Wiadomość gry na świecie 14 czerwca 2011, 21:30

autor: Olek

TimeSplitters 4 pokaże możliwości następców Xboksa 360 i PlayStation 3

Anonimowe źródło w firmie Crytek, na które powołuje się serwis VideoGamer.com, donosi, że podczas przyszłorocznych targów E3 możemy spodziewać się prezentacji nowej konsoli Microsoftu. Techniczna specyfikacja urządzenia wciąż pozostaje zagadką, ale wiadomo już, iż będzie ono korzystać z bibliotek DirectX 11.

Anonimowe źródło w firmie Crytek, na które powołuje się serwis VideoGamer.com, donosi, że podczas przyszłorocznych targów E3 możemy spodziewać się prezentacji nowej konsoli Microsoftu. Techniczna specyfikacja urządzenia wciąż pozostaje zagadką, ale wiadomo już, iż będzie ono korzystać z bibliotek DirectX 11. Z myślą o konsolach nadchodzącej ósmej generacji deweloperzy z brytyjskiego oddziału Cryteka przygotowują już czwartą odsłonę serii TimeSplitters.

Wbrew pojawiającym się tu i ówdzie plotkom, w trakcie niedawno zakończonego Electronic Entertainment Expo w Los Angeles gigant z Redmond nawet nie zająknął się o następcy Xboksa 360. Urządzenie, które podobno jest już w rękach deweloperów, prawdopodobnie będzie jednak gwiazdą przyszłorocznych targów. Informator serwisu VideoGamer twierdzi, że Microsoft chce wyprzedzić konkurencję spod szyldu Sony i wypuścić swoją konsolę na rynek zanim japoński koncern rozpocznie sprzedaż PlayStation 4.

TimeSplitters 4 pokaże możliwości następców Xboksa 360 i PlayStation 3 - ilustracja #1

Plotka ta wydaje się o tyle wiarygodna, że firma Crytek jest mocno zaangażowana w produkcję gier na platformy nowej generacji. Jej brytyjskie studio deweloperskie pracuje obecnie nad TimeSplitters 4. Gra, która bazować ma na silniku CryEngine 3, ukaże się w wersjach na obie przyszłe konsole i prawdopodobnie będzie tytułem startowym. W pracach deweloperskich twórcy wykorzystują możliwości DirectX 11, co oznacza, że najprawdopodobniej oba urządzenia będą obsługiwać m.in. tesselację i wielowątkowy rendering.

Przypomnijmy, że poprzednia odsłona cyklu TimeSplitters, o podtytule Future Perfect, wydana została w 2005 roku. Swego czasu deweloperzy z Free Radical rozpoczęli nawet prace nad kontynuacją, ale zmuszeni zostali zarzucić projekt. Teraz pod szyldem Crytek UK mają okazję na nowo zająć się przygodami Corteza.