10. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 10. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Kaiserpunk
Strategiczne wrzesień 2024
Hybryda city buildera w stylu serii Anno oraz produkcji typu grand strategy, przywodzącej na myśl cykl Europa Universalis. W Kaiserpunk przejmujemy kontrolę nad XX-wiecznym miastem-państwem i rozwijamy je, a także podbijamy kolejne regiony, w ten sposób tworząc własne imperium.
Emperor: Battle for Dune
Strategiczne 12 czerwca 2001
Trzecia strategia czasu rzeczywistego studia Westwood, oparta na Diunie, słynnej powieści Franka Herberta. Akcja rozgrywa się po śmierci imperatora Fredricka IV. Gracz wciela się w jedną z trzech nacji, które walczą o unikalny surowiec i władzę absolutną nad wszystkimi innymi istotami. Świetna, trójwymiarowa grafika, nowe jednostki i możliwość rozgrywki w sieci z innymi graczami czynią tą produkcję obowiązkową dla wszystkich fanów Diuny.
Anno 1404: Wenecja
Strategiczne 25 lutego 2010
Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.
Age of Empires Online
Strategiczne 16 sierpnia 2011
Kolejna odsłona niezwykle popularnej serii gier strategicznych, opracowana przez studio Gas Powered Games z myślą o sieciowej rozgrywce. Gracz wciela się w rolę przywódcy wybranej przez siebie nacji, którego zadaniem jest rozbudowa własnego miasta, pozyskiwanie surowców, opracowywanie nowych technologii oraz wystawienie jak największej armii i ekspansja na nowe terytoria.
Chinese Empire
Strategiczne 11 marca 2024
Polska gra strategiczna typu city builder, w której wcielamy się w młodego cesarza Chin. W Chinese Empire naszym zadaniem jest stworzenie tytułowego imperium. Dokonujemy tego, wznosząc budowle, gromadząc surowce i produkując dobra oraz dbając o stosunki z sąsiadami.
Battlefleet Gothic: Armada 2
Strategiczne 24 stycznia 2019
Kosmiczny RTS, w którym dowodzimy gwiezdnymi flotami toczącymi bitwy w świecie Warhammera 40,000. Gra pozwala pokierować siłami 12 frakcji i koncentruje się na taktycznej stronie wojny, oferując kilka kampanii fabularnych oraz potyczki multiplayer.
63 Days
Strategiczne listopad 2024
Inspirowana serią Commandos taktyczna strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w trakcie powstania warszawskiego, stworzona przez polskie studio Destructive Creations. W 63 Days przejmujemy kontrolę nad grupą powstańców próbujących pokonać niemieckich okupantów.
Kleopatra: Królowa Nilu
Strategiczne 28 lipca 2000
Oficjalne rozszerzenie do gry Faraon, kultowej strategii ekonomicznej od studia Impressions Games i firmy Sierra Entertainment, które ponownie przenosi gracza w świat starożytnego Egiptu. Tym razem, zgodnie z tytułem dodatku Kleopatra: Królowa Nilu, gracz przenosi się w nieco bliższe czasy. Do zadań gracza należy odpieranie wrogów, rozbudowa wspaniałych miast oraz wznoszenie historycznych monumentów, w tym słynnej Biblioteki Aleksandryjskiej czy niemniej sławnej latarni morskiej na Faros.
Anno 1503: The New World
Strategiczne 29 października 2002
Strategia ekonomiczna ze znanej serii. Przenosimy się w niej do XVI wieku i wcielamy w dowódcę jednej z kilku frakcji. Podczas zabawy budujemy miasta, kolonizujemy nowe tereny i wchodzimy w interakcje z innymi państwami. Twórcy przygotowali 250 budynków i poprawili wiele aspektów gry, w tym chociażby sztuczną inteligencję. Kampania solowa została uzupełniona paroma dodatkowymi trybami oraz multiplayerem.
ParaWorld
Strategiczne 15 września 2006
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.
Age of Empires II: HD Edition
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Odświeżona wersja popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Age of Empires II: The Age of the Kings oraz rozszerzenia Age of Empires II: The Conqueror. Reedycja przygotowana została przez studio Hidden Path Entertainment we współpracy z firmą Microsoft Game Studios. W porównaniu z oryginałem z 1999 roku, zmiany wprowadzone w Age of Empires II: HD Edition objęły przede wszystkim oprawę wizualną, która została zremasterowana do standardu HD (High Definition).
Aven Colony
Strategiczne 25 lipca 2017
Gra strategiczna typu city builder, stworzona przez niezależne studio Mothership Entertainment. Gracz trafia na planetę Aven Prime, wcielając się w założyciela jednej z pierwszych pozaziemskich kolonii. Do jego zadań należy ekspansja i zasiedlanie nowych terytoriów, dbanie o zaplecze technologiczne osady i morale jej mieszkańców, a także walka z niebezpieczną fauną i skutkami ekstremalnych warunków pogodowych.
Frostpunk: Beyond the Ice
Strategiczne 2024
Mobilna odsłona popularnej postapokaliptycznej strategii polskiego 11 bit studios. W grze wcielamy się w zarządcę osady próbującego przetrwać w świecie skutym lodem. Za grę odpowiada chińskie studio NetEase Games.
Renaissance Kingdom Wars
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 czerwca 2024)
Tytuł z pogranicza RTS-ów i gatunku grand strategy. W Renaissance Kingdom Wars przenosimy się do roku 1510 i, zaczynając domyślnie jako przywódca kompanii najemniczej, dążymy do stworzenia własnego państwa. Musimy przy tym dbać o gospodarkę, dyplomację czy też armię.
Total Annihilation
Strategiczne 12 września 1997
Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.
Supreme Commander
Strategiczne 16 lutego 2007
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Strategiczne 9 października 2006
Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.
SpellForce 2: Władca Smoków
Strategiczne 23 marca 2007
Pierwszy oficjalny dodatek do Spellforce 2: Shadow Wars. Historia w SpellForce 2: Władca Smoków kontynuuje wątki opowiedziane w podstawowej wersji gry, koncentrując się na problemie, jakim okazała się słabnąca moc łączących poszczególne wyspy portali. Rozpoczęła się krwawa wojna, mająca zaprowadzić jej uczestników na nowe, nadające się do zamieszkania terytoria.
Warcraft II: Tides of Darkness
Strategiczne 14 marca 1995
Kontynuacja przebojowej strategii RTS studia Blizzard Entertainment z 1994 roku. Akcja Warcraft II: Tides od Darkness przenosi nas do znanego z pierwowzoru świata Azeroth. Choć od pamiętnej klęski orków minęło aż sześć lat, określani mianem "zielonej zarazy" najeźdźcy nie zrezygnowali ze swoich planów i skorzystawszy z pomocy armady potężnie uzbrojonych statków, docierają do granic królestwa ludzi, marząc o zemście.
Command & Conquer 3: Gniew Kane'a
Strategiczne 26 marca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.
Sudden Strike 2
Strategiczne 8 sierpnia 2002
Sudden Strike 2 jest kontynuacją wydanej w 2000 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Fireglow pozostali wierni realiom II wojny światowej, powiększając jednak obszar działań także o Azję i Pacyfik. Gracze mogą dowodzić siłami ZSRR, USA, Wielkiej Brytanii, III Rzeszy i Japonii. W porównaniu z pierwowzorem sequel odznacza się większą liczbą jednostek oraz lepszą oprawą wizualną.
Cultures 2: Bramy Asgardu
Strategiczne 18 maja 2002
Kolejna część serii opowiadającej o podbojach cywilizacji wikingów. Poprzednio w Cultures: Discovery of Vinland nasi dzielni bohaterowie podbijali kontynent amerykański, tu zaś zaczynają rozszerzać swe wpływy na Europę i Środkowy Wschód.
Warlords: Battlecry II
Strategiczne 12 marca 2002
Warlords: Battlecry II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, stworzonej przez ekipę deweloperską Strategic Studies Group. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Etherii, targanym przez konflikt, w którym uczestniczy 12 ras. Gracz wybiera frakcję, której poczynaniami będzie kierował poprzez postać głównego bohatera.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.