Ubisoft uczy się na błędach Watch_Dogs i obiecuje grywalne dema nowych tytułów na kolejnych targach

Szef firmy Ubisoft zapewnił, że prezentacjom nowych gier na targach mają towarzyszyć grywalne dema, działające na docelowych platformach sprzętowych. W ten sposób wydawca chce uniknąć konieczności późniejszego „kastrowania” zbyt ambitnych projektów.

Łukasz Szliselman

Początkowo Watch_Dogs wyglądał dużo lepiej niż produkt finalny

Ostatnimi czasy firma Ubisoft podpadła fanom, rozdmuchując do przesady oczekiwania na swoje nowe produkcje AAA, które później ukazały się w uboższej lub „niepełnosprawnej” formie. Sytuacja taka miała chociażby miejsce w przypadku Watch_Dogs – „czarnego konia” targów E3 2012 – a niedawno na jaw wyszedł również downgrade grafiki mocno oczekiwanego The Division. Kwestię tę zaadresował szef Ubisoftu, Yves Guillemot, w wywiadzie dla serwisu The Guardian z okazji tegorocznego E3. Przyznał on, że w przeszłości firma potykała się o swoje wygórowane ambicje. Zapewnił, że reakcja na Watch_Dogs zmotywowała wydawcę do zmiany podejścia – począwszy od E3 2015 Ubisoft wymaga od swoich producentów, aby na targach byli gotowi zaprezentować grywalne dema działające na docelowych platformach sprzętowych (wyjątkiem był Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands, którego demo pokazane zostanie w październiku).

Inną ciekawą sprawą poruszoną w omawianym wywiadzie jest nadzór nad mniejszymi projektami. Otóż w przypadku gier z budżetem nieprzekraczającym kilkaset tysięcy euro Ubisoft nie wtrąca się w wizję kreatywną swoich zespołów deweloperskich. Było tak w przypadku ciepło przyjętej zręcznościówki Grow Home. Mówiąc o tym projekcie, Guillemot wyjawił:

„Pauline Jacquey [dyrektorka zarządzająca ze studia Reflections Interactive – przyp. red.] powiedziała raz: ‘Mamy zamiar stworzyć grę tak tanią, że nie potrzebne będzie zatwierdzenie z góry – w zasadzie mamy już coś wystarczająco dobrego.’ Gdy zobaczyłem projekt po raz pierwszy, był w 60% ukończony. Podoba mi się takie podejście. Grę za ponad 5 milionów dolarów musielibyśmy nadzorować, bo coś mogłoby pójść nie tak. Ale jeśli w grę w wchodzi 200-300 tysięcy euro, twórcy mają pełną swobodę w realizacji projektu.”

  1. Oficjalna strona firmy Ubisoft
Podobało się?

0

Pierwsze szczegóły nowej łatki Wiedźmina 3. Będą skrytki na sprzęt

Następny
Pierwsze szczegóły nowej łatki Wiedźmina 3. Będą skrytki na sprzęt

Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (6-10 lipca 2015)

Poprzedni
Premiery gier w Polsce + Ryk Premier (6-10 lipca 2015)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl