Facebook i Instagram z zakazem personalizowania reklam w Europie
Facebook i Instagram nie będą mogły wyświetlać spersonalizowanych reklam. Decyzję tą wydała Europejska Rada Ochrony Danych.

Meta od dłuższego czasu ma problemy z prawami obowiązującymi w Unii Europejskiej. W ubiegłym roku firmie wymierzono karę w wysokości 265 mln euro za złamanie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Teraz natomiast będą musieli wycofać personalizację reklam pod konkretnych użytkowników na serwisach Facebook i Instagram.
Decyzję w tej sprawie wydała Europejska Rada Ochrony Danych (EROD) i jak zapowiedziano ma ona być wprowadzona w trybie niemal natychmiastowym. Chociaż nakaz został wydany przez organ unijny, to obejmie on wszystkie państwa Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w tym również nieznajdujące się w UE kraje takiej jak Islandia, Liechtenstein i Norwegia.
- Zdecydowano się na taki krok, ponieważ personalizowane reklamy wymagają przetrwania danych w sposób niezgodny z obowiązującymi prawami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
- Wniosek o rozpatrzenie sprawy został skierowany do EROD przez Holandię oraz Norwegię.
- Z racji tego, że siedziba europejskiego oddziału Mety znajduje się w Dublinie, to za egzekucję tego nakazu ma odpowiadać irlandzka Komisja Ochrony Danych (DPC). Jednostka ma dwa tygodnie na podjęcie działania.
Warto również pamiętać, że w odpowiedzi na obowiązujące w Europie prawe. Meta zdecydowała się wprowadzić abonament, który pozwala całkowicie wyłączyć reklamy w serwisach Facebook i Instagram. Usługa ta nie zalicza się jednak do najtańszych, a jej cena uzależniona jest o miejsca, w której ją zakupiliśmy.
Więcej:WhatsApp wprowadza reklamy i ręczy, że nie udostępnia reklamodawcom numerów telefonów