Wiadomość gry na świecie 1 czerwca 2009, 10:30

autor: Jiker

Konferencja Activision - StarCraft II pod koniec 2009 roku, ekspansja Call of Duty na inne gatunki

Koncern Activision Blizzard podzielił się z nami nowymi informacjami na temat swoich przyszłych planów. Podczas specjalnej konferencji prasowej zorganizowanej w przededniu targów E3 korporacja ujawniła datę premiery StarCrafta II, wspomniała o możliwości zaadoptowania marki Call of Duty na potrzeby innych gatunków, a także zapowiedziała kolejną odsłonę Guitar Hero.

Koncern Activision Blizzard podzielił się z nami nowymi informacjami na temat swoich przyszłych planów. Podczas specjalnej konferencji prasowej zorganizowanej w przededniu targów E3 korporacja ujawniła datę premiery StarCrafta II, wspomniała o możliwości zaadoptowania marki Call of Duty na potrzeby innych gatunków, a także zapowiedziała kolejną odsłonę Guitar Hero i nowe przygody Jamesa Bonda.

Konferencja Activision - StarCraft II pod koniec 2009 roku, ekspansja Call of Duty na inne gatunki - ilustracja #1

Spotkanie mające się rozpocząć o godzinie 2:00 polskiego czasu zaliczyło oczywiście kilkudziesięciominutowe opóźnienie. Koncern Activision Blizzard wpisał się tym samym w jedną z tradycji E3, której w zeszłym roku z różnych względów nie mógł kontynuować (m.in. poróżnienie z ESA, organizatorem targów, a także wielkie połączenie Activision i Vivendi, które przypadło na okres wakacyjny). Koniec końców udało się jednak wystartować, co nie bez radości obwieścił prezes firmy Robert Kotick. Poprowadził on całą konferencję wspólnie z Mikem Griffithem z Activision Publishing oraz Mikem Morhaimem z Blizzarda.

Pierwszy etap spotkania z dziennikarzami poświęcony został ogólnym kwestiom finansowym. Dowiedzieliśmy się, że do 2012 roku Activision Blizzard powinno przynosić zyski na poziomie miliarda dolarów. Aby osiągnąć tak fenomenalny wynik koncern musi konsekwentnie realizować kilka istotnych biznesowym założeń – oferować nowości w kontekście podejścia do rozgrywki, zapewniać aktywne wsparcie społeczności oraz dostarczać na rynek bardzo dopracowane produkty w czym nie może przeszkadzać dołująca światowa gospodarka. Firma chce to osiągnąć m.in. przy pomocy DJ Hero oraz Tony Hawk: Ride.

Nie bez znaczenia jest także ogromny wzrost liczby osób grających przez sieć. Objawi się to zapewne w tym, że zdecydowana większość gier wydawanych przez Activision będzie oferować tryb online. Trend ten realizują również inne firmy – jak choćby Take-Two. Z badań przeprowadzonych przez Activision wyniknęło ponadto, że od 2005 roku liczba posiadaczy konsol w Stanach Zjednoczonych i w Europie wzrosła o 22%. W przypadku kobiet wskaźnik ten podskoczył aż o 36%. Gracze konsolowi kupują również więcej gier – o 17%. Nie dziwi więc fakt, że elektronicznej rozrywce poświęcają coraz więcej wolnego czasu. Wielu z nich przypadła do gustu cyfrowa dystrybucja. Ogólne zadowolenie płynące z wypowiedzi Koticka psuje jednak informacja, że średnia cena pojedynczej gry poszła w górę i raczej status ten zostanie utrzymany.

Konferencja Activision - StarCraft II pod koniec 2009 roku, ekspansja Call of Duty na inne gatunki - ilustracja #2

Rolę głównego prowadzącego przejął w tym momencie Mike Griffith. Z podanych przez niego informacji wynika, że w 2010 roku na rynek trafią kolejne odsłony marek Tony Hawk, Spider-Man oraz Transformers, a także nowe przygody Jamesa Bonda oraz ogra Shreka. Dowiedzieliśmy się ponadto kilku faktów na temat gier z serii Call of Duty. Okazuje się, że w sumie sprzedano już 35 milionów egzemplarzy tych gier. 11 milionów z nich to najnowsza odsłona serii – World at War ponownie osadzona w czasach II wojny światowej. Co więcej , Modern Warfare 2 opracowywane przez Infinity Ward już teraz bije rekordy popularności w systemach zamówień przedpremierowych. 10 listopada, kiedy produkcja zadebiutuje na światowym rynku, powinniśmy być świadkami jednej z największych premier w historii nie tylko rynku gier, ale i całej rozrywki. Co ciekawe, wiara w markę Call of Duty jest na tyle silna, że Activision Blizzard planuje zaadaptowanie jej na potrzeby innych gatunków (strategia czasu rzeczywistego?). Będzie to miało pomóc wydawcy w zdobyciu nowych klientów na rynkach azjatyckich. Prezentację tematu Call of Duty zamknął pokaz znanego nam już zwiastuna Modern Warfare 2.

Konferencja Activision - StarCraft II pod koniec 2009 roku, ekspansja Call of Duty na inne gatunki - ilustracja #3

Kolejnym tematem konferencji była głośna gra Tony Hawk: Ride. Zainteresowanie nią wynika oczywiście z faktu wykorzystywania kontrolera w kształcie deskorolki (tyle, że bez kółek). Prezentację pomógł poprowadzić sam Tony Hawk, który oznajmił nie tylko, że prace nad pomysłem plastikowej deski trwały już kilka lat, ale również zdradził, potwierdzając tym samym wcześniejsze słowa Griffitha, że w 2010 roku na rynek trafi najprawdopodobniej kolejna po Ride odsłona cyklu, który przyniósł już Activision ponad miliard dolarów przychodu. W trakcie dzisiejszej konferencji Microsoftu wspomniany mistrz deskorolki weźmie udział w pokazie grywalnej wersji gry.

Jeszcze lepszy rezultat osiągnięty został przez markę Guitar Hero. Grę w różnych wersjach nabyło już 15 milionów graczy, co przełożyło się automatycznie na miliardowe przychody. Rozwój marki nieustannie postępuje – Guitar Hero: Metallica radzi sobie świetnie, niedawno produkcja trafiła na rynek europejski, a popularność zaczyna powoli zdobywać Guitar Hero 5, którego lista utworów jest co najmniej imponująca. Wraz z nią Activision wprowadzi w życie kilka nowych rozwiązań społecznościowych (dotąd zaliczano do tego m.in. dzielenie się zaprojektowanymi przez siebie utworami, których stworzono już ponad 3000). Marka Guitar Hero trafi ponadto na inne platformy – jedną z nich będzie PSP, które otrzyma specjalną wersję produkcji wyposażoną m.in. w urządzenie, przy pomocy którego odegramy ścieżki perkusji. W swoją odsłonę zagrają również posiadacze iPhone’ów i iPod Touch.

Konferencja Activision - StarCraft II pod koniec 2009 roku, ekspansja Call of Duty na inne gatunki - ilustracja #4

DJ Hero ma być najpełniejszą produkcją skierowaną do fanów techno, hip-hopu oraz dance’u. W skład dzieła wejdzie 100 utworów nagranych przez 80 artystów oraz osiemdziesiąt unikalnych mixów, których nikt dotąd nie słyszał. Interesujące jest to, że wśród wykonawców znajdą się Eminem oraz Jay-Z, którzy uświetnią swoją obecnością także edycję kolekcjonerską DJ Hero – dokonają tego poprzez umieszczenie swoich płyt CD pudełku z grą. Produkcja będzie oczywiście kompatybilna z gitarami i mikrofonami dodawanymi do gier z serii Guitar Hero.

Kolejny etap konferencji został opanowany przez przedstawicieli Blizzarda. Z informacji podanych przez Mike’a Morhaima wynika, że debiut StarCrafta II nastąpi wtedy, kiedy gra będzie w pełni ukończona. Niemniej istnieje naprawdę duże prawdopodobieństwo, że nastąpi to już pod koniec bieżącego roku. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, jeszcze latem wystartują oficjalne beta-testy produkcji, a w okolicach jej światowej premiery udostępnione zostaną nowe funkcje Battle.netu, o którym już całkiem sporo napisaliśmy w związku z udostępnieniem jego usprawnionej wersji. Jedną z ostatnich istotnych prezentacji w ramach konferencji było przedstawienie nowego trailera StarCrafta II, prezentującego fragmenty z kampanii dla pojedynczego gracza.

Konferencja Activision - StarCraft II pod koniec 2009 roku, ekspansja Call of Duty na inne gatunki - ilustracja #5

Konferencja dobiegła tym samym końca. Jako najważniejszą informację należy chyba traktować niemal oficjalne potwierdzenie daty premiery StarCrafta II. Oczekujemy, że wraz z rozkręcaniem się targów E3, których właściwy start nastąpi dopiero jutro, poznamy jeszcze kilka nowych wiadomości z obozu Activision Blizzard.