8. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 8. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Twierdza: Krzyżowiec Extreme
Strategiczne 28 maja 2008
Odświeżona wersja gry Stronghold Crusader z 2002 roku, przygotowana przez twórców oryginału – ekipę Firefly Studios. Akcja gry rozpoczyna się w miejscu, w którym zakończyła się fabuła pierwowzoru i przenosi nas ponownie w czasy średniowiecznych wypraw krzyżowych, mających na celu odbicie świętego miasta Jerozolimy z rąk niewiernych. Naszym zadaniem będzie zaś tym razem stworzenie potężnej armii rycerzy i poprowadzenie jej do boju przeciwko innowiercom z Bliskiego Wschodu.
Iron Harvest
Strategiczne 1 września 2020
Gra RTS osadzona w unikalnym dieselpunkowym uniwersum 1920+ polskiego artysty Jakuba Różalskiego. Iron Harvest ukazuje alternatywną Europę z przełomu XIX i XX wieku, w której ludzkość zainwestowała dostępną wiedzę oraz środki w produkcję potężnych maszyn kroczących. Modelem rozgrywki tytuł przypomina serię Company of Heroes, ograniczając aspekty ekonomiczne (gromadzenie surowców, rozbudowa bazy) na rzecz taktycznego dowodzenia jednostkami (mechami, piechotą, pojazdami etc.
Command & Conquer Remastered
Strategiczne 5 czerwca 2020
Zremasterowana wersja Command & Conquer, klasycznego RTS-a z połowy lat 90., który uznawany jest z jednego z ojców gatunku. Gra posiada zupełnie nową oprawę audiowizualną przy zachowaniu kluczowych elementów rozgrywki oryginału.
Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.
StarCraft II: Legacy of the Void
Strategiczne 10 listopada 2015
Trzecia odsłona trylogii StarCraft II, stanowiącej kontynuację bestsellerowego kosmicznego RTS-a firmy Blizzard. Ostatni epizod trzyczęściowej kampanii fabularnej gry poświęcony jest najbardziej tajemniczej rasie w uniwersum StarCrafta - Protossom. W StarCraft II: Legacy of the Void wcielamy się w dowódcę tej zaawansowanej technologicznie frakcji, która przeszła sporą ewolucję w porównaniu do pierwszej odsłony gry z 1998 roku.
Ancestors Legacy
Strategiczne 22 maja 2018
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego autorstwa niezależnego polskiego studia Destructive Creations. Akcja gry Ancestors osadzona została w średniowieczu, a kampania dla pojedynczego gracza oparta została na prawdziwych wydarzeniach historycznych. Podczas zabawy przychodzi nam zaś pokierować jedną z czterech zróżnicowanych frakcji: Słowianami, Germanami, Wikingami oraz Anglosasami.
Sins of a Solar Empire II
Strategiczne 27 października 2022
Sins of a Solar Empire II to kosmiczny RTS z elementami 4X. Gracz kontroluje wielkie gwiezdne armady i za ich pomocą toczy galaktyczne bitwy i podbija planety. Musi również zarządzać swoim imperium, dbając o pozyskiwanie surowców i ulepszanie technologii.
Rise & Fall: Civilizations at War
Strategiczne 13 czerwca 2006
Rise & Fall: Civilizations at War to najnowsze dzieło programistów i projektantów ze Stainless Steel Studios, znanych graczom chociażby z Empire Earth czy Empires: Dawn of the Modern World.
Armie Exigo
Strategiczne 30 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.
Dungeon Keeper 2
Strategiczne 26 czerwca 1999
Kontynuacja przewrotnej i pełnej humoru strategii czasu rzeczywistego autorstwa Bullfrog Productions. W podziemiach znów robi się tłoczno za sprawą awanturników szukających sławy i bogactwa. Strażnik Lochów ma pełne ręce roboty zastawiając pułapki na intruzów, a do tego marzy mu się podbój świata na powierzchni.
Sudden Strike
Strategiczne 26 października 2000
Sudden Strike to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez studio deweloperskie Fireglow. Akcja gry osadzona została w realiach II wojny światowej, a gracze mogą wcielić się w role dowodzących wojskami brytyjskimi, radzieckimi lub niemieckimi. Twórcy zadbali o skomplikowane, bazujące na historycznych źródłach scenariusze, rozgrywane na olbrzymich planszach i przy udziale setek jednostek.
Codename: Panzers - Faza Pierwsza
Strategiczne 14 czerwca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem położonym na elementy taktyczne jak również zawierająca również nieco elementów znanych z cRPG, osadzona w realiach II Wojny Światowej.
The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.
Medieval: Total War
Strategiczne 21 sierpnia 2002
Kontynuacja epickiej gry strategicznej studia Creative Assembly z 2000 roku. Medieval: Total War przenosi nas z terenów Dalekiego Wschodu w nieco bliższe nam realia średniowiecznej Europy, gdzie przychodzi nam stanąć na czele jednego z dwunastu najsilniejszych mocarstw tego okresu. Podobnie jak jej poprzedniczka, produkcja łączy elementy czysto militarne z handlem, dyplomacją i zarządzaniem surowcami.
Total War: Warhammer III - Thrones of Decay
Strategiczne 30 kwietnia 2024
Podzielony na trzy pakiety dodatek do gry strategicznej Total War: Warhammer III. W Thrones of Decay otrzymujemy do dyspozycji troje legendarnych lordów, a także nowe jednostki, na czele z legendarnymi bohaterami.
Starship Troopers: Terran Command - Urban Onslaught
Strategiczne czerwiec 2024
Drugi dodatek do RTS-a z elementami tower defense wydanego w 2022 roku. W Starship Troopers: Terran Command - Urban Onslaught trafiamy na nową planetę, gdzie w trakcie ośmiu misji i dwóch wyzwań bronimy miasta przed zmasowanym atakiem insektoidalnych kosmitów.
Command & Conquer 3: Wojny o Tyberium
Strategiczne 28 marca 2007
Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod.
Age of Empires II: The Age of Kings
Strategiczne 28 września 1999
Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów.
Industrial Annihilation
Strategiczne czerwiec 2024 (wczesny dostęp od 30 czerwca 2024)
Strategia czasu rzeczywistego w klimacie science fiction, oparta na budowaniu samowystarczalnej fabryki, a także prowadzeniu armii przeciwko wrogom. Industrial Annihilation to kontynuacja gry Planetary Annihilation z 2014 r., która z kolei nawiązywała do Total Annihilation.
No Man's Land: Walcz o swoje prawa!
Strategiczne 14 sierpnia 2003
No Man's Land to strategia czasu rzeczywistego, w której niemiecki producent Related Designs dał możliwość wszystkim graczom na przeżycie 300 lat wielkiej kolonizacji kontynentu amerykańskiego (od roku 1600 do 1900).
The Settlers II: 10-lecie
Strategiczne 7 września 2006
Uwspółcześniony remake najpopularniejszej z odsłon kultowej serii strategicznej The Settlers, przygotowany z okazji dziesięciolecia wydania gry. Twórcy ze studia Blue Byte opracowali na nowo złożoną z 10 misji kampanię, w której stajemy na czele Rzymian, poszukujących nowych krain celem odbudowy upadłego Imperium.
Prison Architect
Strategiczne 6 października 2015
Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych.
StarCraft
Strategiczne 28 marca 1998
Kultowa strategia czasu rzeczywistego legendarnego studia Blizzard Entertainment. Gra osadzona jest w klimatach science fiction i przedstawia dynamiczne starcia trzech wrogich frakcji: potomków Ziemian znanych jako Terranie, tajemniczej cywilizacji Protossów oraz rasy insektoidalnych Zergów. StarCraft oferuje 30 rozbudowanych misji rozłożonych na trzy odmienne kampanie dla jednego gracza.
Stargate: Timekeepers
Strategiczne 23 stycznia 2024
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, osadzona w uniwersum Gwiezdnych wrót. Za opracowaniem gry Stargate: Timekeepers stoi polskie studio CreativeForge Games, mające w swoim portfolio takie pozycje jak Hard West oraz Phantom Doctrine.