Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 września 2012, 18:05

autor: Michał Kułakowski

CD Projekt zmienia nazwę na CDP.pl oraz wchodzi na rynek dystrybucji cyfrowej

Spółka CD Projekt zmienia nazwę na CDP.pl. Ruch ten jest związany z wprowadzeniem nowej strategii rynkowej i otworzeniem serwisu dystrybucji cyfrowej, który dostępny będzie pod adresem cdp.pl. Większej ilości szczegółów dotyczących przekształceń w obrębie firmy powinniśmy spodziewać się w październiku.

Zajmująca się działalnością dystrybucyjną spółka CD Projekt, należąca do notowanego na warszawskiej giełdzie CD Projekt RED, zmienia swoja nazwę na CDP.pl. Związane jest to z nową strategią biznesową wydawcy, który nie tylko pragnie poprawić i odświeżyć swój wizerunek, ale również wejść na rynek dystrybucji cyfrowej. Tajemnicza strona cdp.pl, o której otwarciu informowaliśmy nieco ponad tydzień temu, będzie zwieńczeniem tych aspiracji. Pod tym internetowym adresem znajdziemy bowiem wkrótce wirtualny sklep, w którym kupimy gry oraz filmy, trafiające do kraju za pośrednictwem firmy. Najważniejsze szczegóły związane z serwisem oraz przekształceniami w obrębie spółki zostaną zaprezentowane na konferencji prasowej 11 października.

Chociaż, Adam Kiciński, prezes CD Projekt Red zapowiedział, że zmiany w CD Projekcie symbolicznie rozpoczynają „nową erę dystrybucji gier w Polsce”, to serwis cdp.pl nie będzie pierwszą i jedyną platformą cyfrową sprzedaży gier, przeznaczoną dla klientów z Polski. Już od dłuższego czasu działa sklep muve.pl digital, założony przez Cenegę. Polskie oddziały Electronic Arts (Origin) oraz Ubisoftu (Uplay), również walczą o rodzimych konsumentów. Nie można zapomnieć także o Steamie, który głównie dzięki licznym promocjom przyciąga sporą ilość graczy z naszego kraju. Być może doświadczenie zdobyte w prowadzeniu przeznaczonego na zachodni rynek serwisu GOG.com, pozwoli ekipie CDP.pl szybko dogonić konkurencję i zdobyć popularność wśród graczy.

Przypomnijmy, że CD Projekt funkcjonuje na rodzimym rynku już od 18 lat. Dzięki wysiłkom warszawskiego przedsiębiorstwa, przez wiele lat w sklepach ukazywały się pudełka z polskimi wersjami największych pecetowych hitów, których jakość jest do tej pory wysoko oceniana przez graczy. W ostatnich latach katalog międzynarodowych producentów z branży elektronicznej rozrywki, z którymi współpracuje dystrybutor, znacząco się skurczył. Wydawca zróżnicował jednak swoją ofertę, rozpoczynając sprzedaż filmów oraz tradycyjnych gier figurkowych i karcianych. Mimo wielu zmian, jego przychody w pierwszej połowie tego roku wyniosły 33 miliony złotych, co stanowi prawie połowę wpływów całej grupy kapitałowej CD Projekt, do której wchodzi GOG.com oraz studio deweloperskie CD Projekt RED.

  1. Strona internetowa cdp.pl
  2. Strona internetowa Grupy Kapitałowej CD Projekt