Twórca It Takes Two: „deweloperzy powinni się postarać, by gracze kończyli gry”

Josef Fares ze studia Hazelight udzielił wywiadu serwisowi VentureBeat. W rozmowie pojawił się wątek ponownego przechodzenia gier. Zdaniem dewelopera twórcy nie powinni przykładać do tej kwestii aż tak dużej uwagi i zamiast tego skupić się na tym, by gracze w ogóle kończyli kupowane produkcje.

Bartosz Świątek

12
Twórca It Takes Two: „deweloperzy powinni się postarać, by gracze kończyli gry”.
Twórca It Takes Two: „deweloperzy powinni się postarać, by gracze kończyli gry”.

W SKRÓCIE:

  1. Josef Fares ze studia Hazelight uważa, że niewielu graczy decyduje się na ponowne przechodzenie gier;
  2. zdaniem dewelopera twórcy powinni skupić się na tym, by więcej osób skończyło ich produkcję choć raz.

Josef Fares ze studia Hazelight – odpowiedzialnego za gry kooperacyjne A Way Out oraz It Takes Two – uważa, że deweloperzy powinni przestać skupiać się tak mocno na tym, by ich dzieła można było przechodzić wielokrotnie. Jego zdaniem znacznie ważniejsze jest to, by gracze w ogóle kończyli ogrywane tytuły. Wypowiedź pojawiła się w wywiadzie udzielonym redakcji serwisu VentureBeat.

Możliwość ponownego przechodzenia (tzw. „replayability” – przyp. red.)... naprawdę powinniśmy być bardzo ostrożni podchodząc do tego tematu, ponieważ są niebezpieczeństwa z nim związane – wszystkie statystyki pokazują, że ludzie nie kończą gier. To niebezpieczne, że recenzenci i generalnie wszyscy, którzy się wypowiadają na ten temat, mówią o „replayability”. Kto tak naprawdę przechodzi gry ponownie? Może mały procent ludzi to robi. Powinniśmy się skupić na tym, by ludzie w ogóle kończyli gry.

W przypadku It Takes Two, tak, możesz zagrać w to ponownie, jeśli zechcesz. Będziesz miał do dyspozycji różne mechaniki w zależności od tego, jak grasz. Ale to nie powinno być najważniejszą rzeczą w całej produkcji. Zawsze jesteśmy o to pytani i nie rozumiem dlaczego. Jak wielu ludzi gra po raz kolejny? To nie jest tak duża liczba, jak sądzicie – stwierdził Josef Fares.

W słowach omawianego dewelopera jest trochę prawdy, bowiem nawet najlepiej oceniane i chwalone przez graczy tytuły kończy tylko mniej więcej połowa grających w nie osób (a w przypadku wielu tytułów statystyka ta jest dużo niższa). Nie da się też ukryć, że nie każdy ma ochotę na granie w tę samą produkcję ponownie – bazując na swoim własnym przykładzie mogę powiedzieć, że czasem mi się to zdarza, ale drugie czy trzecie podejście na ogół jest doprowadzane do końca tylko w przypadku gier, które naprawdę mi się podobają i nawet po licznych godzinach rozgrywki potrafią zaoferować coś świeżego / odmiennego.

Warto też pamiętać, że „replayability” ma zupełnie inne znaczenie i wagę w przypadku różnych gatunków. Czym innym jest przejście po raz kolejny mocno stawiającej na fabułę gry akcji, czym innym ukończenie drugi raz RPG-a zapewniającego kilkadziesiąt / kilkaset godzin zabawy, a jeszcze czym innym spędzanie niezliczonych wieczorów na powtarzaniu tych samych misji / starć w wieloosobowej lub kooperacyjnej grze sieciowej.

  1. Premiery gier - w jakie nowe gry zagramy w marcu 2021
  2. It Takes Two – strona oficjalna
It Takes Two

It Takes Two

PC PlayStation Xbox Nintendo
Data wydania: 26 marca 2021
It Takes Two - Encyklopedia Gier
8.5

GRYOnline

7.8

Gracze

9.5

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń

41

Diablo 2: Resurrected ostatnim remasterem Blizzarda? Studio chce skupić się na nowych grach

Następny
Diablo 2: Resurrected ostatnim remasterem Blizzarda? Studio chce skupić się na nowych grach

Minecraft 1.17 wprowadzi nowe góry, zobacz porównanie ze starymi

Poprzedni
Minecraft 1.17 wprowadzi nowe góry, zobacz porównanie ze starymi

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl