ocena redakcji
8.5
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Recenzja gry PlanetSide 2 - Battlefield XXV wieku

PlanetSide 2 jest kolejną wydaną w tym roku grą MMO, jednak w przeciwieństwie do większości przedstawicieli tego gatunku jest pierwszoosobową strzelaniną. Czas odbezpieczyć karabin i ostatni raz przetestować plecak odrzutowy: podbój Auraxis rozpoczął się!

24 listopada 2012Asmodeusz (gry-online.pl) 8.5/10
• strony: 1234

Mapa strategiczna kontynentu Esamir.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PLUSY:
  • potyczki na niespotykaną do tej pory skalę, do 2000 graczy na polu walki;
  • na wynik starcia wpływają zarówno umiejętności gracza, jak i odpowiednio dobrana globalna strategia;
  • dobrze zbalansowane klasy postaci oraz pojazdy – nie ma tu miejsca na bezużyteczny sprzęt;
  • mało inwazyjny system mikropłatności skupiający się głównie na wizualnej stronie tytułu;
  • możliwość rozgrywania zarówno kilkuminutowych, jak i kilkugodzinnych partii;
  • gracz jest scenarzystą i aktorem – miła odmiana od zdominowanych przez skrypty strzelanek;
  • doskonała gra świateł, szczególnie podczas potyczek w nocy.
MINUSY:
  • bardzo duże wymagania sprzętowe;
  • niewielki wpływ otoczenia (śnieg, piach) na rozgrywkę – wszystkie kontynenty wydają się identyczne;

Dobrych gier MMO należących do gatunku science fiction jest niewiele, zaś pierwszoosobowych strzelanek MMO jeszcze mniej. Wydane w 2003 roku przez Sony Online Entertainment PlanetSide połączyło oba te elementy: pozwalało graczom na uczestniczenie w globalnym futurystycznym konflikcie w roli zarówno szeregowych żołnierzy, załóg myśliwców bądź czołgów, jak i dowódców mających pod swoją komendą dziesiątki wojaków. Niewielkie mapy znane z ówczesnych FPS-ów, mieszczące zaledwie kilkanaście do kilkudziesięciu osób, zastąpiono olbrzymimi połaciami terenu, na których udział w boju brały jednocześnie setki graczy. Konflikt trwał nieustannie: każda z trzech dostępnych frakcji mogła zdobywać nowe terytoria, a utracone kontynenty trafiały pod kontrolę przeciwnika nawet na kilka tygodni, nim zostały ponownie przejęte dzięki zdecydowanej kontrofensywie. W ostatecznym rozrachunku nigdy nie wyłonił się zdecydowany zwycięzca. Gra stwarzała doskonałe pole do popisu zarówno dla graczy preferujących małe starcia, jak i strategów lubiących koordynować większe bitwy. Po prawie dziesięciu latach od wydania tego tytułu Sony Online Entertainment pozwala nam na nowo dołączyć do jednej z frakcji i rozpocząć bój o władzę nad planetą.

Niewielki oddział Vanu Sovereignty ukrywa się wśród kamieni przed ostrzałem wroga. - 2012-11-24
Niewielki oddział Vanu Sovereignty ukrywa się wśród kamieni przed ostrzałem wroga.

PlanetSide 2 jest zarówno kontynuacją, jak i ponownym zaprezentowaniem znanej już niektórym graczom historii. Pierwszej części cyklu wielokrotnie zarzucano fabularną stagnację i pomimo olbrzymich możliwości kulisy konfliktu nie zostały należycie przedstawione. Tym razem, nauczone poprzednimi błędami, Sony Online Enetertainment połączyło siły z autorem komiksów Marvem Wolfmanem (twórcą m.in. słynnego Blade’a), dzięki czemu powstało kilka krótkich opowiadań wprowadzających w świat PlanetSide. Istnieją również spore szanse, że wraz z rozwojem sytuacji w grze i pojawianiem się kolejnych dodatków fabuła zostanie rozbudowana.

W niedalekiej przyszłości, w XXV wieku naszej ery, ludzkość ponownie toczy wojnę światową o powoli kończące się zasoby naturalne na Ziemi. W międzyczasie na skraju Układu Słonecznego zostaje odkryta dziura czasoprzestrzenna, zaś pochodzące z niej sygnały sugerują, jakoby inna cywilizacja znajdująca się po jej drugiej stronie skanowała nasz glob. Anomalia jest krótkotrwała i zanim docierają do niej wysłane z Ziemi sondy, znika, niszcząc nieodwracalnie planetę Pluton. Rządy największych mocarstw w obawie przed atakiem z zewnątrz decydują się na zawarcie pokoju, a z biegiem lat przekształcają w jeden zunifikowany twór zwany Terran Republic. Gdy anomalia pojawia się ponownie, w pogotowiu stoi już flota statków kosmicznych gotowa zbadać jej drugą stronę. Niestety, dziura czasoprzestrzenna pochłania część okrętów Ziemian i zamyka się za nimi, niszcząc resztę. Rozbitkom udaje się znaleźć możliwą do zamieszkania planetę (Auraxis), a następnie osiedlić na niej. Ze względu na różnego rodzaju tarcia wewnątrz Terran Republic oraz odkrycie artefaktów obcych na powierzchni nowej ojczyzny po pewnym czasie powstają dwie frakcje: dążący do obalenia tyranii New Conglomerate oraz korzystający z zaawansowanych technologii Vanu Sovereignty. W tym miejscu do akcji wkraczają gracze, dołączając do jednego z imperiów i próbując przełamać panujący impas.

PlanetSide 2 trailer premierowy

PlanetSide 2 trailer premierowy [1:59]

Materiał z gry PlanetSide 2 przygotowany w związku z oficjalną premierą jednej z najciekawszych produkcji free-to-play w tym roku.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Uncharted 4: Kres złodzieja - najlepszy tytuł ekskluzywny na PS4

Recenzja gry Uncharted 4: Kres złodzieja - najlepszy tytuł ekskluzywny na PS4

Po kilku latach przerwy Nathan Drake powraca, żeby wziąć udział w swojej ostatniej, wielkiej przygodzie. Czy Kres złodzieja spełnia pokładane w grze Uncharted 4 nadzieje?  recenzja gry

Recenzja gry Doom - nowe szaty króla strzelanin

Recenzja gry Doom - nowe szaty króla strzelanin

Brak „czwórki” w tytule nowego Dooma nie jest przypadkowy. Najpewniej właśnie tak wyglądałby król FPS-ów, gdyby id Software zapoczątkowało swoją największą markę w 2016 roku. Wprawdzie nie jest to już rewolucja, ale wzór do naśladowania – jak najbardziej!  recenzja gry

Recenzja gry Homefront: The Revolution - pierwszy Far Cry na CryEngine

Recenzja gry Homefront: The Revolution - pierwszy Far Cry na CryEngine

Nowy Homefront nie jest tak rewolucyjny, jak sugerowałby to jego podtytuł. Chyba, że chodzi o rewolucję w samej koncepcji serii, bo ta, z liniowego shootera przeobraziła się w produkt podobny do ostatnich odsłon cyklu Far Cry.  recenzja gry

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285596PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285595PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285594PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285593PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285592PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285591PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285590PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285589PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285588PlanetSide 2 - screen - 2014-06-30 - 285587
Metin2

Metin2

Zagraj za Darmo!

Battlestar Galactica Online

Battlestar Galactica Online

Zagraj za Darmo!

DRAGON BALL XENOVERSE – Season Pass - PC - 88,90 zł

kup w sklepie

PC 88,90 zł

Borderlands 2 Ultimate Vault Hunters Upgrade Pack 2: Digistruct Peak Challenge - PC - 18,90 zł

kup w sklepie

PC 18,90 zł

DRAGON BALL XENOVERSE Bundle - PC - 229,90 zł

kup w sklepie

PC 229,90 zł

Komentarze Czytelników (72)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
25.11.2012 22:40
odpowiedz
Exelior
24
Chorąży

Trevor nie wciskaj kitu o f2p a p2w... Mylisz definicję pojęć... p2w jest tylko wtedy gdy bez opłat zawsze będziesz gorszy. Tu tak nie jest... Podobnie jak w WoT ostatnio gdy pociski premium są do kupienia.

Więc nie narzekaj, osobiście uważam, jak jesteś dobry to zdobędziesz to szybciej niż płacący grubą kasę.
A tak w dodatku nie porównuj lola do tego nie ta miara

25.11.2012 23:08
odpowiedz
Kukula
41
Pretorianin

trevor - http://www.teamfortress.com/
Przeczytaj co tam pisze i nie sugeruj sie jakims nieaktualnym opisem gry.

26.11.2012 01:05
odpowiedz
lowell
102
Generał

Planetside 2 na tą chwilę nie można nazwać P2W. Wszystkie bronie kupimy za certy zdobywane w grze. Co więcej, dodatki do broni i ulepszenia pojazdów można zdobyć wyłącznie przez certy.
Osoby, które płacą $ za suba, główną przewagę jaką mają to szybsze (25-50%) zdobywanie certów. Ludzie którzy wydają $ na SC (to zakup niezależny od suba), mogą zakupić bronie i kosmetyczne dodatki (kamuflarze, naklejki na mundur, itp) oraz czasowe boostery (kolejne 50% szybkości zdobywania certów). Innymi słowy, osoba która wydaje miesięcznie od 9 do 15$ może maksymalnie dwa razy szybciej się dozbroić ale nie kupi nic czego nie można kupić nie płacąc ani grosza a co daje realną przewagę w grze. Bronie są różne i w różnych sytuacjach mogą lepiej sprawdzać się na polu walki, dlatego każdą broń przed kupnem możemy przetestować (przycisk Try).

Przypominam też, że system wykupowania broni jest już znany z BF3.
http://store.origin.com/store/eaemea/pl_PL/pd/productID.247583400

Battlefield 3 mimo, że jest grą B2P to udostępnia rózne DLC wyciągające kasę od graczy. PS2 jako gra F2P zawsze będzie darmowa, wg twórców ewentualne kolejne mapy, pojazdy itd dostaniemy za free.

To co napisałem to stan na listopad 2012. Co będzie za jakiś czas, tego nie wiem. W tym momencie, tej gry nie można jednak nazwać P2W.

26.11.2012 11:55
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Asmodeusz jeżeli TY piszesz "darmowy" to jest w wielkim szoku, bo myślałem, że taka osoba jak Ty już dawno zrozumiała, że nie ma takich gier jak "darmowe". W każdej jednej grze przyjdzie w końcu moment, że trzeba zapłacić, nawet w PlanetSide 2 (nie chcę już pisać o tym, że ceny w PS2 są idiotycznie wysokie).

lowell sam sobie zaprzeczasz. Najpierw piszesz, że to nie gra P2W a potem piszesz, że osoby, które płacą suba zdobywają szybciej certy. No to chwila, nie jest P2W? Jeżeli zdobywam coś szybciej za kasę to nie jest P2W? Ciekawe.

No i z innej beczki. Na razie możemy się grą cieszyć, ale niech grę w Europie przejmie ProSiebenSat.1 (co pewnie nastąpi niedługo) to gra będzie tak "wspierana" jak DC Universe Online (czyli wcale). Od ProSiebenSat.1 już chyba gorszy jest tylko Gameforge / Gamefrogster.

26.11.2012 12:19
odpowiedz
lowell
102
Generał

chyba nie do konca rozumiesz pay 2 win. Zapłacisz to wygrasz. Tu tego nie ma. Zapłacisz to będziesz miał szybciej. To samo masz w BF3. Według Ciebie BF3 to też P2W?
System F2P w PS2 jest znakomicie pomyślany. Sam bym tego lepiej nie zrobił.

26.11.2012 12:49
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Zapłacę to będę miał SZYBCIEJ lepszy sprzęt. Co do BF3 - oczywiście, że jak kupię pakiety ulepszeń to jest to P2W. Ty będziesz musiał tygodniami odblokowywać lepszy sprzęt a ja już go będę miał odblokowany. No ale co by nie mówić marketing działa...

26.11.2012 12:59
odpowiedz
lowell
102
Generał

Problem w tym, ze nie lepszy tylko INNY. Inny nie oznacza lepszy. Podstawowe bronie nie odbiegają niczym od broni odblokowanych przez certy/SC. Są inne, pozwalają montować inne dodatki, inna amunicję. Nie oznacza to, że są lepsze. Płacisz tylko za to, że szybciej zapoznasz się z całością gry a nie za to, że będziesz terminatorem. Przerabiam tą grę od sierpnia (od zamkniętej bety). Sprawdzałem większość broni. Żadna nie jest P2W.

Za stary jestem aby dać się manipulować "marketingiem". Jeśli stwierdzę w PS2 system P2W to przestanę grać.

26.11.2012 13:00
odpowiedz
Mitsukai
145
Internet is for Porn

Tylko co ci da ten odblokowany nowy karabin/celownik jak nie bedziesz potrafic z niego strzelac i kazdy poczatkujacy gracz na 1 poziomie cie zalatwi? :) Akurat unlocki w BF przewagi nie gwarantuja.

26.11.2012 13:52
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[46]
Czy to ty mi wmawiales jakis czas temu, ze w WOT TRZEBA zaplacic? Zabawne, bo do tej pory nie wydalem ani grosza (null, zero, zadnego SMSa i innych bajerow) a jezdze juz w tier 9 (mam ich w garazu bodajze 8 sztuk) i tier 10 (2 sztuki, nastepne dwie jakbym grindowal moge zrobic w przeciagu 3 dni). Mam jakies 5000 golda (tak, tego ktory MOZNA kupic ale nie TRZEBA) - zdobyte glownie z roznych kodow/bonusow jakie mozna dostac + troche z organizowanych przez WG konkursow. Tak wiec sorry, ale jestes malo wiarygodny jesli chodzi o "darmowosc" gier. To, ze ty nie potrafisz grac bez kupowania nie oznacza ze takiej opcji nie ma. A w PS2 mozna grac smialo bez wydawania ani grosza.

Zapłacę to będę miał SZYBCIEJ lepszy sprzęt. Co do BF3 - oczywiście, że jak kupię pakiety ulepszeń to jest to P2W. Ty będziesz musiał tygodniami odblokowywać lepszy sprzęt a ja już go będę miał odblokowany. No ale co by nie mówić marketing działa...
Ot, przyklad tego ze znowu mowisz o czyms o czym nie masz pojecia. Super, masz karabin ktory robi +10% obrazen ale ma -10% szybkostrzelnosc. Powiedz mi, jaka to przewage wlasnie uzyskales nad osoba ktora musi go wygrindowac? No tak, zerowa... ale tego juz nie wiesz. Jednym sprzetem jaki ew. moglbym nazwac pay2win (ewentualnie - mam nadzieje, ze tego slowka nie ominiesz) to sa rakiety w scythe (czy innej fruwajce) bo znacznie ulatwiaja walke w powietrzu. Ale jak sie ogarnie latanie nawet zwykle dzialko moze byc niebezpieczne - szczegolnie jak dodamy do niego celownik z zoomem. Ceny sprzetu nie sa az tak duze biorac pod uwage, ze jak ogarniesz gre i zasuwasz w plutonie to 50+ certsow w godzine da sie wyrobic. Wystarczy sprawdzic ile punktow maja najlepsi gracze w danym regionie (TAB) i przyznac im jednego certa za 500 punktow.

[49]
+1
Tak wiec mam wrazenie, ze jesli chodzi o podejscie f2p w PS2 opisalem je wystarczajaco dobrze - mozna przyspieszyc unlocki, ale gra nie zmusza w zaden sposob do zdobywania nowego sprzetu. To nie jest tribes:ascend gdzie TRZEBA miec kazda nowa bron bo jest tak przegieta, ze sie w pale nie miesci.

26.11.2012 13:57
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Asmodeusz pytanie jeszcze odnośnie WOT - ile h zajeło Ci osiągnięcie tego wszystkiego? A ile by Ci zajęło, gdybyś kupił premium? Ale tak szczerze. A odnośnie BF3 to ten sam karabin, który można odblokować grając w grę i zdobywając doświadczenie. Jaki byłby sens zdobywania nowych poziomów i odblokowywania nowych giwer, gdyby one nie były lepsze od tego z 1 poziomu. No i prawda taka, że jak już znajdziemy grę, która cholernie się nam podoba, to dostajemy klapki na oczy i wad nie widzimy.

26.11.2012 14:05
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

A jakie to ma znaczenie? Gram w gre for fun a nie aby "miec tier 10". Jesli by trwalo to 3x dluzej tez bym gral tyle czasu, gdyz jezdzenie czolgami sprawia mi radoche. No, ale widze ze mam tu pana łowce pokemonow, co za wszelka cene "musi miec je wszystkie". To wlasnie na takich jak ty zbija sie kase w grach f2p, wiec pomysl sobie, kto nakreca spirale :)

26.11.2012 14:07
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Asmodeusz akurat nie gram w takie gry, które trzeba odblokowywać lepszą spluwę. Po drugie, jak już oficjalnie udzielasz się na gry-online (recenzja) to trochę stonuj i więcej szacunku do innych, bo to, co teraz robisz, będzie też kojarzone z gry-online...

26.11.2012 14:13
odpowiedz
Karrde
107
Senator

To po co zabierasz głos skoro w takie gry nie grasz?

26.11.2012 14:14
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[54]
TY wymagasz ode mnie szacunku wobec twojej osoby? Chyba smiesz zartowac? Na szacunek trzeba sobie zasluzyc. I mala podpowiedz: mozesz miec odmienne zdanie ode mnie, niejednokrotnie sie z nim zgodze. Ale jesli rzucasz durnymi argumentami to nic wiecej u mnie nie wskorasz. Jestem dosyc odporny na wciskanie mi kitu.

26.11.2012 14:28
odpowiedz
Kąsacz
17
Pretorianin

"gdyby one nie były lepsze od tego z 1 poziomu."

to sie usmialem, ja tam w BF3 latam tylko z podstawowymi broniami, jedynie MG36 mam we wsparciu :) a i w wiekszosci nie uzywam nawet lepszego celownika bo jest zbedny :)

26.11.2012 14:30
odpowiedz
Trevor
26
Chorąży

Tak tak asmodeusz. Nie masz 5k golda w Wocie zdaje Ci sie, Ty masz go MILIARD ;)
Akurat gralem 2 lata w czołgi i wiem jak można tam zdobyc golda za free, najlepszym sposobem sa esl, ale zeby zdobyc go 5k to trzeba miec ogar team i wygrywać non stop z setkami graczy.
A ty mowisz ze masz 5k golda z konkursów organizowanych przez WG ( ESL nie sa organizowane przez WG)?
Predzej w totka wygrasz niż 5k golda uzbierasz.
I nie mów mi że grasz 10 tierem bez premki i premium czołga bo ja mam kilka X tierów i wiem że to niemozliwe, no chyba ze grasz V tierem 20-30 razy na wina tak by uzbierać na JEDNĄ (tak słownie jedną) bitwe X tierem - ale dla mnie to nie jest gra tylko śmiech podczas gdy gracze płacący grają sobie X tierem ile chcą ;)

A amunicja premium za zwykle kredyty w Wocie? Kolejny zabieg marketingowy żeby takich nieświadomych ludzi wpedzac w kolejne koszta, bo juz do tej pory nie starczalo kredytów na naprawianie X tierów czolgow, teraz dojdzie jeszcze granie na amunicji premium i rownanie tego jest proste, trzeba bedzie kupic premium czolg oraz premium konto zeby zarobić na to wszystko kredyty.
Ale dzieciaki sie ciesza ze maja cos niby za friko...

I właśnie na tym polega PAY TO WIN, każdy niedouczony powie "eee jak to przecież nie musze PAY żeby mieć WIN" wiec to jest "FREE TO PLAY".
Co jest oczywiście bzdurą bo w P2W chodzi o to ze płacisz nie za wygraną (co juz by bylo totalnym zlodziejstwem) lecz za to ze szybciej, lepiej, sprawniej idzie ci w grze od innych.
I gdy placi sie za szybsze zdobywanie expa, lepsze itemy itp. to jest to zwyczajna gierka Pay To Win.

26.11.2012 14:31
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Karrde ale grałem. Już kiedyś napisałem, nie wypowiadam się na temat gier, w które nie grałem.

Asmodeusz jacy serwis tacy ludzie, albo jak kto woli - tacy ludzi jaki serwis... Ot cała prawda. Tyle w temacie twojej osoby.

Trevor cóż, coś w tym jest, co napisałeś. Bo gdyby było jak piszę "szanowny pan" Asmodeusz, to na czym zarabiałaby firma jakby wszyscy grali za free...

26.11.2012 14:34
odpowiedz
M@rine
112
Mariner of the Inet

masz karabin ktory robi +10% obrazen ale ma -10% szybkostrzelnosc

Oprócz rakiet sterowanych do myśliwca może powinieneś wspomnieć o: działo zamiast pierdziawki do latającej fortecy albo rakietnice która różni się tylko tym że ma lock-on, albo vulcan zamiast KM na pojazdach, może jeszcze warto wspomnieć o AP działach czołgowych z którymi nie masz żadnych szans?

To nie są zmiany charakteru, to są po prostu ulepszenia.
Jak ty coś sobie ubzdurasz to już nie ma przebacz.

I jeszcze super myśl
jak sie ogarnie latanie nawet zwykle dzialko moze byc niebezpieczne

LOL. Jak się ogarnie? Co to jest za argument? To ten który zapłacił to już nie ogarnia działka i przewaga się neutralizuje?

Jeszcze jedno na zakończenie bo pewnie już ci się gotuje żeby odpisać "to nie p2w %$^#$%^". Tak masz rację to nie p2w ale mówienie, że bez kasy masz równe szanse to objaw czegoś poważniejszego.

26.11.2012 14:36
odpowiedz
Mitsukai
145
Internet is for Porn

Jaki byłby sens zdobywania nowych poziomów i odblokowywania nowych giwer,
Jedne szybciej strzelaja a inne sa celniejsze. Jedne sa skuteczne na daleki dystans, a inny na bliski itp itd. Taki jest sens ich odblokowywania. Sens posiadania parunastow celownikow tez trzeba ci wytlumaczyc czy "osobiste preferencje" wystarcza?
Po raz kolejny kupno unlockow w Bf ma sie nijak do p2w, i nie, nie mam klapek na oczach, po prostu gram w gre i wiem jak jest. Bo wg twojej logiki kazdy inzynier powinien latac z Javelinem bo jest unlockiem wiec z definicji lepszy niz podstawowe RPG... tak nie jest.

26.11.2012 14:39
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Mitsukai [52] ostatnie zdanie...

26.11.2012 14:43
odpowiedz
Asmodeusz
136
Legend

[58]
3-4x kody za 500 golda + 1x kod za 1000 golda (wszystkie byly do znalezienia w necie, na GOLu zreszta tez dawano kod za 500 golda), + 2x500 golda za specjal z zabijaniem arty (zabic 3 arty czolgami i 3 czolgi grajac arta) + dodatkowy gold za kilka innych mniejszych specjali. W ciagu 1,5 roku to sie calkiem ladnie dodaje.

I nie mów mi że grasz 10 tierem bez premki i premium czołga bo ja mam kilka X tierów i wiem że to niemozliwe, no chyba ze grasz V tierem 20-30 razy na wina tak by uzbierać na JEDNĄ (tak słownie jedną) bitwe X tierem - ale dla mnie to nie jest gra tylko śmiech podczas gdy gracze płacący grają sobie X tierem ile chcą ;)

Masz naprawde blade pojecie o tej grze. Primo: mam prem tanka T34 - mozna bylo go dostac za free - wystarczylo posiadac go w momencie kiedy byl jeszcze tier9 a WG wprowadzajac M103 dalo ci go za free na tier8 jako premke. Secundo: srednio raz na miesiac sa bonusy +50% credsow na konkretnym czolgu tier5. 1-2 tygodnie temu byl to stug3 - zarobki za bitwe wychodzily w granicach 40 000 credsow na plus. 50 bitew = +2mil credsow. Nic trudnego, a ze stug fajny to sobie pozarabialem. Tertio: tak, moge grac tier10 bez premki, jesli masz troche oleju w glowie wychodzisz na plus. Tier9 wychodze na plus bez zadnych problemow (za wyjatkiem AMX 50 120 bo dzialo ma drogie ammo i jest niecelne). No, ale to kwestia umiejetnosci (znanej jako "player skill") - tego niestety nie kupisz a wyrobisz grajac. A ze mam za soba jakies 12000 gier to gram calkiem dobrze.

A amunicja premium za zwykle kredyty w Wocie? Kolejny zabieg marketingowy żeby takich nieświadomych ludzi wpedzac w kolejne koszta, bo juz do tej pory nie starczalo kredytów na naprawianie X tierów czolgow, teraz dojdzie jeszcze granie na amunicji premium i rownanie tego jest proste, trzeba bedzie kupic premium czolg oraz premium konto zeby zarobić na to wszystko kredyty.
A ktos ci kaze ja kupowac? Mam prem ammo, po kilka sztuk na czolgu ale prawie wogole jej nie uzywam. Jest ona na specjalne okazje a nie aby zuzywac co bitwe. Jak nie masz umiejetnosci to płacisz i tyle.

I właśnie na tym polega PAY TO WIN, każdy niedouczony powie "eee jak to przecież nie musze PAY żeby mieć WIN" wiec to jest "FREE TO PLAY".
Niestety ale sie mylisz. Pay2win (jak sama nazwa wskazuje: zaplac za zwyciestwo) polega na kupowanie sobie drogi do wygranej, kiedy tegoz zwyciestwa inaczej nie da sie osiagnac. W WOT mozna grac 100% za ree. W PS2 mozna grac 100% za free. I nawet nie trzeba duzo grindowac - wszystko mozna osiagnac bez wiekszego problemu. Tylko trzeba potrafic grac. Jesli ty masz problemy z zarobkami na wyzszych tierach wniosek jest prosty: nie umiesz grac. Jak nauczysz sie wychodzic na zero na tier10, wtedy mozemy pogadac nt. pay2win. W tej chwili jestes po prostu... za slaby.

[62]
Parafrazujac:
No i prawda taka, że jak już znajdziemy grę, która cholernie się nam NIE podoba, to dostajemy klapki na oczy i hejtujemy jak leci.

26.11.2012 14:56
odpowiedz
Mitsukai
145
Internet is for Porn

Mitsukai [52] ostatnie zdanie...
Co ostatnie zdanie? Autokorekta nic nie widzi :/.

26.11.2012 15:51
odpowiedz
ttwizard
146
AzoriuS

Absolutnie nie zgadzam się z określeniem Planetside 2 jako pay2win. Możesz zapłacić aby mieć szybciej odblokowane rzeczy, ale to jest opcja tylko dla osób, które nie mają czasu grać. Poprostu chcą wejść na godzinke w tygodniu i pograć. Jednak jeśli nie chcesz płacić... nie ma problemu. Możesz wszystko odblokować za walute z gry. Nie ma przymusu aby płacić aby być lepszym. Płacisz aby mieć szybciej dane rzeczy, za wszelkie zmiany wizualne na swoim czolgu czy za to aby nie czekać w kolejce na serwer, która trwa maksimum 3 minuty. Nie rozumiem narzekania jakiegoś tobialexa na p2w. Niektórym to nigdy nie dogodzisz. Pozatym z odblokowywania rzeczy płynie dodatkowa zabawa, jakiś dodatkowy cel napędzający Cię do gry. Zawsze byłem zwolennikiem odkrywania rzeczy samemu, a nie płace za odblowywanie, za przedmioty w diablo 3 czy postac w wowie. Jestem typem gracza, który cieszy się kiedy z biegiem czasu dostaje nowe rzeczy za to, że dobrze się spisuje w grze;)

Co do samej gry. Planetside 2 ma ogromny potencjał, jest czymś nowym bo nigdy nie grałem/nie słyszałem o fpp, który może pomieścić 2000 osób na mapie.

- W grę można bawić się na wiele sposobów. Możesz uczestniczyć w liczebnej walce o daną baze, gdzie 100 osób bierze czynny udział. Totalny chaos, rozpierducha itp, możesz również bawić się w 2-5 osób i przejmować małe punkty w stylu ninja :) Ogólnie gra swoją wielkością pozwala na kreowanie różnych scenariuszy jaką mogą nas napotkać. Tutaj bronić trzeba bazy przed zbliżającym atakiem, tutaj sabotujesz punkt z małym oddziałem, tutaj uczestniczysz w totalnym chaosie, gdzie 3 frakcje walczą o mały teren... jezu gra ma ogromny potencjał.

- Gra traci dużo jeżeli działamy w pojedynke. Lepiej zapoznać się z kimś lub zaprosić znajomych do gry. Wiele osób negatywnie wypowiada się na temat, ponieważ próbuje z początku samemu się bawić bez żadnego planu itp.

- Z grą trzeba się trochę zapoznać. Sprawdzić interfejs, na czym polega zdobywanie punktów, gdzie co i jak można kupić(pojazdy, dodatki), jak dołączyć do plutonu, czym się różnią dane frakcje itp. Niektórzy bardzo szybko się zniechęcają bo wiele gier w tej chwili w ogóle nie wymaga myślenia, uczenia się itp. Poprostu włączasz grę i lecisz autofire. Planetside 2 taki nie jest.

- Lagi. Wieczorami są ogromne lagi i mam nadzieje, że sobie z tym poradzą.

- Najpoważniejsza wada, która spowodowała moją tymczasową niechęć do gry... wymagania sprzętowe. Ja jestem takim typem gracza multiplayer, który lubi się bawić w gry ze znajomymi, których znam osobiście. Niestety nikt nie ma na tyle dobrego komputera aby gra mu dobrze działała. Niestety gra ma chore wymagania, pokusze się o stwierdzenie, że nie ma innej gry, która spowodowałaby u mnie takie spadki fps na komputerze i5 2500k, 8gb ram, gf 560ti. Musiałem zmniejszyć detale na low/medium, a i tak fpsy spadją do 20-30 przy dużych bitwach. Moim znajomym to niestety już w ogóle gra haczy niemiłosiernie. Niestety bez znajomych nie gram. Niby grałem z francuzami chwile, ale to nie jest to samo. Niestety optymalizacja, a raczej system gry jest na komputery nowej generacji. Pamiętajmy, że gra FPS musi mieć te 60fpsów aby grać z powodzeniem. Jakieś 20-30fps to nie jest gra.

Podsumowując: Gra ma ogromny potencjał. Nie spotkałem się jeszcze z tak globalnym fpsem. Gdyby tylko optymalizacja była trochę lepsza to zapewne do teraz bym się bawił w p2 z powodzeniem.

26.11.2012 16:16
odpowiedz
TobiAlex
103
Senator

Asmodeusz nigdzie nie napisałem, że PlanetSide 2 mi się nie podoba! Jedynka była jedną z pierwszych gier za które płaciłem abonament.

26.11.2012 16:17
odpowiedz
lowell
102
Generał

m@rine, zgadza się, że zakupiony za certy sprzęt do pojazdów może być bardzo skuteczny. Ale obaj jak sądzę zdajemy sobie sprawę, że podczas np. walki myśliwców nie wygrywa ten, który ma "lepszą" broń tylko ten kto komu siadł na ogonie jako pierwszy. Nic to ma do tego co odblokowałeś. To samo tyczy się niemal każdej innej sytuacji jaka może wystąpić w tej grze.

26.11.2012 23:30
odpowiedz
Kąsacz
17
Pretorianin

A ludzie caly czas, ze ta gra jest pay2win... ludzie jak was tak bardzo gryzie, ze ktoś szybciej za kasę może sobie odblokować coś co wy możecie odblokować bez płacenia to może znajdźcie sobie inna gierkę ? Ktos poswieca kase na gre a wy poswiecacie wiecej CZASU... to serio jest jakas wielka bolaczka dla was ?

Może jeszcze zaczniemy sprawdzać kto na jakim sprzęcie gra ? jakiej myszki używa ? To też jest Pay2Win ? Zaraz pewnie napiszecie, że sprzęt nie ma znaczenia w grze - BO TAK WŁĄŚNIE JEST ! nie ma to znaczenia tak samo jak te wszystkie rzeczy do odblokowania w tej grze :)

27.11.2012 19:46
odpowiedz
Kłosiu
170
Legend

Super gra. Sciagnąłem trzy dni temu i wsiąkłem na wieczory :). Widok jak kilkudziesięciu graczy szarżuje przez pole na fortecę, szturmiarze wskakują na jetpackach na mury, nad ich głowami walą czołgi a w powietrzu leje się kilkanaście pojazdów latających jest piękny.
No i te walki o duże twierdze, najpierw trzeba rozbić generatory osłon, żeby mogły pojazdy wjechać, później generatory wewnętrzne, żeby można było wejść do bazy, a przedtem jeszcze uchwycić jakiś zewnętrzny przyczółek. Ach, miodek :).
Na początku sobie biegałem po mapie, strzelając jak kogoś zauważyłem i myślałem - gra jak gra. Ale jak zrozumiałem mniej więcej zasady i ogarnąłem klasy to wszystko stało się logiczne. Bitwy mają cel, w odróżnieniu od naparzanki w Battlefieldzie, a wielkość mapy powoduje, że jak się nie uda na jednym kierunku zaatakować twierdzy, to zawsze można wpuścić dywersję pół kilometra dalej. Dawno mnie żadna gra tak nie wciągnęła.

27.11.2012 20:00
odpowiedz
flamf
3
Junior

ierka genialna :)))) cud miod i malina jak ktos chetny do wstapienia do polskiego teamu to zapraszam. server miller strona niebiescy pisac do LaMzor

08.12.2012 14:04
odpowiedz
Nolifer
81
The Highest

Gierka jest genialna ale potrzebuje niezłego kompa żeby coś działało tam płynnie :D

11.03.2013 21:39
odpowiedz
AIDIDPl
82
PC-towiec

Szkoda że autor recenzji nie wspomniał nic o grafice. Uważam że gra MMO, która wygląda lepiej niż niektóre zwykłe FPS-y, zasługuje na to żeby wspomnieć nieco więcej o grafice niż tylko "cykl dnia i nocy" i "wysokie wymagania"...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze