Pillars of Eternity – zbiórka funduszy dobiega końca 22 sierpnia
Firma Obsidian Entertainment ogłosiła, że po 22 sierpnia nie będą już przyjmowane dotacje na rzecz nadchodzącego wielkimi krokami Pillars of Eternity. Jest to już ostatni dzwonek na nabycie gry za 35 dolarów czy chociażby uzyskanie dostępu do wersji beta.
Michał Jodłowski

Na oficjalnej stronie internetowej Pillars of Eternity pojawiło się ogłoszenie, że po dniu 22 sierpnia nie będą już przyjmowane dotacje na rzecz produkcji gry. Jest to ostatnia szansa na nabycie Pillars of Eternity za 35 dolarów (czyli około 110 złotych wg aktualnego kursu) zanim ceny „pójdą w górę”. Choć nie sprecyzowano, o jakich sumach mowa, to pewne wyobrażenie może dać chociażby Wasteland 2. Jego ceny w polskich sklepach z grami można bardzo łatwo sprawdzić dzięki naszej porównywarce cenowej. Warto także pamiętać, że koniec kampanii crowdfundingowej oznacza także niemożność nabycia edycji kolekcjonerskiej czy uzyskania dostępu do Backer Beta [wersja beta Pillars of Eternity dla darczyńców – przyp. Meehovv].
Zbiórka funduszy na produkcję Pillars of Eternity (wówczas jeszcze Project Eternity) była swojego czasu ciekawym zjawiskiem. Kampania kickstarterowa zakończyła się oszałamiającym wynikiem niemal 4 milionów dolarów z wymaganego 1,1 miliona. Projekt wsparły prawie 74 tysiące graczy. Najszybsi z nich zaklepali swoją kopię Pillars of Eternity już za 20 dolarów; pozostali za co najmniej 25. Crowdfundingowy sukces firmy Obsidian Entertainment zachęcił inne studio, inXile Entertainment, do uruchomienia kolejnej po Wasteland 2 zbiórki, tym razem na duchowego następcę kultowego Planescape: Torment – Torment: Tides of Numenera, które do dziś dnia jest rekordzistą Kickstartera w kategorii gier komputerowych.
Przypominamy jednocześnie, że beta-testy Pillars of Eternity rozpoczynają się już jutro. Aby być uprawnionym do wzięcia w nich udziału, należy wesprzeć projekt kwotą co najmniej 110 dolarów. Backer Beta przeprowadzone zostanie wyłącznie przez platformę Steam i będzie dostępne we wszystkich docelowych językach gry, w tym polskim. Już teraz można obejrzeć zapis rozgrywki z rzeczonej wersji beta, który zademonstrowany został w czasie tegorocznych targów gamescom w niemieckiej Kolonii.
Pillars of Eternity zadebiutować ma zimą bieżącego roku na komputerach osobistych z systemami Windows, Linux i Mac OS.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Obsidian Entertainment
- finansowanie społecznościowe
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Irek22 Legend

Martius_GW [11]
Jeśli w trakcie bety wyjdą jakieś duże problemy wtedy można zacząć się martwić
Jeśli w trakcie bety wyjdą jakieś duże problemy, to - by zebrać dodatkowe fundusze na dopracowanie - pewnie udostępnią early access dla wszystkich, a nie tylko dla tych, którzy już wsparli tę grę.
Choć - patrząc na trendy - niewykluczone, że tak zrobią nawet, gdy nie będzie jakichś większych błędów.
Niemniej jednak fakt - zamartwianie się, szukanie dziury w całym i stwarzanie sobie problemów to nasza narodowa specjalność. Szkoda tylko, że - w odróżnieniu od np. jabłek - w najmniejszym stopniu nie nadaje się na eksport...
Co do dodatku - super!
zanonimizowany307509 Legend
@Martius_GW -> Masz rację. Na razie nie mamy powód do zmartwienie. :) A grafika PoE jest na plusie. :)
Martius_GW Generał

Typowe gdybanie, równie dobrze przed grudniem będzie koniec świata. Early access Wasteland 2 był w dużo surowszym stanie, interfejs i inne elementy były zmieniane i dodawane w trakcie publicznych testów. Inexile jeszcze na tym zarobiło bo była opcja kupienia gry+test bezpośrednia na steamie, beta PoE ma być tylko dostępna dla ludzi którzy wsparli projekt. Jeśli w trakcie bety wyjdą jakieś duże problemy wtedy można zacząć się martwić, w tej chwili nie ma ku temu żadnych powodów.
zanonimizowany307509 Legend
@Martius_GW -> Masz rację. Twórcy powiadomią o tym, kiedy trzeba. W końcu nie są związane z SEGA i Gearbox Software, gdzie zataili wiele prawdy przed społeczności gracze do czasu premiera Aliens: Colonial Marines.
Cytat: "fundusze skończą się pod koniec roku i wtedy gra ma zostać wydana" -> A może nie? :) Jeśli gracze przy testu zgłoszą liczne błędy i prośby o poprawki (np. lepszy interfejs i SI przeciwnicy) tak jak było przy Wasteland 2, a wtedy premiera będzie przełożona na później. Takie rzeczy to normalka.
Martius_GW Generał

Gdyby były jakiekolwiek informacje o braku pieniędzy, wycinaniu czy rezygnowanie z czegoś wtedy można się martwić. Na to chwilę wiadomo tylko, że fundusze skończą się pod koniec roku i wtedy gra ma zostać wydana. W przypadku nowego Divinity wiadomo było o zrezygnowaniu z cyklu dnia i nocy. Z PoE pozostaje tylko kwestia balansu i odrobaczenia w trakcie bety zaczynającej się dzisiaj.