Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2011

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

artykuł11 marca 2011

Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

Trudne początki Wiedźmina

artykuł13 maja 2011

Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.

Trudne początki Wiedźmina

Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry

artykuł17 listopada 2011

Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.

Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

artykuł12 maja 2011

Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

artykuł16 maja 2011

Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

Sengoku – czyli krew, honor i gry

artykuł17 marca 2011

Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.

Sengoku – czyli krew, honor i gry

Voice-over w grach MMO

artykuł21 marca 2011

W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.

Voice-over w grach MMO

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

artykuł11 lutego 2011

W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 1

artykuł10 lutego 2011

Oczekując jutrzejszej premiery gry Test Drive Unlimited 2 w Polsce, warto choć na chwilę wrzucić bieg wsteczny i jeszcze raz przyjrzeć się początkom tej serii, czasom jej świetności, przyczynom upadku i próbom odbudowania marki.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 1

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

artykuł8 lutego 2011

Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

artykuł23 grudnia 2011

Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

artykuł4 października 2011

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

Poprzednio w Gears of War

artykuł19 września 2011

Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.

Poprzednio w Gears of War

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

artykuł3 października 2011

Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

artykuł19 października 2011

W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

Uniwersum Dragon Age

artykuł8 marca 2011

Dragon Age, chociaż zebrał bardzo pozytywne recenzje, często jest krytykowany za miałkość fabuły i niezbyt interesujące uniwersum. Czy słusznie?

Uniwersum Dragon Age

Gry a historia, część III - przyjemne z pożytecznym

artykuł13 stycznia 2011

Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby potworną udręką.

Gry a historia, część III - przyjemne z pożytecznym

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

artykuł28 września 2011

Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

artykuł11 stycznia 2011

Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

artykuł10 października 2011

Przyglądamy się jak z upływem lat zmieniała się mechanika rozgrywki w serii Heroes of Might and Magic oraz które modyfikacje spotkały się z pozytywnym przyjęciem fanów.

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

artykuł25 listopada 2011

Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

Poprzednio w Batmanie

artykuł17 października 2011

Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.

Poprzednio w Batmanie

Generałowie w serii Command & Conquer

artykuł11 grudnia 2011

Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.

Generałowie w serii Command & Conquer

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

Wszystko o Nintendo 3DS

artykuł24 marca 2011

Czy rok 2011 upłynie nam pod znakiem konsol przenośnych? Podbój rynku rozpoczął już 3DS, a święta przyniosą zapewne następcę PSP. W związku jutrzejszą premierą nowego handhelda Nintendo w Europie zebraliśmy najważniejsze informacje na jego temat.

Wszystko o Nintendo 3DS

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno

artykuł6 października 2011

Dzieje Piekła są równie pokrętne i tajemnicze jak ono samo. Demony i ogniste poczwary pojawiły się dopiero w trzeciej odsłonie sagi Heroes, od razu zajmując stałe miejsce w sercach wielu graczy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Inferno

Redakcyjna wyprawa do Skyrim

artykuł18 listopada 2011

Skyrim opanował redakcję naszego serwisu i wessał nawet ludzi nie pałających dotąd miłością do serii The Elder Scrolls. Prezentujemy Wam trzy krótkie opinie dotyczące tej produkcji, pełnoprawna recenzja po weekendzie.

Redakcyjna wyprawa do Skyrim

Gry w South Parku

artykuł28 grudnia 2011

Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?

Gry w South Parku

Poprzednio w F.E.A.R.

artykuł20 czerwca 2011

F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.

Poprzednio w F.E.A.R.

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

artykuł7 stycznia 2011

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Podsumowanie roku 2010: Verminus

artykuł4 stycznia 2011

Rozpoczynamy cykl podsumowań minionego roku przez redakcję gry-online.pl. Na pierwszy ogień idzie Redaktor Naczelny – będzie trochę o grach, polskiej branży i filmach.

