Wiadomość gry na świecie 21 sierpnia 2013, 08:00

autor: Draug

Broken Age – pierwszy zapis rozgrywki z przygodówki studia Double Fine

Targi Gamescom stały się okazją do pokazania pierwszego gameplayu z Broken Age, sfinansowanej dzięki Kickstarterowi przygodówki studia Double Fine. Początkowy epizod tej produkcji ukaże się w styczniu 2014 roku.

Wśród niezależnych deweloperów, którzy dotarli do Kolonii na targi Gamescom, znalazło się również Double Fine, słynące ostatnio z tego, że gromadzi mnóstwo pieniędzy na Kickstarterze, lecz i tak ma ich za mało, by ukończyć swój projekt. Nieprzypadkowo wspominam o tym epizodzie w dziejach studia Tima Schafera, bowiem właśnie pokazano pierwszy zapis rozgrywki z produkcji, której dotyczy ta historia – Broken Age.

Film jest w typowo targowej, czyli niestety nie najwyższej jakości. Materiału na szczęście nie nakręcono na hali, lecz podczas zamkniętego pokazu, dzięki czemu możemy przynajmniej cieszyć się klimatyczną muzyką i komentarzem dewelopera (dźwięków z samej gry nie udało się zarejestrować). Po krótkim nakreśleniu podstaw rozgrywki w Broken Age („Możesz wskazywać i klikać, chodzić po okolicy, rozmawiać z postaciami”), twórca skupia się na technologicznej stronie produkcji, zwracając uwagę między innymi na bogatą ilość animacji świata przedstawionego oraz system oświetlenia.

Oprócz Broken Age w kickstarterowym dorobku Tima Schafera jest również strategia Massive Chalice. - Broken Age – pierwszy zapis rozgrywki z przygodówki studia Double Fine - wiadomość - 2013-08-21
Oprócz Broken Age w kickstarterowym dorobku Tima Schafera jest również strategia Massive Chalice.

Broken Age to klasyczna przygodówka typu point-and-click w kreskówkowej oprawie, opowiadająca o perypetiach dwojga odmiennych bohaterów: dziewczynki z prymitywnej osady, która nie zamierza zgodzić się na bycie złożoną w ofierze potworowi, oraz chłopca, chcącego wyrwać się spod nadopiekuńczego nadzoru komputera swojego statku kosmicznego, by przeżywać przygody. Zważywszy na wspomniane na wstępie problemy finansowe tego projektu, produkcja zostanie podzielona na dwie części. Pierwsza z nich ukaże się w ramach usługi Steam Early Access w styczniu przyszłego roku, by zarobić dodatkowe pieniądze na dokończenie reszty gry. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, drugiego epizodu doczekamy się w kwietniu lub w maju.