Ludzie marudzą, że graficzka nie taka jak ma być i skreślają, ale prawda jest taka że AoEIV to jeden z najlepszych RTS-ów na rynku pod kątem gameplayu, który jest bardzo dobrze przemyślany i kompetytywny.
Jak gra się w nią przyjemnie, tak sam z siebie wolę jednak poprzednie części (no poza jedynką - mocno archaiczna).
Choć fakt faktem, jeżeli komuś zależy na multi, to wtedy faktycznie czwórka chyba jest pod to najlepiej skonstruowana.
Co oni mają z tym Unreal Engine 5? Jedyne co mi przychodzi do głowy to większa pula potencjalnych kandydatów do pracy... i niższe ich zarobki, bo jak i konkurencja duża, to zawsze znajdzie się ktoś, kto powie mniej za wykonaną robotę.
Tak czy siak - silnik znany z tego, że nie wygląda "aż tak dobrze" jak sugerowałoby działanie gier na nim opartych, które niestety często mają duże problemy z płynnością nawet na mocnych komputerach.
No i na koniec - najgłupsze jest to, że mają przecież stary, ale dalej świetnie wyglądający silnik od Age of Mytology i AoE3, który działa dobrze nawet na kiepskim sprzęcie, a i ten użyty w AoE4 wygląda bardzo ładnie i działa niewiele gorzej pod względem optymalizacji.
Może coś przeoczyłem ale z artykułu nie dowiedziałem się dokładnie jakich ludzi szukają. Rozumiem, że w ogłoszeniu było napisane coś w stylu: "szukamy developerów Unreal Engine 5 do nowej gry z serii Age of Empires" ?
Szczerze to nie widzę tej nowej części. Budżetu nie ma na IV, z ostatnimi 2 najlepiej sprzedającymi się DLC w historii serii, a mieliby ryzykować z nową częścią.
99% osób niezadowolonych z IV, argumentuje fakt, że grafika prosta jak by granie w Age of Empires polegało na zoomowanie i podzielanie modeli. Moim zdaniem zarówno grafika jak i animacje to świadoma decyzja, mająca na celu zwiększenie czytelności i przejrzystości co faktycznie działa.