogów uda mi się zaprowadzić do pokoju między nimi:/?Za info z góry dzięks;)

macio209  2012-04-11 - 22:21

EdekWrex ...

EdekWrex  2012-04-12 - 17:08

Dzięks za info;) Mam nadzieje mimo wszystko że uda mi się załagodzić konflikt bo z tego co wiem to jedna z ważnioejszych decyzji:/

EdekWrex  2012-04-14 - 09:02

HUUUUUUUURRRRRAAAAA!!!!!!!!!!!XDUdało mi się zawrzeć pokój:-D

Stranger.  2012-04-15 - 01:15

Drobne uzupełnienie odnośnie warunków zawarcia pokoju - z tego co mi wiadomo żaden z wymienionych czynników nie jest wymagany, tj. jego nie spełnienie (nawet jeśli wszystko inne się porobiło) blokuje cały wariant zachowania. Natomiast spotkałem się z (niepotwierdzonymi) informacjami, że musi to być większość (czyli więcej spełnionych czyników niż niespełnionych).

NewGravedigger  2012-04-15 - 02:17

powiem wam, że nie rozumiem tutaj podniet zawarciem pokoju. Bezproblemowo, kierując się tylko i wyłącznie sumieniem zawarłem pokój dla wszystkich ras. ...

kubsiol206  2012-07-18 - 10:05

Póki co skończyłem Priorytet Cytadela 2 (i wszystkie poboczne questy pojawiające się do tego czasu). Zauważyłem dwie sprawy. 1- ważna - na Tuchance uratujemy Mordnia (czyli opcja 2 w poradniku) tylko jeżeli na czele Krogan stoi Wreav i jeżeli mamy wystarczające punkty reputacji - i to było podane w poradniku. Ale także ważne jest to czy w ME2 zniszczyliśmy dane Maelona!!! Ja je ocaliłem i mimo spełnienia warunków (wreav, reputacja) opcji nakłonienia Mordina do wpuszczenia fałszywej szczepionki nie ma. Zresztą czy Mordin ginie nie wiemy. Jest tylko wybuch. Według mnie w ME4 będzie jakimś szamanem na Tuchance :D 2- mniej ważna - quest Normandia - Rura termiczna GX12 - u mnie pojawiła się dopiero przed samą Cytadelą 2. Traynor nic o tym nie mówiła (na początku), schodziłem do Maszynownii co jakiś czas (czyli po skończonych zadaniach) aż zastałem Adamsa przy konsoli. Wtedy mi powiedział o tej rurze. I teraz uwaga! Nie musimy lecieć na Cytadelę ponieważ oferty sklepów pojawiają się u nas w Hangarze!!! Idziemy tam, kupujemy rurę i do Adamsa. Dostajemy reputację +. Ale to nie koniec :D poszedłem do Traynor i dopiero powiedziała, że Adams chce się spotkać (już po skończonym quescie) ...

premium886049  2012-08-18 - 15:21

Po skończeniu zadania Priorytet-Sur'Kesh nie otrzymałam Salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych. Czy ktoś wie czemu?

Xpuk  2012-08-28 - 23:02

Miał ktoś z was może taki problem, iż w misji z Konsensusem gethów problem z niszczeniem tych pomarańczowych bloczków na skupiskach? Ja przez ładnych parę chwil strzelam i nie ma absolutnie żadnej reakcji. Wcale nie znikają, tyle że sobie eksplodują do momentu aż mi się amunicja nie skończy.

młoda foka  2013-05-21 - 16:35

Ale numer!Mimo,że zrobiłem wszystko zgodnie z opisem (nie pamiętam tylko czy zniszczyłem bazę heretyków czy ich przeprogramowałem),to nie odpala mi się opcja mogąca doprowadzić do sojuszu quarian z gethami.Jestem załamany bo nie po to gimnastykowałem się w "dwójce" a teraz i w "trójce" nad łagodzeniem konfliktów między oboma rasami, żeby mi teraz jedna wybiła drugą do nogi.Czytałem dokładnie opis i Wasze powyższe posty ale nic mi to nie dało.Może na x-boxa jest jakaś zubożona wersja i pokoju zaprowadzić się nie da ;) ?

JÓZEK2  2013-06-18 - 09:03

[146] Mimo starań, też mi nie wyszło. Dlaczego ? Otóż Legion MUSI przeżyć misję samobójczą w ME2 jak też Tali, w procesie o zdradę, MUSI zostać uniewinniona /tak zrobiłem/. W ME3 dowiadujemy się, że została komandorem. Należy też doprowadzić do zgody między nimi na Normandii co udało mi się. Nie wiem czemu ale Legion lub Tali, wybrani przeze mnie do "wędrówki" kanałem, mimo że są lojalni, giną przy zacinających się drzwiach /ME2/. Tak straciłem Legiona. Nie otworzyła mi się też opcja pogodzenia Mirandy i Jack. W ME2 straciłem Mirandę i getha. Na razie, nie mam już siły grać ponownie. Może za x miesięcy. P.S. Stranger, podziwiam ale i zastanawiam się jak to możliwe, że odkryłeś WSZYSTKIE OPCJE trylogii ME. Bez żadnych "tajnych" materiałów zdaje się to wręcz nie możliwe ;) Nie chciałem korzystać z poradnika lecz w końcu go zaliczyłem, z ciekawości czystej i... zgłupiałem. Powiązanie ze sobą wszystkich części gry jest "przerażające" i szkoda, że twórcy gry tak drastycznie uwarunkowali optymistyczne zakończenie serii. Ale przynajmniej miałem "środkową" wersję finału. Pozdrawiam.

Elenen  2013-07-08 - 18:36

JÓZEK2, w ME2 mogłeś nie mieć wszystkich ulepszeń broni, jaką posługuje się Legion lub Tali. Mi brakowało jednego ulepszenia siły rażenia karabinu szturmowego, którego używa Legion. Nie brakowało mi za to żadnego ulepszenia do broni, którą posługuje się Tali. Także kiedy poszedł Legion, zginął. Kiedy poszła Tali, przeżyła. Nie mam pewności, czy to od tego zależy, ale na zagranicznych forach twierdzą, że tak.

Mass Effect 3 - poradnik, opis przejścia, questy
Mass Effect 3 - romanse - poradnik do gry