Mam wrażenie, że ich strategia długofalowo ma szansę zadziałać. W porównaniu do innych platform cyfrowych, wydanie pierwszej kasy na EGS (bez żadnego przymusu z zewnątrz) przyszło u mnie dosyć szybko, bo ledwie po kilkunastu tygodniach od założenia konta. Na Steamie zajęło mi to ze 3-4 lata, podobnie na Uplay, Origin czy GoG, a scenariusz za każdym razem był taki sam. Kupowałem grę w pudełku, którą chcąc nie chcąc musiałem przypisać do konkretnej platformy, bo taki klucz był do niej dodany. Dopiero gdy tych gier zebrała się większa ilość, pojawiało się u mnie rosnące poczucie "stabilizacji" i przywiązania do swojego konta, które szły w parze z pogłębiającym się zaufaniem do platformy.
Z EGS jest podobnie, tylko tutaj swoje konto zbudowałem o wiele szybciej (w miesiące, nie lata) i w dużej mierze na darmówkach. Niby 95% z posiadanych tam tytułów dostałem w prezencie, ale jakoś tak czuję się z nimi związany :). Poza tym fajne przeceny, w połączeniu z rabatami (co pozwala wyrwać nowości za pół ceny) bardzo zachęcają do zakupów.
A że nie jest tak funkcjonalnie jak na Steamie? Prawda, ale GoG, Bethesda Luncher, Rockstar Club czy Origin są jeszcze gorsze ale jakoś da się z nimi żyć. Steam zresztą też idealny nie jest (jako platforma społecznościowa jest spoko, ale jako sklep bardziej przypomina śmietnik).
nie wiem czemu, ale przeczytałem "Tim Sweeney zwolniony z Epic Games"
to że będą na minusie przez najbliższe parę lat to jest oczywiste. A to czy inwestycja jest sukcesem jest determinowane przez plan długofalowy Epica o którym się publicznie nie wypowiadają. Tim o sukcesie będzie trąbił na tweeterze nawet gdyby mieli ten sklep jutro zamykać.
Dwa rodzaje komentarzy:
Adorujący za darmo korporacje, która ma ich gdzieś. Nie powiem z imienia przykładu głupków, którzy nie biorą z tego pieniędzy
spoiler start
Urumod :-P
spoiler stop
Czy debile steam (czy inne korpo) krytykujący epica, nie widzący w tym ironii
W Epic Games Launcher nie ma nawet tak prozaicznej funkcji, jak przypisanie ścieżki do folderu z grami, żeby ich nie pobierać od nowa np. po reinstalce systemu.
Tak, wiem, że się da naokoło. Mówię o czymś takim jak w Steam. Podajesz folder z poziomu programu i cześć.
Jestem ciekawy panie Tim co zrobisz jak Ci fortnite padnie lub straci w koncu popularnosc :D
Epic Games przewiduje, że sklep zacznie zarabiać w 2023 roku
O, czyli wtedy koszyk zrobią.
Za wykupywanie tytułów na wyłączność ten sklep jest dla mnie stracony na wieki wieków. I pewnie zacznie przynosić te dochody, może nawet przed 2023, bo ludzie w XXI wieku są tragiczni (bez honoru, oportunistyczni, niesłowni, bezmyślni itd.), więc też dla "własnego zysku" kupią tam, gdzie im bardziej pasuje, nie zastanawiając się specjalnie nad konsekwencjami swoich decyzji.
Ja jednak słowa dotrzymam i nad założeniem konta na EGS pomyślę jedynie w przypadku, gdyby tylko na ich platformie ukazała się prawilna kontynuacja Raymana 3, lejąca jak części poprzednie ciepłym moczem na tzw. poprawność polityczną... Czyli nigdy :-)
A tak to EGS albo nie upadnie wcale, albo z dnia na dzień - zależnie od woli Komunistycznej Partii Chin i wpływu, jaki wywrą na Tencet. A póki co Epic jest bezpieczny, i to bynajmniej nie przez dochody Fortnite'a, tylko właśnie opiekę Tenceta protektora :)
Zamiast walczyć cenami i funkcjami sklepu, to sweeney od dupy strony się za to bierze, exami, darmowymi grami i kuponami, które może i są fajne, ale i jedno i drugie sprawia że mało kto kupi grę w premierowej cenie, bo albo będzie za darmo, albo będzie tańsza z kuponami, których swoją drogą już od dłuższego czasu na epicu nie ma, albo da się je przeczekać (exy). A co do tych strat generowanych przez egsa: w nieskończoność nie będą na to pozwalać, kupony już się kończą, potem będzie koniec darmówek, potem koniec exów a jeśli nadal będą straty, to będzie i koniec egsa jako konkurencji steama.
Mnie to już kij. Ale pamiętam z utęsknieniem czasy gdy miałem 1 platformę :( dobrze że mi przynajmniej rocket działa na steamie. Ale exom zawsze będę totalnie przeciwny. Chyba że maja pozwolić wydać marki które nie miały być wydane na pc. Jeśli to będzie sponsorował epic to nawet spoko by było. jednak wątpię :P
Inwestycja, nauczył ludzi do darmowych gier i dokłądanie do zakupów. Niestety wycofanie sie z tego bedzie bardzo trudne, jak sie z tego wycofają duza cześć klientów która faktycznie tam zostawiłą jakieś pieniadze nie bedzie miała żadnego powodu tam zastawić dolary bo na steam cena ta sama a usług więcej. Sam sobie ta taktyka pod soba dziurę kopie. Tym szybicej przestanie tak ,,inwestować" tym lepiej, nie żeby cośsie u mnie zmieniło. Epic i mozę stać się monopolem i tak z niego korzystać nie bede.
Przeciez Tim uzywa waszych PCtow do kopania krypto wiec w ogolnym rozrachunku i tak wychodzi na plus :p
Epic Games Store stał się u mnie najczęściej otwieranym pulpitem gier. Wiele tytułów jakie mnie interesowało znalazło się w mojej bibliotece, oczywiście za free. Już jestem na 80% skłonna do kupienia tam dodatków a także pełnych tytułów. Nie jestem typem hardcorowe go amatora kupowania gier za 200 zł regularnej ceny, wolę te pieniądze przeznaczyć na dziecko albo na kolację z mężem. Wykupuywanie tytułów na wyłączność? Spoko. Kanały telewizyjne działają niekiedy na takiej samej zasadzie. Mi to nie przeszkadza. Steam wyparował.. Nie pamiętam kiedy z niego kiedy ostatnio z niego korzystałam.
ludzie mowia ze brakuje im tych pierdol co sa na steam ale gdyby je wprowadzili spadl by na nich hejt ze kopiuja zaleznie od tego w jakim procencie skopiowali moglby byc tez pozew
Naczelny kłamca i hipokryta byłby niezadowolony? Jak Trump branży gier coś mówi to wiadomo że w rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie. Tim może sobie mówić o inwestowaniu ale ta inwestycja się nie zwraca i nic nie wskazuje aby miała zacząć się zwracać. Jeżeli w 2020 roku, pandemicznym roku w którym wszyscy mieli duże zyski EGS miał dużo większe straty niż rok wcześniej mimo iż wydał mniej na gry ekskluzywne to jest to tragiczny wynik. Pomysł z eksami nie wypalił, nie przyciągnął klientów. To nie była właściwa strategia. Można to było zrobić inaczej, lepiej, mieć po prostu lepszą ofertę dla graczy. Nie marnować pieniędzy na eksy tylko przeznaczyć to na rozwój platformy (Epic chyba to całkowicie zlekceważył) oraz na tańsze gry. Tym przyciągnęli by do siebie o wiele więcej graczy i nie zrobiliby takiego smrodu wokół siebie. Nie przyciągnęli do siebie też chyba twórców bo ci którzy w 2019 wydali swoje gry jako eksy w 2020 omijali Epica szerokim łukiem. Ten sklep może zacznie zarabiać na siebie gdy znikną eksy i darmowe gry ale wtedy nie będzie powodu by ktokolwiek miał z niego korzystać. Nie będzie też na nim gier do kupienia więc ta słynna nowa generacja graczy Fortnite bez Steama będzie kupować gry gdzie indziej jeżeli będą chcieli grać. Już teraz można spotkać się z opiniami że EGS to martwy sklep a lepiej przecież nie będzie.
Epic i tak spełnił jedno podstawowo zadania. Obnażył pecetowców.
Oczywiście, że to są fenomenalne wyniki. Celem było pozyskanie jak największej liczby graczy w jak najkrótszym czasie i oswajanie ich z platformą . Żeby coś zarobić trzeba najpierw zainwestować tym bardziej jeżeli wchodzi się na rynek, który jest kompletnie zdominowany przez jedno korpo. Darmowymi bibliotekami/kuponami zyskają stałych klientów, ktoś dla kogo epic games store jest pierwszą platformą, na której już wydał pieniądze/posiada pokaźną bibliotekę gier po co miałby zakładać na innej platformie konto? Tak się robi po prostu biznes, nawet najlepszy launcher z największą ilością funkcji nie zrobiłby takich wyników co darmowe gierki i kupony. Warto dodać, że co do konfliktu apple vs epic (Coalition for App Fairness). To apple odmówił składania zeznań.
Tim Sweeney to wizjoner i innowator naszych czasów. Można powiedzieć, że Tim to taki Thomas Edison naszych czasów. Cały czas chce coś polepszyć czy sprawić żeby zwykłym ludzią żyło się lepiej. Przykładów jest wiele od kuponów dzięki którym płacimy mniej za gry poprzez niską marże dla twórców, dzięki której będą mogli się rozwijać aż po najlepszy na rynku silnik, czyli UE dzięki któremu można po prostu tworzyć cuda growe czy filmowe. Przykładem tego jest np demo pokazane w poprzednim roku.