Co prawda są już zapowiedziane zmiany dla Deep Desert, ale nadal nie wiem co Funcom miał na myśli projektując główną mapę oraz jakieś 95% rozgrywki jako PvE, by na koniec wrzucić wszystkich w wielką pustą mapę z obowiązkowym PvP. Obowiązkowe z tego względu, że materiały na gear, pojazdy oraz maszyny z T6 (ostatni obecnie tier) można zdobyć wyłącznie w strefie PvP.
Dodam jeszcze jako solo player, który prześlizguje się jakoś w Deep Desert (poszedłem na mniejszy serwer i uniknąłem dużych gildii kontrolujących każdy metr piasku) to grind solo w T6 jest gigantycznie nieproporcjonalny do tego co można było doświadczyć wcześniej. I podejrzewam, że obszarem PvE w Deep Desert obejmą tylko te początkowe sektory, gdzie tych surowców typu przyprawa, tytan czy stravidium jest jak na lekarstwo - a ja pisząc o dużym grindzie mam na myśli fakt, że farmię na obszarach gdzie jest ich znacznie więcej.