"Pain in my ass" to wrzód na d.pie, a nie jakiś tam ból w tyłku.
Goomich nie masz sie czego czepiac ? - typowy polak.
Goomich---> ból w moim tyłku jest dosłownym tłumaczeniem dla "pain in my ass".
News sprzed 2 dni. No i a propos - jeszcze nie ma finalnego dev-kita PS3 z softem który ma tam być - AGEIA i inne. Czytałem ten wywiad, z jednej strony Hollensheadowi bardzo podoba się API xboxa, a z drugiej uwielbia programowanie niskopoziomowe.
No i może warto przytoczyć jego słowa : "We just got the PS3 stuff recently " oraz "[Carmack] knows from a technology horsepower standpoint that it’ll do everything that we want it to do, so we’re committed to it" .
i znowu potwierdza sie to o czym mówiłem a co maniacy playstation mi zarzucali, tak jak wspomniałem było już sporo informacji od developerów o tym jak cięzko sie będzie tworzyło gry na ps3, a xbox 360 choć w mniejszym stopniu niż poprzedni to jednak nadal ma architektóre zbliżoną do peceta. ja nie jestem ani fanem xboxa ani pleja zostaje przy piecu z kilku powodów rtsy, fpsy itd ;]
Ijon, odrobinę zdrowego rozsądku.
Po pierwsze: słowa Hollensheada są wywane z kontekstu.
Po drugie, Sony nie wydało jeszcze finalnego dev-kita, w którym będzie silnik UE, Havok Ageia itd. W związku z tym ocena, jak się będzie programowało PS3, na tym etapie jest przedwczesna.
Po trzecie, ludzie id Software od zawsze robili gry na PC-ta i wszystko, co jest bliższe tej maszynie, wydaje im się bardziej znane.
Dokładne słowa Hollensheada na temat PS3 brzmiały w wywiadzie tak : "Dostaliśmy [dev-kit] PS3 całkiem niedawno, i przełożenie naszej pracy nad Quake 4 zajęlo nam relatywnie więcej czasu niż na x360. Przy x360 PS3 wygląda, z całym szacunkiem, na bardziej surowe. Ale John Carmack] wie, że PS3 jest zdolne z technologicznego punktu widzenia do wszystkiego, co potrzebujemy, więc będziemy na PS3 programować" .
Nie ma, jak obiektywne newsy ;P
Carmack na Quakeconie 2005 wyraźnie stwierdził, że PS3 będzie trudniejsza w programowaniu przede wszystkim ze względu na skomplikowanie Cell'a, a nie gorsze dev-kity (chociaż o tym też wspomniał). Wg niego oczywiście znajdą się developerzy, którzy zdołają opanować PS3, ale część będzie z tym miała duże problemy. Nie takie jak z PS2, ale i tak, cytuję, There will be the developers that go ahead and have a miserable time and do get good performance out of some of these multi-core approaches, and the Cell is worse than others in some respects here
Nie chce mi się szukać, ale jest do obejrzenia wideo z tej imprezy.
micpl187 -> Carmack to guru ale z całym szacunkiem, po 10 latach od czasu Dooma rozumie z połowę z tego, co mówią do niego programiści. Nie ma jak bycie menago :)))))) Nie majeszcze final dev-kita do PS3 ale guru już osąd ma. Mniejsza o większość. Hollenshead to fajny gościu, powiedział że podoba mu się idea wielu rdzeniów, ale nie chciałby na nie programować. Podoba im się API x360, ale uwielbiają programować niskopoziomowo. Cóż, trza się zdecydować :)) Pamiętam jakieś 10 lat temu, w miesięczniku Amiga była seria artykułów o programowaniu dem na Amigę. Pamiętam, jak koderzy redagujący te artykuły, pisali, jak uzyskać efekt krajobrazu fraktalowego. Sinusy, cosinusy - normalny hard-core :)))) A jak opisywali rejestry, i wykorzystanie blittera ! Hm, to było mistrzostwo świata. Mówię o tym, bo 10 lat minęło, procesory są o wiele bardziej skomplikowane a po tych wszystkich latach absolutni guru świata gier wydają sądy o programowaniu niskopoziomowym maszyn, które do Amisi mają się jak miernik laserowy do cyrkla ...... Wydaje mi się, że na tym etapie bez middleware, kompilatorów i tysięcy bibliotek nie da sie zrobić gry na dowolną maszynę. Ktoś, kto chce skodować np. Quake 4 w assemblerze musi być niespełna rozumu, choćby miał nie wiem, jaką wizję.
Puenta: trzeba poczekać na finalne dev-kity, maszyny i gry.
Poza newsem o róźnicach w programowaniu konsol, polecam news dla PC-towców:
CARMACK rezygnuje z programowania w OpenGL, na korzyść DirectX'a
Swoją drogą, to i tak bardzo długo ID wytrzymał przy tworzeniu "silników" wykorzystujących OpenGL...
Yeah, fajny news, zwłaszcza w świetle informacji od Sony że będzie się opierać na Open GL w PS3 :))))))
jak moza w ogole tlumaczyc takie stwierdzenia jak "pain in the ass", to są przecież standardowe amerykansko-angielskie powiedzonka tego sie tlumaczyc nie powinno, co najwyżej zastąpic jakims innym slowem.
a co do newsa, who cares? Carmack po wydaniu Doom'a III udowodnił że żadnym guru już nie jest, to już nie te czasy kiedy wspólnie z Romero tworzyli wręcz kultowy team.
Carmak guru robienia gier może nie jest. Ale na pewno jest najlepszy w robieniu sliników do gier.