Destiny - 500 mln dolarów przychodu w pierwszym dniu sprzedaży
Firma Activision pochwaliła się wynikami finansowymi osiągniętymi przez strzelankę Destiny od studia Bungie. Okazało się, że w ciągu pierwszego dnia tytuł zapewnił wydawcy 500 mln dolarów przychodu ze sprzedaży gry do sklepów na całym świecie.
Kamil Zwijacz

Destiny, najnowsza produkcja studia Bungie, wczoraj zadebiutowała na rynku, a dziś firma Activision, wydawca gry, pochwaliła się ogromnym sukcesem tytułu. Okazało się bowiem, że projekt został wysłany do sprzedawców w ilości egzemplarzy, których wartość oszacowano na 500 mln dolarów, czyli dokładnie tyle samo ile wyniosła inwestycja w nową strzelankę twórców serii Halo. Niestety nie zdradzono dokładnej ilości pudełek z grami dostarczonymi do sklepów na całym świecie, ale według Activision jest to największe otwarcie w historii nowych marek. Dodatkowo Destiny może się pochwalić jeszcze jednym osiągnięciem - jest to najlepiej sprzedająca się produkcja w dniu debiutu w cyfrowej dystrybucji na konsolach.
„Od początku byliśmy przekonani, ze nasza wiara i inwestycje w Destiny opłacą się. Jednak niewiele osób wierzyło, że będziemy mogli powiedzieć, że gra spełniła nadzieje już pierwszego dnia (…) Jesteśmy więcej, niż pewni, że Destiny stanie się jedną z najważniejszych gier obecnej generacji i dołączy do grona marek o wartości miliarda dolarów. Najważniejsze jednak, że jest to świetna produkcja, w którą nie możemy przestać grać.”– powiedział Eric Hirshberg, szef Activision Publishing.
Można być fanem Destiny albo nie, ale trzeba przyznać, że rezultat jest imponujący. W ramach porównania warto przytoczyć rekordowy wynik osiągnięty przez Call of Duty: Ghosts, które w 24 godziny od premiery wygenerowało dwa razy większy przychód, ale należy pamiętać, że to kolejna odsłona uznanej serii gier, a tytuł Bungie to świeżak, który dopiero rozpoczyna walkę o szacunek w branży gier wideo.
Destiny to nie jedyna nowa marka, która wkroczyła w tym roku na rynek z przytupem. W czerwcu okazało się bowiem, że Watch Dogs firmy Ubisoft w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży trafił do ponad 4 mln graczy, z czego 37 tys. w Polsce. Wtedy był to najlepszy debiut nowej marki w historii całej branży. Obecnie nie możemy porównywać popularności obu produkcji, gdyż nie znamy dokładnych danych, a poza tym egzemplarze wysłane do sklepów nie są jednoznaczne z tymi sprzedamymi graczom, niemniej wydaje się, że Destiny jest na dobrej drodze do pobicia tego wyniku.

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Activision
- Bungie Software
- wyniki finansowe
- strzelanki FPP (FPS)
- wyniki sprzedaży (gry)
- X360
- PS3
- PS4
- XONE
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Lailonn Chorąży
Czytając powyższe komentarze przeraża mnie polski system edukacji. Dzieciarnia gada o ekonomii, wylicza, filozofuje itd. Ale jakoś kurde nikt nie PRZECZYTAŁ ZE ZROZUMIENIEM, że 500mln pochodzi ze sprzedaży gry do sklepów a nie graczy !! Czyli mógł nie kupić tego NIKT ale spoko wyliczajcie dalej ;o
PaniPaniWrocky Pretorianin
Mogli by zorbić z tego niezły filmy:) ale taki jak ten tu wyżej, wygląda elegancko:) Szkoda że gry nie ma na blaszaka:( Może wyjdzie w późniejszym terminie:)??
Ogame_fan Legend

Widze ze Metacritic to nadal taki Twoj redtube? Cale 8 ocen, w tym dwie najnizsze od tytanow rozbieżności w ocenianiu - jest z czego wyciagac średnią!
Przeciez jakby byly same dobre oceny (90+) to bys pierdzielil glupoty ze recenzje kupione.
zanonimizowany943726 Generał
No to już wiadomo czemu recenzji nie było :d 81/100 to trochę słabo jak na tak wielce promowaną grę przez którą niby wszyscy mieli kupować konsole itd.
Watch Dogs zebrał podobne noty i choć mi się podoba, tak spora cześć osób po nim jeździła
No tak jak zwykle nie wiesz, że ja tak pół serio, pół żartem. Wiedziałem, że zaraz coś napiszesz