Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2006, 14:14

autor: Artur Falkowski

Ekonomia w Counter-Strike: Source

Ekipa Valve, odpowiedzialna za bardzo popularną strzelaninę online Counter-Strike: Source, postanowiła wprowadzić nieco ekonomii do rozgrywki. Począwszy od jedenastego października, ceny broni i wyposażenia będą zmieniały się w cotygodniowych odstępach w zależności od zapotrzebowania graczy. Jeżeli wiele osób kupi dany rodzaj broni, jego cena wzrośnie, a reszta uzbrojenia stanieje.

Ekipa Valve, odpowiedzialna za bardzo popularną strzelaninę online Counter-Strike: Source, postanowiła wprowadzić nieco ekonomii do rozgrywki. Począwszy od jedenastego października, ceny broni i wyposażenia będą zmieniały się w cotygodniowych odstępach w zależności od zapotrzebowania graczy. Jeżeli wiele osób kupi dany rodzaj broni, jego cena wzrośnie, a reszta uzbrojenia stanieje.

Jak przyznają autorzy, większość cen broni i uzbrojenia pozostała taka sama od momentu premiery gry. Wprowadzenie dynamicznie zmieniającego się rynku doda większego autentyzmu oraz pozwoli graczom decydować o cenach ekwipunku i uzbrojenia.

Ekonomia w Counter-Strike: Source - ilustracja #1

Dane o zakupach graczy będą przesyłane przez poszczególne serwery co 24 godziny, a następnie magazynowane. Po każdym tygodniu suma wszystkich zakupów dokonanych w tym czasie przez grających w Counter-Strike: Source będzie zliczana. Zostanie sporządzona lista wszystkich kupionych przez graczy rzeczy, posegregowana w oparciu o ilość sprzedanych egzemplarzy. Następnie system podzieli ją na pół. Sprzęt, który znajdzie się nad kreską w najbliższym tygodniu, będzie droższy. Pozostały stanieje.

Dokładniejszy opis wprowadzanego systemu znajdziecie na stronie: http://www.steampowered.com/stats/csmarket/algorithm.html

Ekonomia w Counter-Strike: Source - ilustracja #2