Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS
Słownik gracza 20 czerwca 2011, 17:01

kamera

Punkt, względem którego generowany jest obraz w grafice komputerowej. Wirtualna kamera cechuje się określonymi współrzędnymi w przestrzeni, kierunkiem oraz ogniskową. W grach wideo jej umiejscowienie decyduje o sposobie obserwacji świata gry.

W przypadku widoku z perspektywy pierwszej osoby (FPP) kamera zawsze ustawiona jest na wysokości oczu bohatera. Dzięki temu gracz widzi otoczenie w grze tak, jak kierowana przez niego postać. Widok z perspektywy trzeciej osoby (TPP) pozwala na dowolne umiejscowienie kamery w przestrzeni, np. za plecami lub pionowo nad bohaterem, z przewyższenia, z boku.

Ujęcie z kamery wewnątrz samochodu w grze Forza Horizon 2 (2014). - 2016-10-24
Ujęcie z kamery wewnątrz samochodu w grze Forza Horizon 2 (2014).

W niektórych grach gracze mają możliwość wyboru jednego z predefiniowanych trybów pracy wirtualnej kamery lub wręcz samodzielne jej ustawienie w przestrzeni.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz