kamera

Punkt, względem którego generowany jest obraz w grafice komputerowej. Wirtualna kamera cechuje się określonymi współrzędnymi w przestrzeni, kierunkiem oraz ogniskową. W grach wideo jej umiejscowienie decyduje o sposobie obserwacji świata gry.

W przypadku widoku z perspektywy pierwszej osoby (FPP) kamera zawsze ustawiona jest na wysokości oczu bohatera. Dzięki temu gracz widzi otoczenie w grze tak, jak kierowana przez niego postać. Widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP) pozwala na dowolne umiejscowienie kamery w przestrzeni, np. za plecami lub pionowo nad bohaterem, z przewyższenia, z boku.

Ujęcie z kamery wewnątrz samochodu w grze Forza Horizon 2 (2014). - 2016-10-24
Ujęcie z kamery wewnątrz samochodu w grze Forza Horizon 2 (2014).

W niektórych grach gracze mają możliwość wyboru jednego z predefiniowanych trybów pracy wirtualnej kamery lub wręcz samodzielne jej ustawienie w przestrzeni.

20 czerwca 2011, 17:01

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl