Mass Effect 3 - oficjalny polski poradnik do gry

Poradnik do Mass Effect 3 opisuje wszystkie misje główne i poboczne zawarte w grze, wraz z różnymi ich zakończeniami. W kompendium zawarto też opis romansów, broni, ulepszeń oraz licznych znajdziek, w tym zasobów wojennych.

10 stycznia 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Poradnik do gry Mass Effect 3 to złożone i kompletne kompendium, zawierające opisy wszystkich zadań głównych i pobocznych wraz z ich odnogami i alternatywnymi zakończeniami - Mass Effect 3 - poradnik, opis przejścia, questy

Poradnik do gry Mass Effect 3 to złożone i kompletne kompendium, zawierające opisy wszystkich zadań głównych i pobocznych wraz z ich odnogami i alternatywnymi zakończeniami. W tekście zawarto też porady taktyczne dotyczące walk z przeciwnikami i zestawienia opisujące lokalizację przydatnych przedmiotów (w tym pancerzy, broni i ulepszeń) oraz zasobów wojennych gromadzonych w przestworzach galaktyki. Wątki romansowe doczekały się osobnego, bardzo obszernego rozdziału, opisującego wszystkie dostępne w grze opcje. Całość została uzupełniona serią czytelnych ilustracji, pozwalających na łatwą orientację w treści poradnika.

Oto pełna zawartość poradnika:

  • szczegółowy opis zadań głównych i pobocznych wraz ze sposobem ich odblokowywania;
  • opis eksploracji związanych z misjami lokacji;
  • opisy rozmów z napotykanymi postaciami niezależnymi;
  • porady dotyczące walki z przeciwnikami (także bossami);
  • opis lokalizacji rzadkich przedmiotów (ulepszeń, nowych broni, datapadów itp.);
  • opis możliwych wyborów oraz różnic w rozgrywce będących skutkami decyzji podjętych we wcześniejszych stadiach gry;
  • nagrody za wykonanie zadań;
  • pełna lista zasobów wojennych;
  • zestawienia broni, ulepszeń, pancerzy oraz sklepów;
  • przegląd galaktyki;
  • zestawienie i opis wszystkich romansów, w jakich Shepard może wziąć udział (zarówno jako mężczyzna, jak i kobieta);
  • zestawienie romansów innych członków załogii Normandii.

Mass Effect 3 - oficjalny polski poradnik do gry

Poradnik do gry

Mass Effect 3 - poradnik, opis przejścia, questy

Poradnik do gry Mass Effect 3 to kompletne zestawienie informacji dotyczących gry ze szczegółowym opisem wszystkich zadań wraz z niezbędnymi informacjami potrzebnymi do ich ukończenia. Poradnik zawiera ponadto pełne zestawienia przedmiotów oraz sklepów.

Mass Effect 3 - romanse - poradnik do gry

Poradnik Mass Effect 3 Romanse skupia się w całości na miłosnych podbojach. Zawiera informacje na temat wszystkich osób, z którymi można nawiązać związek uczuciowy. Mowa tu zarówno o znanych z poprzednich odsłon serii, jak i o zupełnie nowych postaciach.

Zobacz Poradnik
Pobierz w PDF lub EPUB

Komentarze Czytelników (149)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
01.04.2012 21:52
odpowiedz
Cayack
55
Gospodarz Przystani

Spróbuj wrócić do save'a sprzed dołączenia Tali (choć jak widzę kilka poziomów już zdobyłeś, więc pewnie musiałbyś się cofnąć dość daleko) i zobaczyć czy błąd się powtórzy. U mnie raz zresetowały się kredyty, było to w misji Rannoch: Admirał Koris. Pod koniec tego zadania przejmujemy kontrolę nad działkiem w promie (wtedy tak jakby nie mamy kredytów ani medi-żelu), po czym już na Normandii okazało się, że kasa zniknęła. Na szczęście po wczytaniu save'a i przejściu tego fragmentu jeszcze raz wszystko było w porządku.

Może powinieneś pogrzebać za edytorem save'ów, zrobić reset postaci i wpisać wartość punktów do wykorzystania na taką, jaką miałeś przed wystąpieniem błędu?

01.04.2012 22:13
odpowiedz
MagicArt
18
Centurion

Z tym może być problem, gram na jednym save. Z poradnika korzystam dopiero jak misje ukończę. Decyzje podejmuje sam i ponoszę za nie konsekwencje a nie po to aby osiągnąć najlepszy wynik. ;) Dlatego mnie na tej postaci nie interesuje multi.

01.04.2012 22:55
odpowiedz
strelnikov
77
Senator

MagicArt -->

To jest blad z tym resetem lvl postaci, nie jest tak zle - save chcesz czy nie to masz - zawsze jest save z ostatniej misji i taki ktory udostepnia jej rozpoczecie od nowa (oczywiscie jesli nie rozpoczales juz jakiejs nastepnej)

rob save dla bezpieczenstwa - tez kiedys gralem na jednym save game ale jak w 1997 stracilem po tygodniu grania non-stop (z przerwa na sen) save a Fallout to od tamtej pory robie save co jakis czas w kazdej grze dla bezpieczenstwa (acz podzielam Twoje zdanie - raz podjetej decyzji nie zmieniam w RPG - nawet jesli pozniej testuje inne rozwiazania)

02.04.2012 17:18
odpowiedz
HULAS!
2
Junior

W ramach dostępnych "innych przedmiotów" proponuję dodać jeszcze Kosmicznego Chomika. Stworzonko fruwa sobie pod maszynownią i należy je złapać - najlepiej ustawić się na jego kursie i w odpowiednim momencie wcisnąć spację. Efekty polowania możemy obejrzeć w swojej kajucie, podobnie jak w ME2.
Wydaje mi się, że opcja dostępna jest jedynie przy grze z wykorzystaniem safe z ME2 ale należałoby to jeszcze sprawdzić.

02.04.2012 20:19
odpowiedz
buberek
3
Junior

W zadaniu Priorytet Rannoch warunek zniszczenia stacji heretyków nie musi być spełniony , żeby osiągnąć polubowne rozwiązanie. Ja ich przeprogramowałem a i tak zwerbowałem obie strony.

02.04.2012 22:42
odpowiedz
HULAS!
2
Junior

Oczywiście save a nie safe z ME2. Nie mam pojęcia jak mi się to udało xD

03.04.2012 08:23
odpowiedz
kintakunta
3
Junior

W poradnikach do wcześniejszych części były rozdziały poświęcone towarzyszom, romansom, wpływom wcześniejszych decyzji na obecne kontakty. Czy mam problem z ich znalezieniem, czy po prostu ich nie ma?

04.04.2012 16:52
odpowiedz
gothmok
137
Generał

Nie możliwe żebyś miał problem z romansami w grze liniowej. Każdy z towarzyszy praktycznie sam w trakcie zadań chce z tobą romansować.

04.04.2012 17:12
odpowiedz
śmigli
37
Generał

No i miałem lekko ponad 2800 punktów wymiernej siły, ale niestety zakończenia związanego z syntezą nie było mi dane doświadczyć. Nie wiem, czy to wina leży po mojej stronie, czy po stronie poradnika. Ktoś się orientuje w takim razie ile punktów trzeba mieć?

04.04.2012 22:35
odpowiedz
Troloman
1
Junior

Jak dodać sobie punkty siły zbrojnej programem Gibbed . Szukałem i nie znalazłem

04.04.2012 22:45
odpowiedz
strelnikov
77
Senator

ad 128

no nie wiem ja mialem wymiernej sily cos ok. 8k pkt. / gotowosc glaktyczna 100% i wszystkie zakonczenia byly dostepne wlacznie z mozliwoscia przezycia Shepard(a) (u mnie byla to kobieta) ale wcale z ich (zakonczen) realizacji nie jestem zadowolony, ba jestem rozczarowany jak mozna bylo dobry pomysl podac w tak beznadziejny sposob...

synteza to najgorsze rozwiazanie z mozliwych - pomysl chlopie - zrobilbys to swojemu dziecku? (zakladajac ze Shepard ma dziecko-))

05.04.2012 11:25
odpowiedz
pieterkov
50
Pretorianin

Z rozmowy dowiesz się, że trenerka pragnie pozyskać święte teksty z tytułowej biblioteki znajdującej się w Gromadzie Nimbus.
Powróć na Normandię, otwórz mapę galaktyki i wybierz się do układu Gimbus.
Gimbus? Chyba nimbus... poprawcie to bo jest śmiesznie ;)

05.04.2012 11:42
odpowiedz
pieterkov
50
Pretorianin

A zadanie Cytadela: Sabotaż medi–żelu jest dostępne o wiele wcześniej niż Priorytet: Pancernik gethów.. Z tego co pamiętam to można je wykonać po misji cytadela 2, czyli po ataku

05.04.2012 14:41
odpowiedz
pieterkov
50
Pretorianin

Zadanie Dekuuna: Ewakuacja elkorów dostępne jest dopiero po misji Priorytet: Rannoch jest więc błędnie umieszczone w dziale "Po zakończeniu misji Priorytet: Pancernik gethów"

05.04.2012 21:49
odpowiedz
ShArK_CK
32
Krahs

Potrzebuję pomocy. Misja Cytadela #2. Dochodzę do pomieszczenia które kończy się zamkniętymi dzwiami. Nie wiem co zrobić. Gdy naciskam "badaj" pisze coś o resetowaniu przerywaczy. W poradniku pisze "Na koniec zniszcz zatrzask, uaktywnij windę i do niej wejdź." Co mam zrobić?

