granie w chmurze

cloud gaming

Oparta na zasadach chmury obliczeniowej usługa polegająca na udostępnianiu gry w formie strumienia danych przesyłanego za pośrednictwem sieci Internet. W założeniach, granie w chmurze pozwala graczowi wykupić czasowy dostęp do wybranego tytułu i ogranicza potrzebę użytkowania sprzętu komputerowego spełniającego wymagania konieczne do prawidłowego działania gry.

Granie w chmurze spopularyzowane zostało dzięki platformie OnLive. - 2013-03-18
Granie w chmurze spopularyzowane zostało dzięki platformie OnLive.

Gra uruchomiona jest na wydajnym komputerze (a właściwie klastrze serwerowym) administrowanym przez usługodawcę. Dane zawierające obraz i dźwięk są konwertowane i strumieniowane do odbiorcy korzystającego ze specjalnej aplikacji zainstalowanej na komputerze PC, tablecie, smartfonie lub dedykowanej konsoli. Wymagane jest przy tym łącze internetowe o przepustowości co najmniej 5Mb/s.

Usługa grania w chmurze po raz pierwszy udostępniona została przez japońską firmę G-cluster w 2004 roku. Do jej popularyzacji przyczyniły się jednak platformy OnLive i Gaikai. Obecnie nad rozwojem technologii strumieniowania gier pracują m.in. firmy Nvidia, Microsoft i Sony.

18 marca 2013, 18:49

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl