Oblivion Remastered otrzymał nowy poziom trudności. Gracze narzekają jednak, że aktualizacja 1.2 w zasadzie nie poprawia optymalizacji
Być moze teraz wrócę do tej gry, grałem w oryginalne Obka bardzo dużo razy, i tam poziom trudności nie był tak zepsuty, w oryginale suwak był na środku, to nie było jakoś bardzo trudno, nie było też jakoś zbyt łatwo, tutaj w adepcie nie da sie zginąć, a w ekspercie trudno kogoś zabić. Trochę zbyt skyrima to przypominało, gdzie idealny na start był właśnie czeladnik, a na wyższe poziomy legendarny.
Adept to dokładnie środek suwaka z oryginalnego obliviona wszystkie liczby się zgadzają. Więc poziom jest taki sam, kiedyś po prostu nie umiałeś grać więc wydawał się trudniejszy. Problem z oblivionem był taki że w drugiej połowie suwaka trudność rosła wielokrotnie a oni zostawili tylko skoki o 25% sam skok z 50% do 75% w oblivion to większy mnożnik do statystyk niż legendarny w Skyrimie.