Serial Cleaner pozamiata na Digital Dragons
Serial Cleaner to dynamiczna skradanka utrzymana w estetyce lat 70. ubiegłego stulecia. Głównym bohaterem jest tytułowy „czyściciel”, specjalizujący się w sprzątaniu miejsc zbrodni – pozbywaniu się ciał, wyrzucaniu narzędzi zbrodni, usuwaniu śladów krwi.
Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.
Już w najbliższy poniedziałek i wtorek (16-17 maja) podczas konferencji Digital Dragons w Krakowie będzie można zobaczyć w akcji Serial Cleaner – najnowszą grę krakowskiego studia iFun4all.
Serial Cleaner to dynamiczna skradanka utrzymana w estetyce lat 70. ubiegłego stulecia. Głównym bohaterem jest tytułowy „czyściciel”, specjalizujący się w sprzątaniu miejsc zbrodni – pozbywaniu się ciał, wyrzucaniu narzędzi zbrodni, usuwaniu śladów krwi. A wszystko to tuż pod okiem policjantów patrolujących teren. Fabuła skupi się na mordercy, który kopiuje słynnych zabójców, którzy w tamtym czasie aktywnie działali w Stanach Zjednoczonych.

Dynamiczna akcja oraz charakterystyczny rzut kamery mogą przywodzić na myśl Hotline Miami, ale tym razem nie chodzi o zabijanie, a o sprawne sprzątanie po zabójcach i przemykanie niepostrzeżenie za plecami niezbyt rozgarniętych, przekupnych gliniarzy. Gra skorzysta z Real-World Data – informacji pobieranych ze świata rzeczywistego – do modyfikacji rozgrywki (zrobi się noc, gdy gracz usiądzie do gry wieczorem, co wpłynie na zasięg wzroku i zachowanie policjantów).
Serial Cleaner podchodzi do mrocznej tematyki w luźny, humorystyczny sposób. Widać to w rozgrywce – policjanci przestaną szukać bohatera, gdy stracą go z oczu, a wytłumaczą to sobie tym, że za mało zarabiają, żeby się wykazywać. Widać to również w stylu graficznym, inspirowanym pracami takich artystów jak Matthew Lyons i Moebious. Wystarczy spojrzeć na głównego bohatera. To około trzydziestoletni Amerykanin, dla którego liczy się styl – nie wychodzi z domu bez ciasnych spodni oraz dużych okularów przeciwsłonecznych i zawsze nosi charakterystyczny wąsik.
Cechy gry:
- dynamiczna skradanka osadzona w latach 70.
- styl graficzny inspirowany pracami Mattew Lyonsa i Moebiousa
- poziomy inspirowane prawdziwymi miejscami zbrodni
- gra wykorzystuje informacje ze świata rzeczywistego do modyfikacji rozgrywki
- humor oraz atmosfera inspirowane serialem Fargo i filmem Pulp Fiction