Żebyś wiedział potem dlaczego demko Ci nie działa...
Zaktualizował ja.
Byle tylko nie zupdatowało mi do tego wstrętnego DX10.
Gry podobno zwalniają...
To może dokładniej :) Z prawie każdą aktualizacją DirectX'a przychodzi nowa biblioteka D3DX, która często jest używana, bo to taki dodatek do gołego DXa. Z reguły do gier dołącza się DLL z wersją D3DX, której używa gra, więc D3DX ma się nowe, a reszty nie :)
Microsoft wypuszcza DirectX SDK tak mniej więcej co 2 miesiące, więc te "aktualizacje" są co 2 miesiące (zwykłego użytkownika nie interesuje SDK tylko redisty, któe ukazują się razem z SDK).
Co do DirectX 10 - za przeproszeniem, pier***. Gry zwalniają? LOL. Shader Model 4.0 zapewnia doskonałe ficzery dla gier, i gry mogą na tym przyspieszyć, nie zwolnić. Inna sprawa, że nie widzieliście pewnie jeszcze gry na DirectX 10, tylko na DX 9.0c, uruchomioną pod Vistą. Proponuję sobie ściągnąć DX SDK (~500 MB) od Microsoftu i odpalić demka DirectX 10.
ficzery ficzerami, nawet na golu był news, wedle którego, aplikacje pisane pod DX9 i wczesniejsze, moga pod DX10 zwolnic, i to znacznie. Jesli sie nie myle, DX10 jest dostarczany w pakiecie z Vista, wiec gracze juz mieli to okazje stestowac.
Chodzi zapewne o to, ze DX10 nie jest w 100% kompatybilny w dół.
Chodzi o to, że DX10 jest napisany w inny sposób. A DX 9.0 zawarty w nim jest tak naprawdę tylko emulowany. Tu jedynei może dojść do zwolnienia.
I gówno prawda o wolniejszym DX10. To właśnie DX 9.0 jest sporo wolniejszy.
Tak, DX 10 jest w Viście (cóż za odmiana :)), ale gier na DX 10 nie ma (no właściwie to są, ale raczej niezbyt znane, i to już od paru miesięcy), więc nie możesz przetestować. A te spod 9.0c zwalniają pewnie dlatego, że DX 10 musi emulować 9 (wydaje mi się, że tak jest, nie wgłębiałem się w temat), lub po prostu inne rzeczy w Viście zżerają moc kompa.
No i oczywiście Unified Shaders i nowy pipeline to nie jedyna nowość :) W samym SDK jest dość długi doc o nowościach w DX 10, i to nie tą marketingową papką dla większości użytkowników, ale jak najbardziej konkretnym językiem (inna sprawa że mał októry przeciętny gracz do SDK DXa zagląda ;])
Nie ma powodów żeby obawiać się aktualizacji do dx10 z prostej przyczyny, jak wieść gminna niesie, dx10 nie będzie dostępne dla xp. Nie ma więc możliwości aby komukolwiek zaktualizowało dx9 do dx10 pod windows xp :)
Mistrz Giętej Riposty----> ja testowałem FSX i Half Life 2 grę która, pisana była specjalnie pod DX9 i w moim odczuciu w Viscie działają lepiej. Pomimo że, na XP mam radeona 9500@9700pro, a na Viscie tylko 9500.
Z tego, co wyczytalem na benchmark.pl, Vista bedzie posiadala dwa oddzielne DX - mianowicie DX10 [ktory jest zupelnie nowym, oddzielnym API i nie ma praktycznie nic wspolnego z DX9.0c, moznaby rzec] oraz DX9.0L. Zatem do gier z roznymi DX bedzie uzywane odpowiednie API, zatem nic nie powinno nikomu zwalniac.
Uncle Bill Needs You!