Popularność Squid Game przyniosła Netflixowi pozew od koreańskiego dostawcy Internetu

Sukces Squid Game idzie w parze z kontrowersjami. Koreański dostawca Internetu domaga się od Netflixa odszkodowania w wysokości 23 milionów dolarów za zwiększony ruch w sieci.

filmomaniak.pl

Miriam Moszczyńska

Popularność Squid Game przyniosła Netflixowi pozew od koreańskiego dostawcy Internetu.
Popularność Squid Game przyniosła Netflixowi pozew od koreańskiego dostawcy Internetu.

O sukcesie Squid Game głośno jest już od jakiegoś czasu – południowokoreański serial podbił Netflixa. Jednak jego popularność ma także swoje minusy. Jak donosi agencja Reuters, SK Broadband, dostawca Internetu z Korei Południowej, pozwał Netflixa o 23 miliony dolarów odszkodowania za wzmożone użycie sieci.

SK Broadband postanowiło wystosować pismo niedługo po tym, jak sąd w Seulu zdecydował, że Netflix powinien „dać” koreańskim dostawcom Internetu coś w zamian za zwiększony transfer danych. Ten wyrok poparli prawnicy, którzy otwarcie sprzeciwili się dostawcom treści niepłacącym za nadprogramowe obciążenie sieci. Oczywiście Netflix odpowiedział na zarzuty kierowane w swoją stronę:

Zapoznamy się z roszczeniem, które złożyła przeciwko nam firma SK Broadband. W międzyczasie dążymy do otwartego dialogu i szukamy możliwości współpracy z nią, aby zapewnić naszym wspólnym klientom bezproblemowe korzystanie z usług streamingowych.

Co więcej, to kolejny raz, kiedy wspomniana spółka domaga się od Netflixa pieniędzy za nadmierne wykorzystanie przepustowości Internetu. Pierwsza taka sprawa miała miejsce w 2019 roku, gdy SK Broadband pozwało nie tylko ową platformę streamingową, ale i YouTube’a. Rozprawa ta zakończyła się w czerwcu tego roku decyzją, według której Netflix faktycznie powinien zapłacić za wygenerowany „ruch” w Internecie. SK Broadband wyceniło go na 22,9 miliona dolarów w samym 2020 roku.

Warto wspomnieć, że według statystyk, na które powołuje się koreański dostawca, to Netflix wraz z YouTube’em powodują aż 70 procent zwiększonego ruchu w Internecie. Dodatkowo w odróżnieniu od innych serwisów nie uiszczają wspomnianej opłaty za wygenerowany ruch w sieci. A od 2018 roku (moment zawarcia współpracy Netflixa i SK Broadband), według danych, którymi dysponuje koreańska firma, przesył danych wzrósł 24-krotnie, tym samym przekraczając poziom 1,2 biliona bitów na sekundę.

Korea Południowa nie jest jedynym krajem, który niejako walczy z Netflixem o opłaty za ruch w sieci, z podobnym problemem muszą borykać się także dostawcy Internetu w USA – z takim jednak wyjątkiem, że serwis od kilku lat płaci jednemu z nich za lepszą prędkość przesyłu.

Serial:Squid Game

premiera: 2021akcjatajemnicadramatthriller

Zakończony Sezonów: 3 Odcinków: 22

Squid Game przedstawia historię grupy przeszło 400 osób, które otrzymują zaproszenie do udziału w tajemniczej grze. Wygrany otrzyma mnóstwo pieniędzy, lecz porażka karana jest śmiercią. Produkcja łączy w sobie elementy dramatu i thrillera. Squid Game jest wyprodukowanym dla platformy Netflix koreańskim serialem, stworzonym przez Dong-hyuk Hwanga. Opowiada on historię grupy 456 osób mających spore problemy finansowe. Uratować ich może udział w tajemniczej grze, do której otrzymali zaproszenie. Toczy się ona na zamkniętym terenie i składa z serii z pozoru tradycyjnych dziecięcych zabaw. Zwycięzca może liczyć na 45,6 miliarda południowokoreańskich wonów nagrody. Jest jednak pewien haczyk – porażka skutkuje śmiercią. W produkcji wystąpili między innymi Yeong-su Oh (Il-nam Oh), Hae-soo Park (Sang-woo Jo), Sung-tae Heo (Deok-soo Jang), Ha-joon Wi (Joon-ho Hwang), Ho-yeon Jung (Sae-byeok Kang) oraz Jung-Jae Lee (Gi-hun Seong).

Serial Squid Game
Podobało się?

21

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum inne
2021-10-05
14:06

H8M4Ch1N3 Junior

📄

Właśnie... Na pierwszy rzut oka człowiek myśli sobie "debilizm, Netflix ma płacić za to, że ma branie?" ale potem czytasz artykuł i zaczyna się pojawiać jedno pytanie - kto ma za to płacić? Koreańscy dostawcy internetu? W ogóle dostawcy internetu? Sklepy też muszą płacić za generowanie ruchu, czy to kupując więcej wózków czy stawiając parking - jadąc do sklepu oczekujesz parkingu. Oglądając coś w sieci oczekujesz do tego dostępu, a więcej pieniędzy z tego zarabiają właśnie YouTube czy Netflix, a nie dostawcy sieci, więc powinni się do dostępności sieci dorzucać.

Komentarz: H8M4Ch1N3
2021-10-05
15:10

H8M4Ch1N3 Junior

Ktoś porównał to do budowania dróg. Na drogi podatki płacą wszyscy mieszkańcy, a jakoś żadna droga nie jest przygotowana na to, żeby nagle 100% mieszkańców danego kraju po niej jeździło. A firma udostępniająca streaming ma ponosić koszta na rzecz ulepszania infrastruktury - stać ich na to i to oni z niego korzystają. Tak jak ludzie z dróg. Jak wynika z tego artykułu, mimo tego, że taki podatek w Korei istnieje i takie firmy muszą go płacić, to go nie płacą. Twórcy filmów też płacą kinom za promowanie ich dzieł.

Komentarz: H8M4Ch1N3
2021-10-05
15:17

not2pun Senator

not2pun

kto by pomyślałem, że ludzie płacą za internet po to by z niego korzystać.

Komentarz: not2pun
2021-10-06
11:30

kesah Pretorianin

To jak Koreańczykom nie podoba się fakt, że Netflix i Youtube im zwiększa ruch w internecie, to czemu tych serwisów nie zablokują u siebie do czasu aż nawiążą z nimi korzystną współpracę?

Komentarz: kesah
2021-10-06
21:37

Planetar Pretorianin

Planetar

Ale przecież dostawcom internetu płacą jej użytkownicy. Nic z tego nie rozumiem. Jeśli następuje nasilenie użytkowania neta to chyba okazja do rozwoju dla dostawców? Musiałbym przeczytać uzasadnienie sądu, bo może tam jest wyłuszczone na czym ma polegać ten związek przyczyna-skutek do płacenia im przez Netflixa.

Komentarz: Planetar

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl