City builder Metropolis 1998 nie zadebiutuje we wczesnym dostępie w tym roku. W ramach oczekiwania cały czas można sprawdzić demo gry.
Na karcie Metropolis 1998 na Steamie zaszła ważna zmiana – dowiadujemy się z niej, że gra nie zadebiutuje we wczesnym dostępie w 2025 r., lecz dopiero w 2026 r. Kiedy dokładnie, na razie nie wiadomo.
Miłośnicy klasycznych city builderów mają powody do radości. Demo Metropolis 1998 otrzymało bowiem kolejną aktualizację, po tym jak twórca usprawnił symulację zachowania mieszkańców. Wśród najważniejszych zmian w wersji v0.8.5 znajdują się:
Pełną listę zmian można znaleźć w oficjalnym ogłoszeniu na Steamie.
Jako że aktualizacja wprowadza znacznie większą mapę, twórca gry zaznacza, iż w przyszłości mogą zostać wprowadzone ograniczenia dotyczące populacji lub rozmiaru miast. Niewątpliwie ma to zapewnić stabilność rozgrywki, choć nie wolno przy tym zapominać, że mamy do czynienia „tylko” z demem. Obecnie jednak możemy cieszyć się pełną swobodą w rozbudowie swoich metropolii.
Metropolis 1998 to gra inspirowana klasyką gatunku, hitami takimi jak SimCity 2000, oferująca izometryczną grafikę w stylu pixel art oraz zaawansowaną symulację życia mieszkańców. Możemy w niej projektować wnętrza budynków, zarządzać ruchem ulicznym w czasie rzeczywistym oraz obserwować codzienne życie obywateli.
Debiut gry we wczesnym dostępie planowany jest na czwarty kwartał 2025 roku. Ma ona w nim spędzić około dwóch lat. Twórca pochwalił się, że w przyszłości w grze pojawią się funkcje i/lub mechaniki pokroju zarządzania pieniędzmi i miastem, bardziej zaawansowanej niż obecnie logiki popytu oraz wysokości terenu.
2

Autor: Mateusz Lewandowski
Grafik, reżyser animacji, magister Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie obronił pracę poświęconą estetyce przerywników filmowych w grach wideo. Obecnie student projektowania gier na Akademii Sztuki w Szczecinie. Groznawca z pasji i wykształcenia, szczególnie zainteresowany estetyką gier, problematyką ich archiwizacji, kulturą graczy, grami zaangażowanymi oraz procesem projektowania. Z GRYOnline.pl związany od kwietnia 2024 roku. Regularnie rozkłada gry na czynniki pierwsze, by przybliżać fabuły i mechaniki w artykułach Encyklopedii. Publikuje również w Newsroomie, gdzie stara się na bieżąco opisywać to, co gracze i graczki powinni mieć na radarze.