Wiadomość gry na świecie 27 sierpnia 2016, 08:52

autor: Adrian Werner

Ubisoft wyłącza serwery Might & Magic: Duel of Champions, The Mighty Quest for Epic Loot i EndWar Online

Firma Ubisoft poinformowała, że w październiku tego roku zamknie serwery trzech produkcji korzystających z modelu free-to-play. Ten los spotka gry Might & Magic: Duel of Champions, The Mighty Quest for Epic Loot oraz Tom Clancy's EndWar Online.

Wczoraj pisaliśmy o planowanym zamknięciu serwerów sieciowej strzelanki Tom Clancy’s Ghost Recon Phantoms. Okazuje się, że to nie jedyna produkcja na modelu free-to-play firmy Ubisoft, która wkrótce zakończy swój żywot. Ten sam los podzielą także gry The Mighty Quest for Epic Loot, Might and Magic: Duel of Champions oraz Tom Clancy's EndWar.

Might and Magic: Duel of Champions

Might & Magic: Duel of Champions start otwartej bety

Might & Magic: Duel of Champions start otwartej bety [1:12]

Film z gry Might & Magic: Duel of Champions wydany z okazji rozpoczęcia otwartych testów beta tego tytułu będącego sieciową karcianką osadzoną w popularnym uniwersum Mocy i Magii.

Z wszystkich tych gier Might and Magic: Duel of Champions jest najmniejszym zaskoczeniem. To bardzo udana karcianka, ale przez ostatnie miesiące straciła większość użytkowników. Fani już od dłuższego czasu spodziewali się wieści o zamknięciu serwerów. Od dawna nie dodano do projektu żadnej nowej zawartości, a sporo błędów pozostało nietkniętych. Ponadto w zeszłym roku porzucono wersję mobilną.

Serwery Might and Magic: Duel of Champions zostaną zamknięte 31 października tego roku, co oznacza, że produkcja zakończy żywot trochę przed swoimi czwartymi urodzinami. Warto przedtem spróbować tej gry, gdyż to wciąż jedna z najciekawszych karcianek na rynku.

  1. Recenzja Duel of Champions - świat Might & Magic nie boi się Hearthstone
  2. Might and Magic: Duel of Champions – oficjalna strona gry

The Mighty Quest for Epic Loot

The Mighty Quest for Epic Loot zwiastun na premierę (PL)

The Mighty Quest for Epic Loot zwiastun na premierę (PL) [0:55]

Zwiastun gry The Mighty Quest for Epic Loot, która jest twórczym rozwinięciem legendarnej serii Dungeon Keeper.

Znacznie większym zaskoczeniem jest informacja o nadchodzącym końcu The Mighty Quest for Epic Loot. To nietypowe RPG akcji jest bowiem produkcją znacznie nowszą, której otwarta beta ruszyła w lutym 2014 roku. Już krótki kontakt z nią pozwalał ocenić, że firma Ubisoft władowała w ten projekt spore środki, więc jego porażka musiała być duża i bolesna.

The Mighty Quest for Epic Loot zakończy żywot 25 pażdziernika tego roku.

  1. The Mighty Quest for Epic Loot – strona oficjalna gry

Tom Clancy's EndWar Online

Tom Clancy's EndWar Online zwiastun otwartej bety

Tom Clancy's EndWar Online zwiastun otwartej bety [1:49]

Jeszcze większą klapą okazało się Tom Clancy's EndWar Online. Ta przeglądarkowa strategia weszła w fazę otwartej bety w grudniu zeszłego roku i wciąż w niej pozostaje. Tym samym gra zostanie zamknięta zanim jeszcze dobiegnie końca jej okres testowy.

Porażka Tom Clancy's EndWar Online zapewne w dużym stopniu wynika z ogólnego załamania się rynku gier przeglądarkowych. Gracze, którzy dawniej lubowali się w tego typu produkcjach przesiedli się bowiem na urządzenia mobilne.

Serwery Tom Clancy's EndWar Online zostaną zamknięte 31 października tego roku.

  1. Oficjalna strona gry
Might and Magic: Duel of Champions i dwie inne gry Ubisoftu zostaną zamknięte w październiku - ilustracja #4

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
27.08.2016 09:56
1
bogi1
113
The Best in the World

Wielka szkoda DoCa ;( Bardzo podobała mi się ta karcianka. Niestety to była kwestia czasu przy braku wsparcia tej gry

27.08.2016 14:23
1
odpowiedz
Mattjas
37
Centurion

Ah szkoda DoCa. Grałem chyba rok za starych czasów. Później był spam dodatkami i nikt bez płacenia dużej ilości kasy nie był w stanie nadążyć. Mimo wszystko była to najlepsza karcianka w jaką grałem. Hearthstone przy tym to gra na farta i dobre karty. DoC dawał sto razy więcej możliwości rozegrania gry i trzeba było nieźle się namyśleć nie tylko przy robieniu decka ale i przy rozgrywce.

29.08.2016 10:28
1
odpowiedz
GimbusomNIE
65
Pogromca Gimbusów

DoC był bardzo dobry natomiast Epic Loot to szajs straszny.

