futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 5 października 2018, 10:17

autor: Christoph Liedtke (gamestar.de)

Czy pójdzie Ci Assassin's Creed: Odyssey?

Jak Assassin's Creed: Odyssey wypada pod względem wydajności na różnych kartach graficznych? Sprawdź, czy Twój komputer spełnia wymagania sprzętowe gry.

Spis treści

Jakość grafiki i menu graficzne

Odyssey, podobnie jak Origins, oferuje otwarty świat w zachwycającej scenerii, wiarygodny cykl dnia i nocy, realistyczne oświetlenie, duży zasięg widzenia bez doczytujących się nagle obiektów oraz tekstury o wysokiej rozdzielczości. Chociaż rozwiązania graficzne zastosowane dla domów, przedmiotów i powierzchni zostają nieco w tyle względem reszty, przekonują jednak dobrej jakości modele postaci, nieco ratujące sztywne animacje i mimikę twarzy bohaterów i NPC-ów.

Postacie w Odyssey mają tekstury o wysokiej rozdzielczości, które poprawiają ogólny wygląd bohaterów w czasie oglądania nieco topornych animacji.

W tej scenie na pierwszy plan wysuwa się nieco niska rozdzielczość tekstury stołu, jak również malejący poziom szczegółowości roślinności.

Rozkoszujmy się fantastycznym widokiem na przestronne panoramy.

Różnice w stosunku do poprzednika nie są jakoś bardzo wyraźnie widoczne podczas naszych przejażdżek konnych. Ubisoftowa interpretacja starożytnej Grecji jest równie przekonująca co interpretacja antycznego Egiptu w Origins. Jednakże od tego czasu minął już rok i zanim sprawdzimy benchmark, przyjrzymy się kilku większym ulepszeniom grafiki w nowej części serii.

Odyssey przejmuje od poprzednika obszerne i wciąż wzorcowe menu graficzne: dostępnych jest pięć gotowych ustawień ogólnej jakości grafiki, jak również dodatkowe funkcje do precyzyjnej personalizacji z krótkim opisem i grafikami porównawczymi. Ponadto, w menu znajduje się wskaźnik, który pokazuje aktualnie wybrane ustawienia pamięci wideo oraz zintegrowany przegląd transmisji na żywo wraz z historią liczby klatek na sekundę, o ile znajdujemy się w grze.

Ale pewne grzeszki, odnotowane w Origins, pojawiają się po raz kolejny w nowej odsłonie: ponownie gracze nie są informowani o rodzaju antyaliasingu (TAA), ani o ukrywaniu środowiska na poszczególnych poziomach ustawień, nowością za to jest rezygnacja z opcji teselacji. Najważniejsze jest jednak to, że menu graficzne w Assassin’s Creed: Odyssey jest nadal jednym z najlepszych w swoim rodzaju. Deweloperzy wciąż jednak mają spore pole do manewru w kwestii ulepszeń.

W dalszym ciągu punktem odniesienia jest duża różnorodność ustawień, która spotyka się z przejrzystymi i pomocnymi opisami oraz zdjęciami porównawczymi.

Do tego ponownie dostępny jest wskaźnik pamięci VRAM i aktualizowane w czasie rzeczywistym statystyki dotyczące wydajności. Poszczególne opcje mogą być zmieniane bezpośrednio w grze i nie wymagają ponownego uruchomienia.

Główne menu zawiera również zintegrowany benchmark, który korzysta z aktualnie wybranych ustawień graficznych i jest stosunkowo dobrym wskaźnikiem wydajności.