5. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Homeworld Remastered Collection
Strategiczne 25 lutego 2015
Zremasterowana edycja innowacyjnej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego, opracowanej w 1999 roku przez studio Relic Entertainment. Trudu odświeżenia kultowego tytułu podjęła się ekipa Gearbox Software, znana głównie za sprawą serii Brothers in Arms i Borderlands. W grze śledzimy losy zapomnianej rasy Kushan, która dawno temu padła ofiarą obcej cywilizacji i została niemal całkowicie wyniszczona przez wroga.
Men of War: Oddział Szturmowy 2
Strategiczne 15 maja 2014
Oficjalna kontynuacja jednego z samodzielnych rozszerzeń popularnego cyklu Men of War, zapoczątkowanego w 2007 roku przez studio Best Way – znane wcześniej z takich tytułów, jak Faces of War czy Soldiers: Heroes of World War II. Gra pozwala przejąć dowodzenie nad jedną z pięciu nacji, biorących udział w II wojnie światowej i poprowadzić je do walki na wielu frontach Europy, Afryki Północnej i Pacyfiku.
Knights of Honor II: Sovereign
Strategiczne 6 grudnia 2022
Osadzona w średniowieczu gra strategiczna na dużą skalę (ang. grand strategy game) stworzona przez zespół Black Sea Games i wydana przez firmę THQ Nordic. W Knights of Honor II: Sovereign stajemy na czele wybranego królestwa i prowadzimy je ku dominacji nad całą Europą. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na multiplayerową rozgrywkę.
Total War Saga: Thrones of Britannia
Strategiczne 3 maja 2018
Spin-off cyklu Total War, w którym studio Creative Assembly zabiera graczy na Wyspy Brytyjskie z IX wieku naszej ery. Naszym zadaniem jest opowiedzenie się po jednej ze stron w walce o dominację nad Wyspami i poprowadzenie jej do zwycięstwa. Produkcja czerpie garściami z dorobku dotychczasowych części serii, więc podobnie jak one stanowi połączenie strategii turowej i klasycznego RTS-a.
Warcraft III: The Frozen Throne
Strategiczne 1 lipca 2003
Oficjalny dodatek do trzeciej części kultowej serii RTS w klimatach fantasy, rozwijanej od 1994 roku przez firmę Blizzard Entertainment. Akcja gry Warcraft III: The Frozen Throne osadzona została ponownie w krainie Azeroth, kilka miesięcy po bitwie na górze Hyjal. Oś fabularną rozszerzenia stanowią próby odnalezienia władcy Nieumarłych, Ner’zhula, spoczywającego w lodowym grobowcu na kontynencie Northrend.
Medieval II: Total War - Królestwa
Strategiczne 28 sierpnia 2007
Oficjalny dodatek do wydanej pod koniec 2006 roku gry Medieval II: Total War, czyli kolejnej odsłony popularnej serii strategicznej studia Creative Assembly. Trzon rozszerzenia zatytułowanego Królestwa (ang. Kingdoms) stanowią cztery nowe kampanie, w których możemy wziąć udział w konkwiście Hernana Corteza, walce Zakonu Krzyżackiego z pogańskimi ludami Europy Północno-Wschodniej, krucjatach do Ziemi Świętej oraz konfliktach zbrojnych za panowania Henryka III.
Company of Heroes: Kompania braci
Strategiczne 11 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Tytuł został opracowany przez kanadyjskie studio Relic Entertainment - znane m.in. z serii Homeworld i Warhammer 40,000: Dawn of War. Edycja mobilna została przygotowana przez studio Feral Interactive. Akcja gry koncentruje się na działaniach armii amerykańskiej w zachodniej części Europy i rozpoczyna od legendarnego desantu powietrzno-morskiego w Normandii.
Age of Empires IV
Strategiczne 28 października 2021
Age of Empires 4 to czwarta pełnoprawna odsłona słynnego cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzona w średniowieczu. Za jej stworzenie odpowiedzialna jest ekipa Relic Entertainment, znana z takich serii jak Company of Heroes czy Warhammer 40,000: Dawn of War. Pod względem mechaniki tytuł co prawda pozostaje wierny schematowi wypracowanemu przez swoich cenionych poprzedników, jednak wprowadza również sporo nowych rozwiązań.
World in Conflict
Strategiczne 18 września 2007
Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.
Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.
StarCraft: Brood War
Strategiczne 18 listopada 1998
Oficjalne rozszerzenie do znakomitej strategii czasu rzeczywistego studia Blizzard Entertainment, osadzonej w realiach science fiction. Akcja StarCraft: Brood War rozgrywa się tuż po wydarzeniach z podstawki. Pomimo zniszczenia Overminda, Zergowie wciąż stanowią liczącą się siłę - tzwłaszcza w obliczu nowego zagrożenia.
Company of Heroes 3
Strategiczne 23 lutego 2023
Company of Heroes 3 to trzecia odsłona popularnego cyklu taktycznych strategii czasu rzeczywistego osadzonych w realiach II wojny światowej. Tym razem kampania skupia się na terenach Włoch oraz Afryki Północnej.