29.08.2016 10:46
odpowiedz
Damian1539
80
Legend

Ja bym z przyjemnością zagrał w nowego Raymana.

29.08.2016 11:02
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Gambrinus84
73
GOL

Duel of Champions z czasem stał się tak nabudowany zasadami i typami kart, że nowi gracze mogli się poczuć przytłoczeni. Pamiętam też, że przed wyjściem Hearthstone'a strasznie powoli wpadała waluta na kupno boosterów...
DoC ostatecznie bardzo mi się podobał, ale z czasem grałem w niego coraz mniej - starcia na 30, 45, 60 minut przekraczały moje możliwości :P

29.08.2016 20:33
petemut
12
Legionista

Jakie to ma znaczenie, jaka była ekonomia przed Forgotten Wars (gdy zdobywanie boosterów faktycznie było ciężkie), skoro szczyt popularności przypadł później, kiedy gra trafiła na steama i potrafiła mieć tylko w turnieju dziennym około 10 tysięcy grających. Wtedy ekonomia była chyba najlepsza w karciankach f2p, po wyjściu FW, i wraz z nim ołtarza życzeń, w około 2 miesiące można było wyfarmić wszystkie karty grając od zera. Osłabienie ekonomii było tylko przez pewien czas po wyjściu BS2, gdy wszedł ten nieszczęsny quest z wygraniem szwajcara bez możliwości go usunięcia. Po jakichś 2 miesiącach to naprawiono, ale część ludzi zdążyła wtedy porzucić DoCa.

Granie pojedynków powyżej pół godziny? Przesadzasz, to była rzadkość, choć na pewno dobrze by zrobiła opcja powrotu okna gry na desktop (po wcześniejszym jego ściągnięciu do paska) po oddaniu tury przez przeciwnika, co by pozwalało, żeby w trakcie 2 minut (gdy przeciwnik w całości wykorzystywał swój czas) zajmować się czymkolwiek innym (choćby jakimś przerzucaniem www). Taka opcja z przywracaniem okna gry na pulpit była potem (i jest do teraz) tylko przy wyszukiwaniu rywala - po znalezieniu pojedynku gra wraca na pulpit. Gdyby to było również podczas tur to może ludzie nie narzekaliby na długość pojedynków, czy zbyt długi czas wykonywania ruchów przez przeciwnika.

Co do początkujących, to bardziej niż wysoki próg wejścia (nie był taki wysoki), mogli im przeszkadzać w grze farmerzy, którzy przed BS2 byli plagą na niskim elo. Potem wprowadzono progi, które to ograniczyły, ale to była spóźniona zmiana, bo ona powinna pojawić się jeszcze zanim gra trafiła na steama. W ogóle ta gra wiele rzeczy zmieniała, poprawiała, ale to wszystko było spóźnione (ołtarz życzeń, możliwość używania tych samych kart do różnych decków, lepszy matchmaking itd.).

Główne problemy tej gry, to był po pierwsze fatalny klient tej gry (nienaprawialny?), a po drugie długimi okresami zły balans kart, przy którym dwie-trzy talie potrafiły niszczyć prawie wszystkie inne np. Nergal po premierze Herolda, czy Ignatius przed premierą BS2 twardo kontrujący każdą controlę, czy po premierze BS2 Masfar otk, potrafiący przy dobrym rozdaniu zabić w 5-ej turze. I potem długie tygodnie zanim ubi w końcu wypuszczało patcha balansującego. To było bardzo irytujące i zniechęcające. Odnosiło się wrażenie, że projektanci tej gry przestali ją ogarniać.

Co do samego wygaszenia serwerów, to jakaś zagadkowa informacja pojawiła się w newsie poświęconym końcowi DoCa w Kwasowej Grocie. Autor notatki w ostatnim akapicie napisał, że to nie jest jeszcze koniec historii tej gry, co mogłoby sugerować, że albo jest druga część przygotowywana, albo może jakiś lewy serwer będzie powstawał. To pierwsze wbrew pozorom nie musi być dobrą informacją mając na uwadze, że taka gra najpewniej byłaby zrobiona przez Blue Byte, którego produkcje free2play są najdelikatniej mówiąc nie najlepsze. A druga ewentualność też by szału nie robiła, bo gra nie mogłaby być promowana legalnymi kanałami i tym samym jej popularność nie byłaby znacząco lepsza niż obecnie.

Jest jeszcze klon DoCa robiony przez entuzjastów tej gry - Duels of Xen'Arun, ale będzie musiało upłynąć jeszcze wiele miesięcy zanim to będzie przypominało poważną karciankę. Na razie są w początkach prac -> youtube.com /watch?v=tsRjMM_jgWQ

post wyedytowany przez petemut 2016-08-29 20:34:42
29.08.2016 21:07
-1
odpowiedz
Predi2222
87
CROCHAX velox

Może w końcu zakończą cyrk z beyond good & evil 2. Jedyn gra jaka jeszcze mnie trzyma przy tym wydawcy.

edit:,ops, news dotyczy gier multi...

post wyedytowany przez Predi2222 2016-08-29 21:09:16
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze