1 września 2015
Zręcznościowe, 2D, Indie, Platformówki, Przygodowe gry akcji, Science fiction, Singleplayer.
Dwuwymiarowa gra akcji inspirowana kultowymi strzelankami wypuszczonymi na komputery Commodore 64 i Amiga, takimi jak Flashback czy Another World. Bohater Exile's End trafia do kosmicznej kolonii górniczej, aby dowiedzieć się, dlaczego zerwała ona kontakt z Ziemią. Na miejscu okazuje się, że w opuszczonej placówce na zlecenie jego mocodawców prowadzono podejrzane eksperymenty. Pod względem mechaniki Exile's End łączy elementy platformówki i gry akcji. W trakcie rozgrywki eksplorujemy powierzchnię planety, walcząc z napotkanymi wrogami przy użyciu różnego rodzaju uzbrojenia, a każdy etap zwieńczony jest walką z bossem. Oprócz fabularnej kampanii, wystarczającej na kilka godzin, twórcy przygotowali tryb survival, w którym przechodzimy coraz trudniejsze lokacje wypełnione przeciwnikami, a pomiędzy etapami możemy kupić ulepszenia broni i nowe wyposażenie. Oldskulowa oprawa wizualna 2D Exile's End nawiązuje do przebojów z 8 i 16-bitowych konsol, podobnie jak ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Keijiego Yamagishi, autora muzyki do Ninja Gaiden, Tecmo Bowl i Captain Tsubasa.
Zobacz Grę
GRYOnline
OpenCritic
Steam
Retro stylistyka gier niezależnych staje się pewnym problemem. Z jakiegoś powodu twórcy indie masowo produkują tytuły nawiązujące graficznie do 8. i 16. bitowej epoki gier wideo. Z tego powodu przejadło mi się granie w tytuły, które nie dość, że są podobne do gier z lat 90. to jeszcze wszystkie wyglądają tak samo. Efektem takiej sytuacji jest to, że bardzo łatwo jest stracić z oczu interesujące i wartościowe pozycje. Exile's End pojawiło się rok temu na PC i przeszło bez jakiegokolwiek echa. Teraz tytuł ten wylądował na PlayStation 4. Czy gra ta jest na tyle dobra by zostać w końcu zauważonym?