Nvidia i AMD nie są w stanie wyprzedać swoich kart graficznych

Moda na kryptowaluty do tej pory odbija się szerokim echem wśród producentów GPU. Według niezależnej firmy analitycznej Jon Peddie Research, Nvidia i AMD będą musiały pogodzić się z utrzymującą się nadpodażą swoich układów graficznych.

futurebeat.pl

Agnieszka Adamus

Firma analityczna Jon Peddie Research opublikowała raport, w którym wnikliwie analizuje obecną sytuację na rynku GPU. Wynika z niego, że Nvidia jak i AMD borykają się z problemem nadpodaży. Oznacza to, że w magazynach obu producentów znajdują się duże ilości kart graficznych, na które nie ma kupców. Według szacunków trend ten ma się utrzymać do końca drugiego kwartału tego roku.

Przesyt rynku dedykowanych kart graficznych trwać może jeszcze niecałe pół roku. - Nvidia i AMD nie są w stanie wyprzedać swoich kart graficznych - wiadomość - 2019-03-03
Przesyt rynku dedykowanych kart graficznych trwać może jeszcze niecałe pół roku.

Początek 2018 roku stanowił szczyt popularności kryptowalut. Wynikiem tego był wzrost zapotrzebowania na układy graficzne służące do kopania wirtualnych monet. Gorączka ta jednak szybko minęła, a popyt na GPU spadł. W związku z tym łączna liczba dostaw nowych kart spadła w czwartym kwartale 2018 roku o 2,65%. W przypadku poszczególnych producentów straty te wynoszą:

  • Nvidia – 7,6%
  • AMD – 6,8%
  • Intel – 0,7%

Należy jednak pamiętać, że Intel specjalizuje się w zintegrowanych kartach graficznych, przez co spadek popytu na dedykowane układy go nie dotyczy. Patrząc więc na dwie pozostałe firmy, zauważyć można, że z kryzysem na rynku GPU zdecydowanie lepiej radzi sobie AMD. W przypadku „Czerwonych” 2018 rok okazał bardzo pomyślny. Mimo słabych wyników w ostatnim kwartale, firma osiągnęła najwyższą od siedmiu lat rentowność.

Nvidia natomiast boryka się z ogromnymi redukcjami przychodów. Słaba sprzedaż najnowszych układów RTX oraz zalegające w magazynach karty z serii 10xx sprawiły, że firma zanotowała w czwartym kwartale o 24% mniejsze wpływy niż w analogicznym czasie rok wcześniej.

Podobało się?

80

Agnieszka Adamus

Autor: Agnieszka Adamus

Z GRYOnline.pl związana od 2017 roku. Zaczynała od poradników, a teraz tworzy głównie dla newsroomu, encyklopedii i promocji. Samozwańcza specjalistka od darmówek. Uwielbia strategie, symulatory, RPG-i i horrory. Ma też słabość do tytułów sieciowych. Spędziła nieprzyzwoicie dużo godzin w Dead by Daylight i Rainbow Six: Siege. Oprócz tego lubi oglądać filmy grozy (im gorsze, tym lepiej) i słuchać muzyki. Największą pasją darzy jednak pociągi. Na papierze fizyk medyczny. W rzeczywistości jednak humanista, który od dzieciństwa uwielbia gry.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2019-03-04
09:54

Lutz Legend

Widziałem filmik o Metro z raytracing i różnica jest tak mała, że nie warto przepłacić.

Ile razy jeszcze pojawia sie takie bzdury?
Raytracing przede wszystkim zmienia sposob generowania grafiki.
To jak ona wyglada to sprawa drugo, jezeli nawet nie trzeciorzedna.

na tym wlasnie polega trudnosc wprowadzenia tej rewolucji, dla przecietnego uzytkownika pozornie nie wnosi nic nowego.

Komentarz: Lutz
2019-03-04
21:43

Mr. JaQb Legend

Mr. JaQb

A propos raytracingu, ciekawi mnie, co w tej sprawie wniosą konsole... W końcu generacja konsol powinna starczyć na 5-6 lat. A nadal konsole średnio radzą sobie z 4k@60, nawet te lepsze.
Ja to widzę tak:
1. Obie konsole wychodzą bez RT, po kilku latach wychodzą droższe wersje z
2. Któraś konsola wyjdzie w 2 wersjach, z lub bez RT, będzie to duży cios w stronę drugiego producenta
3. Obie wyjdą w 2 wersjach na premierę, różniących się posiadaniem RT, co według mnie jest najmniej prawdopodobne
4. RT zostaje zamiecione pod dywan na jakiś czas, występuje w kilku produkcjach, żeby w generacji jeszcze późniejszej wejść jako standard

Pewnie dostawcami bebechów i tak jest AMD, także na razie nic w tym temacie się nie zmieni i zrealizuje się punkt 4.

Komentarz: Mr. JaQb
2019-03-04
22:31

panZDZiCH Generał

panZDZiCH

Tak czytam sobie komentarze i większość nie jest w stanie pojąć jaka różnica w wydajności jest potrzebna by generować grafikę na poziomie współczesnych produkcji z pomocą RT, przypomniało mi się coś takiego.
1 milion sekund to 11 dni. 1 miliard sekund to 33 lata.

Komentarz: panZDZiCH
2019-03-05
09:01

tede666 Junior

Ja się przed wczoraj zaopatrzyłem w używanego GTX 980 Ti i przy moim leciwym procku i5 3570k puki co mi wystarcza na pewien czas a przesiadłem się z GTX 760

Komentarz: tede666
2019-03-05
17:51

maxan Pretorianin

maxan
😐

No cóż ... cena wydajnego PC do gier to min 3500-4000zł dzięki GTX1660Ti i RTX2060 oraz Ryzen 5 2600. Jeszcze kilka miesięcy temu dostaliśmy dużo słabszy nowy zestaw na GTX 1060 ...gdyby nie ryzen i spadek zainteresowania kryptowalutami ceny nadal by szly do góry ...dla mnie wydatek ponad 3000 na PC to duża kwota. Ceny szły drastycznie w górę gdy wydajność nie bardzo...całe szczęście ten trend przestaje obowiązywać.

Komentarz: maxan

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl