Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2001

Idealna cRPG część II

artykuł21 września 2001

Druga część artykułu, w którym autor snuje wywody na temat tego, jak powinna wyglądać (jego zdaniem oczywiście) idealna gra z gatunku cRPG.

Idealna cRPG część II

RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka

artykuł14 lutego 2001

Być może pamiętacie jeszcze "chude" lata role-play? Czasy, kiedy rocznie ukazywała się jedna, góra dwie gry w tym gatunku. Wszystko jednak zmieniło się jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i w tej chwili wiele firm pracuje nad grami role-play.

RPG 2001 - Szczęśliwa Trzynastka

Idealna cRPG część I

artykuł18 września 2001

Trudno jest znaleźć ideał. Ale poszukiwanie rzeczy i osób doskonałych nie zawsze jest skazane na klęskę. Człowiek ze swej natury jest istotą krytycznie nastawioną do świata i skłonną raczej wybrzydzać i marudzić niż rozkoszować się pięknem ...

Idealna cRPG część I

Wybory 2001, a przyszłość polskich graczy

artykuł26 września 2001

Na temat samych wyborów zostało już napisane dość wiele, dlatego w tym felietonie autor postara się odpowiedzieć jedynie na pytanie - czego my gracze możemy się spodziewać w związku ze zmianą ekipy rządzącej naszym krajem?

Wybory 2001, a przyszłość polskich graczy

Lara Croft: Tomb Raider - czy warto pójść do kina?

artykuł20 sierpnia 2001

„Lara Croft: Tomb Raider” miał w końcu przełamać pasmo dotychczasowych porażek adaptacji gier komputerowych na dużym ekranie. Niestety, pomimo wielkich pieniędzy i Angeliny Jolie w tytułowej roli, po raz kolejny uraczono nas bajkowym gniotem.

Lara Croft: Tomb Raider - czy warto pójść do kina?

Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość

artykuł6 marca 2001

Od czasu ukazania się programów Dune II i Warcraft strategie czasu rzeczywistego biją rekordy popularności. Co nas czeka w najbliższej przyszłości? Autor niniejszego artykułu skupił się, (subiektywnie, rzecz jasna) na kilku nadciągających tytułach.

Strategie czasu rzeczywistego - krótka podróż w przeszłość i przyszłość

Saga rodu Settlersów

artykuł11 stycznia 2001

Settlersi to cykl od wielu lat przykuwajacy graczy do monitorów. Artykuł jest swego rodzaju sentymentalnym podsumowaniem serii.

Saga rodu Settlersów

Jak hartowała się stal, czyli o lokalizacji Baldur’s Gate 2 słów kilka

artykuł14 stycznia 2001

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, ile wysiłku kosztuje przygotowanie lokalizacji, a czasami nawet czym w ogóle jest ten proces. Co na przykład różni lokalizację od tłumaczenia? Często te dwa terminy są mylone, a oznaczają zupełnie inne rzeczy.

Jak hartowała się stal, czyli o lokalizacji Baldur’s Gate 2 słów kilka

Historia hokeja, ligi NHL i hokejowych gier komputerowych

artykuł11 kwietnia 2001

Mam nadzieję, iż treści zawarte w niniejszym artykule spowodują, że zainteresujecie się szanowni Gracze hokejem na lodzie, jego historią i grami komputerowymi dotyczącymi tego jednego z najbardziej widowiskowych sportów wymyślonych przez ludzi.

Historia hokeja, ligi NHL i hokejowych gier komputerowych

Ostatnie bitwy Napoleona

artykuł26 lipca 2001

Artykuł ten to swoistego rodzaju uzupełnienie recenzji zestawu gier pt. „Battleground Collection 1” amerykańskiej firmy Talonsoft a skierowany jest głównie do osób które interesują się tematem wojen napoleońskich.

Ostatnie bitwy Napoleona

Targi E3 2001

artykuł25 maja 2001

Targi E3 w Los Angeles to, obok targów w Tokio, największa, coroczna impreza, na której prezentowane są gry pecetowe i konsolowe oraz sprzęt służący graczom. W tym roku cała impreza odbyła się w dniach 17-19 maja w ogromnym Convention Center.

Targi E3 2001

Bezpieczeństwo i Higiena Pracy przy komputerze

artykuł4 maja 2001

Jeżeli nie zastanawialiście się jeszcze jakie ujemne skutki niosą ze sobą długie sesje przy komputerze, to warto abyście poświęcili chwilę i zastanowili się co zrobić, żeby ograniczyć do minimum wszystkie związane z tym negatywne efekty.

Bezpieczeństwo i Higiena Pracy przy komputerze

Kod Dostępu (Swordfish) – recenzja filmu

artykuł17 października 2001

Wielkie pieniądze, hakerzy komputerowi, intrygi, szybkie kobiety, samochody i jeszcze szybsze komputery. „Kod Dostępu” to kolejny przyzwoicie zrealizowany i trzymający w napięciu film akcji rodem z hollywoodzkich wytwórni.

Kod Dostępu (Swordfish) – recenzja filmu

Kreacje Świata w cRPG

artykuł1 czerwca 2001

Kreacja świata to nic innego jak sposób tworzenia i przedstawienia tego, co jest tłem gry, otoczką, w jakiej się ona dzieje. Powstaje więc pytanie – czym charakteryzuje się „dobrze” skonstruowany świat?

Kreacje Świata w cRPG

Historia koszykówki, ligi NBA i koszykarskich gier komputerowych

artykuł6 listopada 2001

Mamy nadzieję, iż treści zawarte w niniejszym artykule przybliżą Wam szanowni gracze koszykówkę, jej historię oraz gry komputerowe dotyczące tego jednego z bardziej widowiskowych sportów wymyślonych przez ludzi.

Historia koszykówki, ligi NBA i koszykarskich gier komputerowych

Historia cRPG po roku 1992

artykuł23 listopada 2001

Grając i podziwiając najnowsze pozycje cRPG, zapewne niejednego z Was zaciekawiło skąd wziął się ten gatunek gier i jak wyglądały te pierwsze, dzięki którym możemy teraz zagrać w Baldur’s Gate czy Arcanum...

Historia cRPG po roku 1992

Historia przygodówek

artykuł11 lipca 2001

Niniejszy artykułu to widziana oczami jego autora (czyli proszę nie liczyć na obiektywizm :-) historia komputerowych gier przygodowych, gatunku niezwykle obszernego i sięgającego swoimi korzeniami epoki prostych komputerów ośmiobitowych.

Historia przygodówek

SHOOTERY, czyli co wy wiecie o zabijaniu!? Historia gatunku

artykuł24 kwietnia 2001

Tekst ten w całości poświecony będzie historii gatunku gier komputerowych, jakim stały się wszelkiego rodzaju strzelaniny. Będzie to raczej podróż sentymentalna z domieszką wspomnień autora z czasów, kiedy powstawały pierwsze strzelaniny FPP na PC.

SHOOTERY, czyli co wy wiecie o zabijaniu!? Historia gatunku

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - LK Avalon

artykuł18 kwietnia 2001

Kontynuując serię wywiadów z polskimi twórcami gier nasz redakcyjny kolega przeprowadził rozmowę z Tomaszem Pazdanem z LK Avalon, której tematem była oczywiście najnowsza produkcja tego zespołu, czyli Schizm: Prawdziwe Wyzwanie.

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - LK Avalon

Fenomen Counter-Strike’a

artykuł29 stycznia 2001

Counter-Strike - nieoficjalny dodatek do Half-Life'a - to najbardziej popularna obecnie gra sieciowa. Z czego wynika niesamowite zafascynowanie graczy tym tytułem i czy wydawca umie wykorzystać narastającą manię do swoich celów?

Fenomen Counter-Strike’a

Piknik GRY-OnLine 2001

artykuł12 października 2001

W dniu 6go października 2001 miało miejsce pierwsze, organizowane przez GRY-OnLine spotkanie użytkowników forum dyskusyjnego. Wszyscy bawili się świetnie a oto krótka relacja z imprezy.

Piknik GRY-OnLine 2001

Historia cRPG do roku 1992

artykuł28 sierpnia 2001

Grając i podziwiając najnowsze pozycje cRPG, zapewne niejednego z Was zaciekawiło skąd wziął się ten gatunek gier i jak wyglądały te pierwsze, dzięki którym możemy teraz zagrać w Baldur’s Gate czy Arcanum...

Historia cRPG do roku 1992

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - Metropolis

artykuł27 marca 2001

W wyjątkowo mroźny, pierwszy dzień wiosny nasz redaktor odwiedził siedzibę Metropolis Software, gdzie przeprowadził wywiad z osobami zaangażowanymi w najnowszą produkcję tej firmy – „Archanioł”

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - Metropolis

Final Fantasy - Fantazja stała się rzeczywistością

artykuł8 sierpnia 2001

7-go sierpnia w warszawskim kinie „Cinema City” odbył się przedpremierowy pokaz filmu Final Fantasy: The Spirits Within. Oczywiście ponownie nie zabrakło na nim przedstawiciela GRY-OnLine.

Final Fantasy - Fantazja stała się rzeczywistością

Planeta Małp – recenzja filmu

artykuł7 listopada 2001

Reżyser Tim Burton, legenda niekomercyjnego Hollywood, zmierzył się z kultowym dziełem kina science-fiction. Wyszedł z tego film na wskroś komercyjny i obrzydliwie amerykański. Idąc na seans pamiętajcie o wzięciu pomidorów. A może raczej bananów...

Planeta Małp – recenzja filmu

Starcraft – Wielka gra, mała książka

artykuł21 sierpnia 2001

Jeff Grubb w „Krucjacie Liberty’ego” jako pierwszy próbuje przybliżyć nam wydarzenia nakreślone w fabule „Starcraft-a”. Literacka wersja wielkiego przeboju pozostawia jednak wiele do życzenia.

