Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 czerwca 2016, 21:04

autor: Kamil Zwijacz

Mass Effect: Andromeda - kolejne informacje z E3 2016

Choć podczas prezentacji gry Mass Effect: Andromeda na konferencji firmy Electronic Arts nie podano zbyt wielu szczegółów, to te pojawiły się w rozmaitych wywiadach przeprowadzonych z twórcami produkcji podczas targów E3.

Podczas niedawnej konferencji firmy Electronic Arts doczekaliśmy się nowego materiału wideo z wyczekiwanej gry Mass Effect: Andromeda. Dla fanów to jednak za mało, gdyż zabrakło chociażby konkretnego fragmentu rozgrywki czy też nowych szczegółów. Dzień później poznaliśmy nazwisko głównej postaci (Ryder), a dziś, dzięki jednemu z użytkowników forum Reddit, który zebrał rozmaite informacje z wywiadów przeprowadzonych z deweloperami podczas E3, doczekaliśmy się dużo większej liczby szczegółów. Zanim jednak przejdziemy do opisu poszczególnych elementów, przypominamy, że Mass Effect: Andromeda ukaże się na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz komputerach osobistych na początku 2017 roku.

Historia i postacie

Mass Effect: Andromeda ma być grą opowiadającą o rodzącej się heroicznej postawie. Choć twórcy mają bardziej koncentrować się na poszczególnych postaciach, a historia ma być bardzo osobista, to i tak będzie to epicka przygoda. Jak już wiemy głównym bohaterem będzie człowiek o nazwisku Ryder (gracz otrzyma wybór płci). Oprócz niego w historii pewną rolę odegra rodzina. Najważniejsi herosi produkcji będą młodsi niż w oryginalnej trylogii, a co za tym idzie, mniej doświadczeni. Objawi się to np. tym, że nie będą posiadać takiej wiedzy na temat wszechświata jak Shepard i wielu rzeczy nauczą się podczas kolejnych przygód. Co ciekawe, ludzie tym razem mają być obcymi, a oprócz nich w grze zobaczymy wszystkie najważniejsze rasy znane z poprzednich odsłon, czyli Asari, Salarian, Krogan itd, oraz kilka zupełnie nowych.

Rozgrywka, system dialogów, pojazdy

Z najważniejszych rzeczy można wymienić powrót biotyki, znany, ale ulepszony mechanizm dialogów oraz system moralny, który nieco wyewoluuje. Jeżeli chodzi o stosunki interpersonalne, to będą one zależeć m.in. od charakteru postaci – z jedną łatwiej się dogadamy, a z inną trudniej. Tak czy siak, całość ma być bardziej realistyczna. Oprócz komunikacji pomiędzy jednostkami, w grze nawiążemy też większe stosunki z innymi rasami. Będzie można z nimi komunikować się różnymi sposobami – poprzez dyplomację, groźby, a w razie potrzeby walkę. Co ciekawe, to w jakiej kolejności będziemy wykonywać zadania, z kim będziemy rozmawiać itd. wpłynie na postrzeganie nie tylko naszej postaci, ale także na cały gatunek ludzki. Krótko pisząc, będziemy reprezentować go swoim zachowaniem.

Mass Effect: Andromeda stawiać ma przede wszystkim na eksplorację. Statek, którym będziemy przemierzać przestrzeń kosmiczną nazywa się Tempest. Maszyna jest na tyle mała, że bez problemu może lądować na planetach, których eksploracja przypominać ma tę z pierwszej części serii, ale będzie bardziej rozbudowana i dająca więcej swobody działania. Pojazd bojowy Mako dysponować ma dopalaczem i będzie jedynym pojazdem, jakim pokierujemy.

W produkcji pojawi się multiplayer podobny do tego z Mass Effect 3, choć bardziej dynamiczny i dający więcej swobody. Nie będzie on miał żadnego wpływu na kampanię dla jednego gracza, aczkolwiek oba moduły mają łączyć wspólne więzi. Nie wyjaśniono o co dokładnie chodzi, ale można podejrzewać, że w obu trybach pojawią się te same lokacje i postacie.

Deweloperzy chcą, by nawet zaznajomiony z cyklem gracz poczuł się, jakby pierwszy raz miał do czynienia z Mass Effectem. Jednocześnie starym wyjadaczom ma towarzyszyć uczycie nostalgii, m.in. dzięki pewnym odwołaniom do oryginalnej trylogii.

Mass Effect: Andromeda - kolejne informacje z E3 2016 - ilustracja #2

Inne

Z pozostałych informacji warto jeszcze wspomnieć o następujących rzeczach:

  • decyzje podjęte w Mass Effect 3 nie będą miały żadnego znaczenia w Mass Effect: Andromeda;
  • silnik Frostbite zapewnić ma ładniejsze animacje twarzy oraz bardziej dopracowane modele postaci;
  • możliwa będzie zmiana ramienia podczas strzelania;
  • gra ma być największą produkcją w historii studia BioWare;
  • jest szansa na Mass Effect VR;
  • wymagania sprzętowe mają być podobne do tych z gry Star Wars: Battlefront;
  • firma nie martwi się brakiem Sheparda, gdyż uważa, że obecność podstawowych elementów, za które fani kochają serię wystarczy, by ludzie chcieli grać w Andromedę.
Mass Effect: Andromeda - kolejne informacje z E3 2016 - ilustracja #3