Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Artykuły i opinie na temat gry Tomb Raider: Chronicles

Zabić Larę Croft - jak sukces Tomb Raidera przerodził się w koszmar jego twórców
Zabić Larę Croft - jak sukces Tomb Raidera przerodził się w koszmar jego twórców

artykuł3 lipca 2021

Core Design stworzyło ikonę, symbol wirtualnej rozrywki i postać, której popularność dalece wykroczyła poza świat gier. Lara Croft z czasem jednak przestała być miłością twórców, a stała się ich koszmarem. Dlatego postanowili ją uśmiercić.

Pokochaj mnie Laro!
Pokochaj mnie Laro!

artykuł28 listopada 2008

Wygimnastykowana lalka czy ikona feministek i symbol emancypacji? W dniu polskiej premiery Tomb Raider Underworld sprawdzamy, kim naprawdę jest Lara Croft.

Lara Croft: Tomb Raider - czy warto pójść do kina?
Lara Croft: Tomb Raider - czy warto pójść do kina?

artykuł20 sierpnia 2001

„Lara Croft: Tomb Raider” miał w końcu przełamać pasmo dotychczasowych porażek adaptacji gier komputerowych na dużym ekranie. Niestety, pomimo wielkich pieniędzy i Angeliny Jolie w tytułowej roli, po raz kolejny uraczono nas bajkowym gniotem.

Przeczytaj również:

Najlepsze gry RPG wszech czasów - ranking top 100 hitów, których historii i wyborów nie da się zapomnieć
Najlepsze gry RPG wszech czasów - ranking top 100 hitów, których historii i wyborów nie da się zapomnieć

artykuł2 czerwca 2025

Mamy dopiero czerwiec, a 2025 rok już przyniósł nam taką perełkę w gatunku RPG jak Clair Obscur: Expedition 33. To zresztą niejedyna świetna produkcja role playing, jaka ukazała się w pierwszej połowie tego roku.

Najlepsze gry z otwartym światem - top 100 open worldów
Najlepsze gry z otwartym światem - top 100 open worldów

artykuł30 kwietnia 2025

Gry typu open world i sandboxy od lat kuszą nas pięknymi widokami, mnogością aktywności do wykonania i obietnicami kilometrów niezwykłej przestrzeni do poznania. Wybraliśmy sto najlepszych gier z otwartym światem.

Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach
Wolę liniowe doświadczenia niż otwarte światy i ogrom swobody - o iluzji i ciężarze wolności w grach

artykuł22 listopada 2024

Wolność była od bardzo dawna wartością nadrzędną dla wielu twórców gier. Dziś, po latach powtarzania mantry otwartych światów i traktowania ich jako osi designu, twierdzę, że kajdany, z których się długo wyrywaliśmy, nie ciążyły nam aż tak bardzo.