05.04.2012 23:23
odpowiedz
mgrpiter
8
Legionista

ShArK_CK --> na prawo od windy masz pomieszczenie, a w nim skrzynke na ścianie. w niej przestrzel zatrzask i uruchom windę.

10.04.2012 22:39
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

pieterkov --> Jeśli dobrze pamiętam masz rację z tym zadaniem z elkorami. Gdy tylko znajdę wolną chwilkę zrobimy jeszcze jeden update poradnika.

11.04.2012 22:09
odpowiedz
EdekWrex
30
Chorąży

Sorry takie mam pytanie i za odp będe wdzięczny;)Jeśli chodzi co pokój miedzy Quarianmi I Ghetami to spełniłem Wzystkie wymogi Oprócz że nie zniszczyłem w Mass effect 2 bazy heretyków a przeprogramowałem ghety ale jeśli spełniłem resztę wymogów uda mi się zaprowadzić do pokoju między nimi:/?Za info z góry dzięks;)

11.04.2012 22:21
odpowiedz
macio209
41
Master of Ceremony

EdekWrex

według poradnika nie ale ja nie zniszczyłem bazy heretyków i mi się udało załagodzić konflikt.

12.04.2012 17:08
odpowiedz
EdekWrex
30
Chorąży

Dzięks za info;) Mam nadzieje mimo wszystko że uda mi się załagodzić konflikt bo z tego co wiem to jedna z ważnioejszych decyzji:/

14.04.2012 09:02
odpowiedz
EdekWrex
30
Chorąży

HUUUUUUUURRRRRAAAAA!!!!!!!!!!!XDUdało mi się zawrzeć pokój:-D

15.04.2012 01:15
odpowiedz
Stranger.
126
Spookhouse

Drobne uzupełnienie odnośnie warunków zawarcia pokoju - z tego co mi wiadomo żaden z wymienionych czynników nie jest wymagany, tj. jego nie spełnienie (nawet jeśli wszystko inne się porobiło) blokuje cały wariant zachowania. Natomiast spotkałem się z (niepotwierdzonymi) informacjami, że musi to być większość (czyli więcej spełnionych czyników niż niespełnionych).

15.04.2012 02:17
odpowiedz
NewGravedigger
94
spokooj grabarza

powiem wam, że nie rozumiem tutaj podniet zawarciem pokoju. Bezproblemowo, kierując się tylko i wyłącznie sumieniem zawarłem pokój dla wszystkich ras.

Dlatego tym bardziej wkurwia mnie połączenie multi z singlem konieczne dla osiągnięcia najlepszega zakończenia

18.07.2012 10:05
odpowiedz
kubsiol206
5
Legionista

Póki co skończyłem Priorytet Cytadela 2 (i wszystkie poboczne questy pojawiające się do tego czasu).
Zauważyłem dwie sprawy.

1- ważna - na Tuchance uratujemy Mordnia (czyli opcja 2 w poradniku) tylko jeżeli na czele Krogan stoi Wreav i jeżeli mamy wystarczające punkty reputacji - i to było podane w poradniku. Ale także ważne jest to czy w ME2 zniszczyliśmy dane Maelona!!! Ja je ocaliłem i mimo spełnienia warunków (wreav, reputacja) opcji nakłonienia Mordina do wpuszczenia fałszywej szczepionki nie ma. Zresztą czy Mordin ginie nie wiemy. Jest tylko wybuch. Według mnie w ME4 będzie jakimś szamanem na Tuchance :D

2- mniej ważna - quest Normandia - Rura termiczna GX12 - u mnie pojawiła się dopiero przed samą Cytadelą 2. Traynor nic o tym nie mówiła (na początku), schodziłem do Maszynownii co jakiś czas (czyli po skończonych zadaniach) aż zastałem Adamsa przy konsoli. Wtedy mi powiedział o tej rurze. I teraz uwaga! Nie musimy lecieć na Cytadelę ponieważ oferty sklepów pojawiają się u nas w Hangarze!!! Idziemy tam, kupujemy rurę i do Adamsa. Dostajemy reputację +. Ale to nie koniec :D poszedłem do Traynor i dopiero powiedziała, że Adams chce się spotkać (już po skończonym quescie), więc zszedłem znowu, Adams potwierdził, że rurę ma i się przyda i ponownie punkty do reputacji :) taki mały glitch

18.08.2012 15:21
odpowiedz
Aya84
5
Junior

Po skończeniu zadania Priorytet-Sur'Kesh nie otrzymałam Salariańskiego Oddziału do Zadań Specjalnych. Czy ktoś wie czemu?

28.08.2012 23:02
odpowiedz
Xpuk
1
Junior

Miał ktoś z was może taki problem, iż w misji z Konsensusem gethów problem z niszczeniem tych pomarańczowych bloczków na skupiskach? Ja przez ładnych parę chwil strzelam i nie ma absolutnie żadnej reakcji. Wcale nie znikają, tyle że sobie eksplodują do momentu aż mi się amunicja nie skończy.

21.05.2013 16:35
odpowiedz
młoda foka
31
Centurion

Ale numer!Mimo,że zrobiłem wszystko zgodnie z opisem (nie pamiętam tylko czy zniszczyłem bazę heretyków czy ich przeprogramowałem),to nie odpala mi się opcja mogąca doprowadzić do sojuszu quarian z gethami.Jestem załamany bo nie po to gimnastykowałem się w "dwójce" a teraz i w "trójce" nad łagodzeniem konfliktów między oboma rasami,
żeby mi teraz jedna wybiła drugą do nogi.Czytałem dokładnie opis i Wasze powyższe posty ale nic mi to nie dało.Może na x-boxa jest jakaś zubożona wersja i pokoju zaprowadzić się nie da ;) ?

18.06.2013 09:03
odpowiedz
JÓZEK2
84
Generał

[146] Mimo starań, też mi nie wyszło. Dlaczego ? Otóż Legion MUSI przeżyć misję samobójczą w ME2 jak też Tali, w procesie o zdradę, MUSI zostać uniewinniona /tak zrobiłem/. W ME3 dowiadujemy się, że została komandorem. Należy też doprowadzić do zgody między nimi na Normandii co udało mi się. Nie wiem czemu ale Legion lub Tali, wybrani przeze mnie do "wędrówki" kanałem, mimo że są lojalni, giną przy zacinających się drzwiach /ME2/. Tak straciłem Legiona. Nie otworzyła mi się też opcja pogodzenia Mirandy i Jack. W ME2 straciłem Mirandę i getha. Na razie, nie mam już siły grać ponownie. Może za x miesięcy.
P.S. Stranger, podziwiam ale i zastanawiam się jak to możliwe, że odkryłeś WSZYSTKIE OPCJE trylogii ME. Bez żadnych "tajnych" materiałów zdaje się to wręcz nie możliwe ;) Nie chciałem korzystać z poradnika lecz w końcu go zaliczyłem, z ciekawości czystej i... zgłupiałem. Powiązanie ze sobą wszystkich części gry jest "przerażające" i szkoda, że twórcy gry tak drastycznie uwarunkowali optymistyczne zakończenie serii. Ale przynajmniej miałem "środkową" wersję finału. Pozdrawiam.

08.07.2013 18:36
odpowiedz
Elenen
1
Junior

JÓZEK2, w ME2 mogłeś nie mieć wszystkich ulepszeń broni, jaką posługuje się Legion lub Tali. Mi brakowało jednego ulepszenia siły rażenia karabinu szturmowego, którego używa Legion. Nie brakowało mi za to żadnego ulepszenia do broni, którą posługuje się Tali. Także kiedy poszedł Legion, zginął. Kiedy poszła Tali, przeżyła. Nie mam pewności, czy to od tego zależy, ale na zagranicznych forach twierdzą, że tak.

22.04.2015 01:19
odpowiedz
juro18
2
Junior

Dlaczego nie mam opcji ( niebieskiej i czerwonej ) tylko "zabij Legiona " lub "wyślij kod " w misji na Rannoch ? gram postacią idealisty mam sporo reputacji i : 1.uratowałem Korisa 2. zniszczyłem baze heretyków w poprzedniej części 3. Tali nie została wygnana z floty 4. ukończona misja z serwerem gethow

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
Mass Effect 3 - poradnik, opis przejścia, questy
Mass Effect 3 - romanse - poradnik do gry