1 października 2015
RPG, Fantasy, Hack'and'slash, jRPG, RPG akcji, Singleplayer, TPP.
RPG akcji osadzone w oryginalnym świecie fantasy. Grę stworzyło japońskie studio Gust, znane dzięki seriom Atelier i Ar tonelico. Akcja Nights of Azure rozgrywa się w odizolowanym wyspiarskim królestwie, którego mieszkańcy muszą zmagać się z demonicznymi stworami wychodzącymi po zmroku. Główną bohaterką jest Arnice, wojowniczka obdarzona mrocznymi mocami. Podejmuje się ona ochrony kapłanki Lilysse, która według legend ma, poświęcając swoje życie, zdjąć klątwę ciążącą nad krainą. Aby zwyciężyć z przeważającymi siłami wroga, Arnice zmuszona jest stopniowo wyzbywać się człowieczeństwa, natomiast Lilysse usiłuje pogodzić się z perspektywą rychłej śmierci. Rozgrywka w Nights of Azure opiera się na mechanice typowej dla slasherów. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, podczas gdy bohaterka przemieszcza się po trójwymiarowych lokacjach i walczy z przeciwnikami za pomocą broni białej. System starć jest czysto zręcznościowy, a w boju mogą nas wspierać demoniczni pomocnicy. Pomiędzy misjami – głównymi i pobocznymi – możemy odwiedzić bazę wypadową, w której da się porozmawiać z postaciami niezależnymi i odblokować nowe umiejętności.
Zobacz Grę
OpenCritic
Steam
Gracze
Chciałem napisać jakiś wstęp o wampirach i innych stworzeniach nocy. Mrocznym świecie skazanym na wieczną noc. Jednak uznałem to za niepotrzebny element i postanowiłem pójść w innym kierunku. Nights of Azure to jedna z tych gier, które nauczyły mnie czegoś. I nie chodzi tutaj o bzdury typu zabijanie potworów czy konstrukcję koktajlu Mołotowa. Mówię o czymś co może mi się przydać w realnym świecie. Dzięki tej produkcji wiem jak wygląda kolor ażurowy. Dzięki temu paleta znanych mi barw wynosi już 10.