Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowy patent EA matchmaking na podstawie części komputera

09.05.2022 22:28
😂
1
Khael11
133
Pretorianin

Czyli ten 0.1% Graczy posiadający 3080ti, 3080, 3090 i 3090ti ... forever Alone xD

09.05.2022 22:37
wytrawny_troll
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
wytrawny_troll
90
Generał

idę pod prysznic co za głupkowaty news
weźcie się lepiej za sadzenie ziemniaków a nie prowadzenie serwisu o grach

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2022-05-09 22:38:28
09.05.2022 23:38
2.1
9
grabeck666
89
Senator

A niby co jest nie tak z tym newsem? Ja tam nie wiedziałem, że o takich rzeczach kombinują.

10.05.2022 16:15
Cziczaki
2.2
Cziczaki
197
Renifer

Ten news przynajmniej dotyczy branży gier komputerowych, dobre i takie coś. W sumie to od kwietnia nie było lepszego newsa.

post wyedytowany przez Cziczaki 2022-05-10 16:16:40
10.05.2022 00:05
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1214260
72
Pretorianin

No i oczywiście news na jedną stronę to jest spis treści ale jak jest kilka stron to broń boże bo się kliki nie będą zgadzać

10.05.2022 00:27
Maycuzai
😂
3.1
Maycuzai
11
Chorąży

Osobiście staram się niemal zawsze dawać spis treści w swoich newsach jeśli jest 300+ słów. Ale to też zależy od liczby nagłówków.

post wyedytowany przez Maycuzai 2022-05-10 02:02:20
10.05.2022 00:39
4
odpowiedz
zanonimizowany1371143
0
Konsul

1 ten odsetek graczy ma spokój od dzieciarni i nie gra w gry multiplayer

post wyedytowany przez zanonimizowany1371143 2022-05-10 00:39:23
10.05.2022 01:00
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1353630
20
Konsul

To chyba najgłupszy pomysł, o jakim słyszałem. Ktoś z kiepskim kompem ustawi sobie detale i efekty na low, no i będzie mu tytuł śmigał o wiele lepiej niż temu z 3080ti, co gra na ultra.

10.05.2022 02:05
5.1
1
Tasdeadman
59
Generał

Oczywiście nie wpadłeś na to, że taki z 3080TI też może obniżyć ustawienia i wycisnąć 300 FPS tam gdzie ktoś ze słabym kompem będzie ledwo trzymał 60 FPS a to w grach wymagających czasu reakcji i zręczności po prostu przepaść na korzyść lepszego sprzętu.

10.05.2022 08:30
5.2
siera97
53
Senator

Nie tylko to, ale przede wszystkim stabilność klatek, w niektórych grach czas ładowania.

10.05.2022 02:39
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Cordite
44
Generał

To nie te czasy kiedy robilo sie gry jak quake w ktorym wraz z FPSem drastycznie rosla przewaga gracza wynikajaca z szybszego movementu i animacji strzelania. Wiekszy FPS czy odswiezanie matrycy tylko symbolicznie zmniejszaja opoznienie, a cale pitolenie o "przewadze" to jest jedna wielka papka marketingowa korporacji wypluwajacych co roku nowy sprzet dla dojenia lemingow z hajsu. Trzeba byc progamerem i trenowac przez wiele lat aby w minimalnym stopniu wykorzystac taka "przewage" w minimalnym stopniu. Dla calej reszty jest to zwykle placebo i bait. Wiekszosc ludzi ma wieksze opoznienie miedzy okiem, a reka niz caly ten gamingowy sprzet i tryliony FPSow.

10.05.2022 03:32
Mqaansla
😂
6.1
2
Mqaansla
40
Generał

Normalnie, niektorzy to naprawde zyja we wlasnym swiecie pelnym bialych myszek i rozowych sloni... :D
Wydajnosc komputera majaca wplyw na wyniki to nie jest kwestia opinii a wielokrotnie potwierdzony fakt. Ta sama osoba na 30 FPS bedzie miala gorsze wyniki niz na 60 FPS, podobnie ktos jadacy na stabilnych 60 FPS'ach wciaz ma gorsze wyniki niz osoba z 120 (glownie ze wzgledu na okazjonalne spadki wydajnosci, bo sekunda w ktorej wydajnosc spadnie o 50% lub 40FPS to duza roznica na tych konfiguracjach). 120 FPS i wyzej to granica powyzej ktorej roznica w umiejetnosciach (wliczamy wiek, iq, itp.) zaczyna dominowac w wiekszoscy wypadkow (chociaz tutaj dochodza jeszcze rozne szalenstwa silnikow: rzeczy takie jak obcinanie DoT'ow, zmiana broni, poruszanie sie w terenie czesto jawnie preferuje lepszy FPS).
Ponadto dodam jeszcze, ze obnizanie rozdzielnosci tez nie jest jakims cudownym rozwiazaniem bo ma swoje negatywne strony, najlatwiej sie o tym przekonac grajac snajperem, ale nawet w innych przypadkach pattern recognition (rozpoznawanie deseni - jak ktos musi po polsku) potrafi miec duzy wplyw na szybkosc reakcji gracza, a trudniej zauwazyc 1^mm czarna kropke na generalnie bialym tle, niz obszar 10^cm o jasnosci obnizonej o 0,01%...

Skoro juz obalamy absurdalne opinie to odrazu wspomne, ze tak, mikrotranzakcje (generalnie to ile kasy wydamy na gre) maja w olbrzymiej wiekszosci z nich olbrzymi wplyw na szanse zwycieztwa (chociaz faktycznie, w wielu nich da sie to wyrownac zaledwie paroma latami farmienia darmowych odpowiednikow).

Ps. Co do tryliona FPS'ow - wady silnikow w wielu tytulach, sa czesto linearnie zwiazane z FPS, chociaz relatywnie niewielkie (przynajmniej w normalnych okolicznosciach ich naprawa nie ma sensu - bo malo kto wyda fortune zeby grac na 500 FPS'ach dla 5% buffa, to buff liczony w miliardach procent bedzie mocno zauwazalnych.

post wyedytowany przez Mqaansla 2022-05-10 03:51:08
10.05.2022 06:50
Ergo
6.2
Ergo
94
Generał

Mqaansla

Oj muszę się nie zgodzić. To co napisał Cordite jest w dużej mierze prawdą.

Tak jak napisałeś faktem jest to, że sprzet i ilość fpsow robi różnicę, ale z nikogo nie zrobi pro gracza, 60 fps w zupełności wystarcza. Na 120fps komfort grania jest lepszy niż na 60, plus to, że przy szybkim obracaniu kamery obraz jest mniej zamazany, a co za tym idzie więcej widzimy. W grach typu CS, Valorant ilość fps ma ogromne znaczenie bo tam większość fightow polega na pikowaniu z za sciany i td. Jeśli chodzi o takiego BFa czy CoDa no to sytuacja wygląda już zupelnie inaczej. Dodaj do tego niskie odświeżanie serwerow, pingi, a wyjdzie Ci, że te 120fps tak naprawdę nic nie daje przy tych opoznieniach które wymienilem, jedynie komfort gry i zdrowsze oczy :)
Także jeśli chodzi o ilość fps to jest to w większości marketing, pokusze się nawet o stwierdzenie, że tych 120fps niepotrzebuje 90% ludzi. No, ale chęć bycia lepszym wygrywa ;P

11.05.2022 00:33
6.3
grabeck666
89
Senator

lol "papka marketingowa".

Przesiadłem się w Apexie z 50 fpsów 60hz na 144fps z 144hz i w ciągu kilku godzin, wzrosła mi ilość killi i damage done na rundę średnio jakoś 3 krotnie. Normalnie w uj papka marketingowa :D

10.05.2022 03:54
Mqaansla
7
odpowiedz
Mqaansla
40
Generał

Mqaansla
a trudniej zauwazyc 1^mm czarna kropke na generalnie bialym tle, niz obszar 10^cm o jasnosci obnizonej o 0,01%...
Korekta: mialo byc: "a łatwiej zauwazyc"

10.05.2022 08:32
8
odpowiedz
siera97
53
Senator

Jako jedno z kryterium mające za zadanie wyrównać szanse, jest jak najbardziej ok, nie widzę problemu.

10.05.2022 23:07
😁
9
odpowiedz
NFG
12
Legionista

Na papierze może i ciekawa opcja ale szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie tego. Co kiedy ktoś ma stary sprzęt który wyciąga 15-30 fps? Wtedy bardziej czas laga będzie decydował o czyjeś wygranej a nie umiejętności.

11.05.2022 13:30
10
odpowiedz
zanonimizowany1371550
4
Pretorianin

Często jest tak że wymagania podane przez producenta gry nijak się mają do rzeczywistości. Jak miałem starego peceta to nie jedna gra miała nie działać na moim pececie albo ledwo na minimalnych, a często była tak że bez problemu w większość gier pograłem na średnich ustawieniach w rodzicielskości full HD i stałych 60FPS.
Jeżeli to by miało działać na tej zasadzie że producent podaje wymagania one są potem wpisywane do tego systemu i na podstawie tych parametrów przypisuje gracza do danego serwera to jest to głupi pomysł. Po za tym nawet jak są 2 identyczne komputery to ta sama gra z jakiś powodów nie zawsze działa jednakowo.

Wiadomość Nowy patent EA matchmaking na podstawie części komputera