Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 października 2017, 20:48

Obsidian Entertainment pyta graczy o zdanie na temat DLC

Studio Obsidian Entertainment najwyraźniej poszukuje złotego środka dla swoich przyszłych produkcji – zespół postanowił wsłuchać się w opinie graczy i zapytać ich o zdanie na temat DLC.

DLC jakie są, każdy widzi. Bywają mniej lub bardziej wartościowe, co sprawia, że podczas gdy jedne są wychwalane przez graczy, inne nie cieszą się zbyt dobrą sławą. Studio Obsidian Entertainment najwyraźniej poszukuje złotego środka, zatem postanowiło poprosić nas o pomoc – zespół pyta o zdanie na temat tego, jakie dodatki powinny otrzymać jego przyszłe produkcje.

Ankieta, którą znajdziecie pod tym adresem, składa się z kilkunastu pytań dotyczących płatnych i darmowych rozszerzeń. Gracze mogą nie tylko wskazać dodatki opracowane przez Obsidian, w które zaopatrzyli się w ten czy inny sposób (kupując je osobno, w ramach przepustki sezonowej lub w pakiecie z edycją "GotY" konkretnej produkcji), lecz także wybrać, jaką zawartość przywitaliby z otwartymi ramionami, a która nie robi na nich najmniejszego wrażenia (tryb multiplayer, dzienne wyzwania, dodatkowe tryby rozgrywki, minigry czy choćby usprawnienia pokroju większej liczby udźwiękowionych dialogów). Dalej autorzy pytają o preferowane przez nas rozmiary add-onów czy też między innymi o cenę, jaką bylibyśmy skłonni zapłacić za przepustkę sezonową (w zależności od kwoty, jaką wydaliśmy na konkretny tytuł).

Maska zdrajcy, czyli dodatek do Neverwinter Nights 2, to jedno z najlepszych (jeśli nie najlepsze) rozszerzeń opracowanych przez Obsidian Entertainment. - Obsidian Entertainment pyta graczy o zdanie na temat DLC - wiadomość - 2017-10-03
Maska zdrajcy, czyli dodatek do Neverwinter Nights 2, to jedno z najlepszych (jeśli nie najlepsze) rozszerzeń opracowanych przez Obsidian Entertainment.

Najwyraźniej autorzy doszli również do wniosku, że korzystając z okazji, warto poszerzyć swoją wiedzę o preferencjach graczy dotyczących ich ulubionych gatunków – nie powinno to nikogo dziwić, wszak twórcy mają na swoim koncie nie tylko cieplej lub chłodniej przyjęte RPG-i (do tych pierwszych bez wątpienia można zaliczyć chociażby Pillars of Eternity, z kolei wśród tych drugich bryluje niedocenione Alpha Protocol), lecz również multiplayerowe Armored Warfare (nad którym obecnie pieczę sprawuje inny zespół); nikt więc nie powiedział, że ich świat kończy się na grach fabularnych.

Na ten moment trudno jednoznacznie stwierdzić, czy wnioski wyciągnięte z wyników ankiety (miejmy nadzieję, że deweloperzy podzielą się takowymi ze światem) odcisną swoje piętno na powstającym właśnie Pillars of Eternity II: Deadfire lub na niezapowiedzianej jeszcze grze RPG, która będzie działać w oparciu o technologię Unreal Engine 4. Warto jednak pamiętać o tym, że ostatnie DLC stworzone przez Obsidian, czyli Bastard’s Wound (dodatek do popularnego Tyranny), spotkało się z chłodną reakcją ze strony graczy; wczytując się w „mieszane” recenzje na Steamie można łatwo zauważyć, że autorzy nie do końca poradzili sobie na przykład z zaprojektowaniem ciekawych zadań i dialogów – na domiar złego add-on zdaje się zbytnio odseparowany od podstawowej wersji gry, a czarę goryczy w momencie premiery przelewały błędy.

Mimo wszystko sam pomysł zapytania graczy o zdanie zasługuje na pochwałę, zwłaszcza że autorzy wielokrotnie wspominali o tym, że po stworzeniu ciepło przyjętego Fallout: New Vegas chcieliby jeszcze kiedyś wrócić na postapokaliptyczne pustkowia. Jakże inne jest ich podejście od stanowiska reprezentowanego przez Bethesdę (rozpościerającą swe wydawnicze skrzydła nad marką Fallout), która „zdaje sobie sprawę z krytyki, ale się nią nie przejmuje”

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej