Recenzja gry F1 2015 - nowe pomysły, nienajlepsze wykonanie
Czy ktokolwiek jest w stanie mi powiedzieć czy w tej wersji mam możliwość sprawdzenia podczas wyścigu w jakikolwiek sposób zużycie paliwa, opon itd. W poprzednich edycjach wystarczyło wcisnąć przycisk na padzie i po prawej stronie ekranu pojawiały się wspomniane informacje. Nie interesują mnie komunikaty głosowe, chodzi o graficzne przedstawienie tych informacji!
Trudno się nie zgodzić z recenzentem.... grę właściwie ogołocono do zera:( Już pal licho tę karierę (tryb Mistrzostw Świata moim zdaniem fajnie ją zastępuje), ale już narzucanie graczowi 3 rodzajów długości wyścigu i kwalifikacji to przegięcie. Przy wyborze opcji 25% realnej długości wyścigu, gra pozwala na JEDNO okrążenie w kwalifikacjach (sic!). Wieloosobówka nie tyle nie działa poprawnie, co nie działa wcale. Wymagania (początkowo zdawały się być zawyżone) są stanowczo za wysokie. Trudno oprzeć się wrażeniu, że gra była "składana" na szybko aby działała.... Całą sytuację ratuje model jazdy (jeździ się bardzo przyjemnie) i przeciwnicy (pomijając ich zamiłowanie do wbijania się w tył naszego bolidu), którzy są nieustępliwi i potrafią się odgryźć po udanym wyprzedzaniu.
Nie ma trybu kariery, wywalono inne tryby, multi nie działa. Ok, to co w tej grze działa?
"W najlepszych grach tego typu nigdy nie było takiego trybu [kariery]" - powiem więcej, na startowym demo dysku dołączanym do pierwszego szaraka był, zdaje się, tylko jeden kierowca i jeden tor, a to właśnie z tą F1 spędziłem do tej pory najwięcej czasu. Potem zaczęli dodawać jakieś sezony, jakieś kariery... fanaberie.
Bejzyn - tak, nadal jest pod przyciskiem wyświetlanie graficzne zużycia opon, temperatury, uszkodzonych elementów itp.
Tworzenie własnego kierowcy i zbieranie punktów jako Jan Kowalski obok Vettela i Hamiltona to również marny pomysł i dobrze, że się z niego wycofano.
Wut? Przecież to był NAJLEPSZY tryb jaki kiedykolwiek dla gry o F1 mógł powstać. Zdobywanie trofeów czy samo ujrzenie swojego nazwiska w tradycyjnym formacie XXX w trakcie wyścigu było niesamowicie satysfakcjonujące. Za wywalenie tego powinni komuś obciąć jaja albo chociaż zwolnić dyscyplinarnie.
Błąd ortograficzny w samym tytule tekstu? GOLowi chyba nie wypada...
@Rimaro
W przyszłym roku kończy im się licencja, więc pewnie wszystko z poprzednich odsłon zbiorą do kupy i dadzą w odsłonie 2016.
Tworzenie własnego kierowcy i zbieranie punktów jako Jan Kowalski obok Vettela i Hamiltona to również marny pomysł i dobrze, że się z niego wycofano.
Grałem w każdą część od f1 2011 i nigdy nie grałem w tryb grand prix, tylko kariera, to był najlepszy tryb ze wszystkich. A zepsucia do końca(wcześniej też szwankującego) kodu sieciowego im nie wybaczę.
Dla mnie to świętokradztwo dawać do tabelki kogoś, kto nie ma prawa tam być :) nazwiska muszą się zgadzać i koniec, inaczej klimat idzie w łeb i nie jest to już Formuła 1 - równie dobrze mogłby by być wtedy fantasy tracki - pamiętam jak rok temu ktoś wypominał to F1 2014 :)
w dawnych czasach pierwszego Grand Prix od MicroProse, z Auto Bildem w ręku wklepywało się wszystkie nazwiska jak trzeba -Senna, Prost, Boutsen... :)
Ciekawostka - gdy gra się ze Steamem offline - nie ma tylu błędów, jedynie te podczas jazdy, gdy się wejdzie online ze Steamem - gra przestaje pamiętać ustawienia i robi różne inne kwiatki...
@RaphaelOne
W Anglii nie musisz na nic narzekać więc jesteś tak szczęśliwy, że na gre też niepopsioczysz
@RaphaelOne
Oaza narzekania? To, że multi na pc jest niegrywalne to jest fakt. Znowu dostaliśmy wybrakowany produkt na premierę i mamy się z tego cieszyć?
Czekam aż gra zostanie odblokowana na Xbox One z regionu USA z którego kupiłem cyfrowo grę z niecierpliwością.
Zagrałem kilka wyścigów na PC i jak dla mnie jest bardzo dobrze. Niestety sprzęt już nie najnowszy i by cieszyć się 60kl/s przy rozdzielczości 1920x1080 musiałem zmienić detale na średnie. Grafika jest ładna, deszcz, odbicia, noc, jednak to nie to czego oczekiwałem od nowego silnika, a szkoda. Może w następnej grze się uda.
Nie zgodzę się z autorem tekstu odnośnie dźwięku bolidów. W F1 2015 brzmią rewelacyjnie! Ten ryk silników sprawia, że podkręcam głośniki znacznie wyżej. W tej kwestii to najlepsza gra od Codemasters w przeciągu ostatnich lat (mówię o współczesnym ściganiu, dźwięki aut 80-90 w F1 2013 to była poezja :)). Wystarczy porównać sobie dźwięki aut z gry F1 2010 i tych z rFactora w wykonaniu mojej paczki Ferrari F1 2010 to coś zupełnie innego. Dla mnie dźwięk w grach F1 jest bardzo ważny.
Fizyka także bardzo mnie się podoba. Oczywiście rozpocząłem od poziomu Legend bez asyst i jest bardzo dobrze, trzeba trochę potrenować by nie blokować kół.
Samo dodanie sezonu 2014 to też plus dla osób które nie kupiły poprzedniej części (w sumie ja kupiłem F1 2014 dopiero w czerwcu, chciałem poczekać do premiery F1 2015, ale nie wytrzymałem).
Brak trybu kariery w którym tworzymy własnego zawodnika nie jest dla mnie przeszkodą, dobrze, że mogę wcielić się w ulubionego kierowcę i nim walczyć o punkty w mistrzostwach świata. Robiłem tak przecież nie tylko w serii gier od Codemasters, ale i poprzednich grach F1. Menu gry, okładka także na duży plus.
Narzekają tylko niedzielni gracze, "znafcy" F1, jak i ten hejt na "brak kariery, dno!". Wiadomo, że fizyka nie będzie jak w moim ukochanym rFactor, dla mnie fizyka jest w porządku jak na oficjalną grę o F1.
Oceniać na razie nie oceniam, tak jak napisałem czekam na odblokowanie gry na Xbox One (US) i przetestowanie komend głosowych przy użyciu Kinecta.
porównywałem dźwięk do onboardów z tego roku i wkręcanie na obroty brzmi podobnie, ale już zrzucanie biegów jest blade jakieś
poza tym miksowanie dźwięku jest technicznie do kitu - inżyniera praktycznie nie słychać, jego głos się zlewa z silnikiem
być może na jakimś zestawie 7.1 czy głośniczku pada lepiej to rozwiązano
A mi wgl nie zapisują się postępy w grze. Po wyjściu z gry wyskakuje komunikat, że gra przestała działać a następnie "serwery Steam są zajęte i nie mogą zająć się F1 2015". I tym sposobem gram bez celu bo i tak nic z tego nie ma - ani aczików, ani save-ów... Dziękuję Codemasters - to były świetnie wydane 152 zł...
PS.
Opisu klawiszy dla G27 też twórcy nie przewidzieli... wszystko opisane dla pada od X360. Coraz lepiej w branży gier dla PC widze...
@Barefootsauce
U mnie save działają ale mam inny problem. Po każdym uruchomieniu muszę od nowa ustawiać sterowanie, bo się resetuje.
Recenzent wykazał się brakiem profesjonalizmu (nawet amatorki zabrakło). Jestem tu nowym użytkownikiem ale zdążyłem się zorientować (podobnie w temacie Project Cars) że gry wyścigowe traktujecie na poziomie kobiety-mechanika samochodowego. Nie chcę już krytykować kompletnego laika w temacie sportów wyścigowych pana w okularach -head bodajże-wystarczy sam fakt oceniania gry F1 2015 i wystawionej noty. Jest to najlepsza część od 5 lat trwania licencji przez Codemasters. Jest to argument niepodważalny z racji zaawansowanej fizyki pojazdów, poczuciu prędkości, filtru graficznemu...to nie jest filtr ale rozumiem, że amator tego nie pojmie, IA na bardzo wysokim poziomie niespotykanym w innych grach wyścigowych (blokowanie pojazdów, współpraca zespołowa, walka o pozycję etc.) Jesteście amatorami w tym temacie i jakikolwiek dłuższy wywód kończy się moja obawą, że edukacja postąpi w kierunku użytkownik-recenzent.
No ale wymień te wszystkie błedy i laickie podejście... Przecież recenzja wspomina o dobrej fizyce i prowadzeniu, ale po n-tej edycji tej samej gry oczekiwania są o wiele większe... Mamy 2015 rok a nie 2003... Oceny wiekszości serwisów są podobne albo nawet niższe
Czyli wychodzi na to, że zamiast lepiej z odsłony na odsłonę jest coraz gorzej i gorzej...