Starcraft – Wielka gra, mała książka

Wiedźmin – recenzja filmu

artykuł13 listopada 2001

O ekranizacji przygód „Wiedźmina” mówiło się dużo zanim w ogóle na planie padło pierwsze „kameraaa, akcja”. Efekt wielomiesięcznych prac filmowców właśnie wchodzi do kin. Czy warto było czekać? I czy miały rację całe zastępy sceptyków?

Wiedźmin – recenzja filmu

Warcraft, gra legenda - książka, ...

artykuł29 sierpnia 2001

Hordy Orków zostały pokonane i wyparte do swoich twierdz w Khaz Modan. Wydaje się, iż pokój nareszcie powrócił do krainy Azeroth. Jednak cień zła nie opuścił tego świata. Zdradą i podstępem szykuje się do zemsty za poniesioną przed wiekami porażkę.

Warcraft, gra legenda - książka, ...

Literackie korzenie gier komputerowych

artykuł26 czerwca 2001

Zadaniem poniższego tekstu będzie: po pierwsze opisanie dotychczas zrealizowanych programów, opartych na wątkach znanych z literatury, po drugie zastanowienie się nad tym, dlaczego ...

Literackie korzenie gier komputerowych

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - CODA Development

artykuł3 kwietnia 2001

W wyjątkowo mroźny, pierwszy dzień wiosny nasz redaktor odwiedził siedzibę CODA Development, gdzie przeprowadził wywiad z Adrianem Chmielarzem - osobą zaangażowaną w najnowszą produkcję tej firmy - „Starmageddön”

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - CODA Development

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - TopWare

artykuł14 maja 2001

Kontynuując serię wywiadów z polskimi twórcami gier nasz kolega Shuck przeprowadził rozmowę z Mirosławem Dymkiem z krakowskiego oddziału TopWare, której tematem była oczywiście najnowsza produkcja tego zespołu, czyli Polanie II.

Polacy nie gęsi ... czyli wywiad z polskimi autorami gier - TopWare

Piractwo - to samo, a inne ... czyli podróż sentymentalna w głąb czasu i wspomnień

artykuł6 kwietnia 2001

Powiedzmy sobie, że w naszym życiu jest naprawdę niewiele zjawisk, które możemy precyzyjnie zakwalifikować po stronie "czarne: absolutnie złe" - lub "białe: absolutnie dobre". Tak też jest zapewne z piractwem.

Piractwo - to samo, a inne ... czyli podróż sentymentalna w głąb czasu i wspomnień

Piractwo w Polsce część 2 - Grzebanie w mętnej wodzie

artykuł21 maja 2001

Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, autor artykułu „Piractwo - to samo, a inne ... czyli podróż sentymentalna w głąb czasu i wspomnień”, powrócił do tematu i tym razem zajął się czasami współczesnymi, tzn. piractwem w jego obecnej formie.

Piractwo w Polsce część 2 - Grzebanie w mętnej wodzie

GRY-OnLine na XXXVI Rajdzie Monte Calvaria

artykuł23 lutego 2001

Aby móc bardziej obiektywnym okiem patrzeć na gry komputerowe traktujące o rajdach samochodowych, załoga GRY-OnLine postanowiła wypróbować swoje umiejętności w amatorskim rajdzie Monte Calvaria 2001

GRY-OnLine na XXXVI Rajdzie Monte Calvaria

Co gra w duszy tłumacza Tronu Bhaala?

artykuł31 lipca 2001

Autor niniejszego artykułu postara się przedstawić Wam między innymi problemy z jakimi borykali się ludzie pracujący nad lokalizacją Tronu Bhaala. A jako że sam był jednym z nich możecie spodziewać się, iż podanych informacji nie wyssał z palca.

Co gra w duszy tłumacza Tronu Bhaala?

Final Fantasy: The Spirits Within - film jakiego jeszcze nie było

artykuł15 czerwca 2001

8-go czerwca w warszawskim kinie „Cinema City” odbył się przedpremierowy pokaz fragmentów filmu Final Fantasy: The Spirits Within. Oczywiście nie zabrakło na nim przedstawiciela GRY-OnLine.

Final Fantasy: The Spirits Within - film jakiego jeszcze nie było

Konsole: czy ktoś musi umrzeć?

artykuł11 czerwca 2001

W chwili obecnej jesteśmy świadkami walki trzech wielkich koncernów i ich wyrobów. Są to Sony z PS2, Nintendo z Game Cube i Microsoft z Xbox. Firmy to ogromne i dysponujące olbrzymimi funduszami, co oznacza że czeka nas bardzo ciekawy pojedynek.

Konsole: czy ktoś musi umrzeć?

Czy Androidy marzą o prawdziwej miłości?

artykuł30 października 2001

„Sztuczna Inteligencja” nie jest wbrew pozorom filmem o przygodach farbowanej na ciemno blondynki. Jak Spielberg poradził sobie ze spuścizną Kubricka? Czy otrzymaliśmy ambitne dzieło s-f pokroju „Odysei Kosmicznej”, czy raczej baśń w stylu „E.T.”?

Czy Androidy marzą o prawdziwej miłości?