Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2025, 11:50

Wywołujący nostalgię city builder w klimacie lat 90. otrzymał dużo większe mapy. Twórca Metropolis 1998 ostrzega, że wprowadzi ograniczenia

City builder Metropolis 1998 doczekał się dużej aktualizacji, która aż 25-krotnie powiększa dostępny obszar mapy. Twórca ostrzega jednak, że w przyszłości może wprowadzić ograniczenia do dostępnego na Steam dema.

Źródło fot. Yesbox Studios.
i

Miłośnicy klasycznych city builderów mają powody do radości. Demo Metropolis 1998 otrzymało bowiem kolejną aktualizację, po tym jak twórca usprawnił symulację zachowania mieszkańców. Wśród najważniejszych zmian w wersji v0.8.5 znajdują się:

  1. znacznie większe mapy – obszar gry został powiększony 25-krotnie, co pozwala na budowę bardziej rozległych metropolii;
  2. nowe funkcje – dodano m.in. dźwięki interakcji, możliwość umieszczania obiektów na dachach oraz opcję dostosowywania szerokości stref;
  3. poprawki typu quality of life – ulepszono interfejs użytkownika, wprowadzono przewodniki przy umieszczaniu dróg oraz opcjonalną siatkę terenu.

Pełną listę zmian można znaleźć w oficjalnym ogłoszeniu na Steamie.

Jako że aktualizacja wprowadza znacznie większą mapę, twórca gry zaznacza, iż w przyszłości mogą zostać wprowadzone ograniczenia dotyczące populacji lub rozmiaru miast. Niewątpliwie ma to zapewnić stabilność rozgrywki, choć nie wolno przy tym zapominać, że mamy do czynienia „tylko” z demem. Obecnie jednak możemy cieszyć się pełną swobodą w rozbudowie swoich metropolii.

Metropolis 1998 to gra inspirowana klasyką gatunku, hitami takimi jak SimCity 2000, oferująca izometryczną grafikę w stylu pixel art oraz zaawansowaną symulację życia mieszkańców. Możemy w niej projektować wnętrza budynków, zarządzać ruchem ulicznym w czasie rzeczywistym oraz obserwować codzienne życie obywateli.

Debiut gry we wczesnym dostępie planowany jest na czwarty kwartał 2025 roku. Ma ona w nim spędzić około dwóch lat. Twórca pochwalił się, że w przyszłości w grze pojawią się funkcje i/lub mechaniki pokroju zarządzania pieniędzmi i miastem, bardziej zaawansowanej niż obecnie logiki popytu oraz wysokości terenu.

Mateusz Lewandowski

Mateusz Lewandowski

Grafik, reżyser animacji, magister Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie obronił pracę poświęconą estetyce przerywników filmowych w grach wideo. Obecnie student projektowania gier na Akademii Sztuki w Szczecinie. Groznawca z pasji i wykształcenia, szczególnie zainteresowany estetyką gier, problematyką ich archiwizacji, kulturą graczy, grami zaangażowanymi oraz procesem projektowania. Z GRYOnline.pl związany od kwietnia 2024 roku. Regularnie rozkłada gry na czynniki pierwsze, by przybliżać fabuły i mechaniki w artykułach Encyklopedii. Publikuje również w Newsroomie, gdzie stara się na bieżąco opisywać to, co gracze i graczki powinni mieć na radarze.

więcej