Sons of Valhalla
Strategiczne 5 kwietnia 2024
Tytuł z pogranicza RTS-ów i RPG-ów. W Sons of Valhalla wcielamy się w Thoralda Olavsona, który rusza w głąb Anglii, by dopaść wrogiego jarla Valgarda i uratować swoją ukochaną – Raiję. Po drodze bohater plądruje wioski i twierdze, a także fortyfikuje własną osadę i rozwija swoje oddziały.
Last Train Home
Strategiczne 28 listopada 2023
Survivalowa strategia czasu rzeczywistego, która przenosi nas w realia wojny domowej w Rosji (1917-1922). W Last Train Home gracz kieruje poczynaniami żołnierzy Legionu Czechosłowackiego, którzy usiłują powrócić do ojczyzny.
Homeworld 2
Strategiczne 16 września 2003
Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.
The Settlers: Dziedzictwo Królów
Strategiczne 8 lutego 2005
Piąta część popularnej serii strategiczno-ekonomicznej, rozwijanej nieprzerwanie od 1993 roku przez niemieckie studio Blue Byte Software. W pracach nad kolejną odsłoną gry autorów cyklu wspomagał Bruce Milligan, odpowiedzialny w przeszłości za takie hity, jak Civilization czy Tropico. Akcja tytułu przenosi nas w nieco inne, poważniejsze realia, nawiązujące do czasów europejskiego średniowiecza, zaś osią fabuły jest odbicie utraconego w przeszłości królestwa z rąk złowieszczego tyrana.
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm
Strategiczne 4 marca 2008
Kolejne samodzielne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku strategii czasu rzeczywistego Warhammer 40,000: Dawn of War. Dodatek zatytułowany Soulstorm oferuje graczom tylko jedną nową kampanię fabularną, jednak obejmuje ona zasięgiem cały system gwiezdny Kaurva, z czterema planetami i trzema księżycami. Na tym właśnie terenie dochodzi do konfliktu pomiędzy dziewięcioma frakcjami, pragnącymi zbadać występującą tu tytułową anomalię (w polskiej wersji gry zwaną Burzą Spaczni).
Hooligans: Europejska Zadyma
Strategiczne 10 lutego 2002
Nietypowa i kontrowersyjna strategia czasu rzeczywistego, w której gracz staje się przywódcą agresywnej grupy kibiców piłkarskich. Akcja toczy się w Europie, a naszym zadaniem jest okaleczenie i zabicie wszystkich kibiców innych drużyn. Tytuł tylko dla graczy powyżej 18 roku życia.
Blitzkrieg
Strategiczne 13 maja 2003
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której bierzemy udział w bitwach z II wojny światowej. Twórcy przygotowali trzy kampanie zawierające w sumie 21 misji oraz ponad 15 typów jednostek. Rozgrywka przypomina serię Sudden Strike. Produkcja zawiera także tryb multiplayer oraz generator map.
Kozacy: Europejskie Boje
Strategiczne 30 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World. Kozacy: Europejskie Boje to gra osadzona w okresie od XVI do XVIII wieku, kiedy takie państwa jak Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów były potęgami mogącymi wpływać na los całej Europy. Produkcja pozwala poprowadzić jedną z 16 grywalnych nacji, z których każda posiada indywidualne cechy, jednostki, wynalazki, architekturę itd.
Twierdza 3
Strategiczne 25 października 2011
Trzecia odsłona bestsellerowej serii strategicznej, zapoczątkowanej w 2001 roku. Po cechujących poprzednie tytuły cyklu eksperymentach w zakresie mechaniki, tym razem twórcy ze studia Firefly zdecydowali się na powrót do korzeni. Zadaniem gracza jest więc rozbudowa średniowiecznej osady wraz z tytułową twierdzą i systemem fortyfikacji, zapewniającym bezpieczeństwo mieszkańców. Wzorem części pierwszej rozgrywkę podzielono na część ekonomiczną oraz militarną.
Gord
Strategiczne 17 sierpnia 2023
Gord to pełna odniesień do słowiańskiego folkloru, przeznaczona dla jednego gracza produkcja łącząca w sobie grę przygodową i strategiczną z rozbudową bazy. Za tytuł odpowiada polskie studio Covenant.dev.
Regiments
Strategiczne 16 sierpnia 2022
Regiments to wojenna strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym. Ukazuje ona fikcyjny konflikt toczony w 1989 roku między siłami NATO oraz armiami Układu Warszawskiego.
Imperator: Rome
Strategiczne 25 kwietnia 2019
Stworzona przez Paradox Interactive strategia na dużą skalę (grand strategy game), pozwalająca pokierować wybranym państwem w starożytności, począwszy od śmierci Aleksandra Wielkiego. Obowiązki gracza są liczne, obejmują zarządzanie wojskiem, administracją, gospodarką, populacją oraz kontaktami z innymi nacjami.