Podsumowanie roku 2010: Verminus

Wzloty i upadki serii Need for Speed

artykuł1 kwietnia 2011

Są takie serie gier, których nie trzeba nikomu przedstawiać. Przez lata swego istnienia wniosły wiele dobrego do gatunku, ale to nie znaczy, że ich twórcom nie zdarzały się także potknięcia.

Wzloty i upadki serii Need for Speed

Poprzednio w Dead Space

artykuł24 stycznia 2011

Na początku XXV wieku ludzkość staje przed widmem zagłady. Zachłannie eksploatowana Ziemia zostaje całkowicie wyjałowiona z surowców naturalnych. Jedynym rozsądnym wyjściem z beznadziejnej sytuacji jest próba odnalezienia potrzebnych surowców w kosmosie.

Poprzednio w Dead Space

Poprzednio w Portal

artykuł21 kwietnia 2011

Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.

Poprzednio w Portal

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

artykuł14 października 2011

Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

artykuł11 lipca 2011

Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część I

artykuł12 sierpnia 2011

Niezależne gry RPG to zjawisko na tyle ciekawe, że postanowiliśmy poświęcić mu aż dwa artykuły: w pierwszym opisujemy pokrótce najciekawsze tytuły, które ukazały się na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

Krótki przegląd niezależnych gier RPG, część I

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

artykuł26 grudnia 2011

Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

FILMag #1 - Rzeź dziewczyny z tatuażem w cieniu Sherlocka

artykuł31 grudnia 2011

W pierwszej odsłonie naszego cyklu poświęconego filmom dowiecie się, dlaczego warto zobaczyć Dziewczynę z tatuażem, a także Rzeź Romana Polańskiego. Poznacie również szczegóły na temat Prometeusza. Na końcu recenzje ostatnich przebojów kinowych.

FILMag #1 - Rzeź dziewczyny z tatuażem w cieniu Sherlocka

Poprzednio w Crysis

artykuł25 marca 2011

Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.

Poprzednio w Crysis

Wiedźmin 2 kontra PEGI

artykuł1 czerwca 2011

CD Projekt podpadł organizacji zarządzającej europejskim systemem klasyfikacji gier. Część materiałów promujących Wiedźmina 2 nie zawiera obowiązkowych oznaczeń PEGI. Klienci mogli więc zostać wprowadzeni w błąd.

Wiedźmin 2 kontra PEGI

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

artykuł24 maja 2011

Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

15 lat Quake'a

artykuł22 czerwca 2011

Jedna z najbardziej znanych produkcji w dziejach gier komputerowych, czyli Quake, kończy dziś 15 lat. Z tej okazji postanowiliśmy przyjrzeć się historii serii, która zrewolucjonizowała branżę.

15 lat Quake'a

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

artykuł16 lutego 2011

Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z głównym projektantem gry StarCraft II – Dustinem Browderem. Tematem tej rozmowy były przygotowywane przez Blizzard modyfikacje do nowego StarCrafta oraz narzędzie służące do ich tworzenia.

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2

artykuł18 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 2

Tolkien, a gry komputerowe - część I

artykuł4 listopada 2011

Po prozę J.R.R. Tolkiena twórcy gier komputerowych sięgali już blisko trzydzieści lat temu. Z okazji premiery Wojny na Północy przypominamy jak skończyły się te próby.

Tolkien, a gry komputerowe - część I

Tolkien, a gry komputerowe - część II

artykuł8 listopada 2011

Kontynuujemy naszą opowieść o grach komputerowych odwołujących się do prozy słynnego pisarza, J.R.R. Tolkiena.

Tolkien, a gry komputerowe - część II

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

artykuł17 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

artykuł3 marca 2011

Podczas swojego wykładu na GDC 2011 David Cage przedstawił swoją wizję tworzenia oprogramowania rozrywkowego. Autor Heavy Raina postawił sprawę jasno – gry muszą się zmienić.

Gry bez znaczenia – David Cage, twórca Heavy Rain punktuje bolączki branży

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

artykuł3 stycznia 2011

Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu