Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Gramy dalej 22 lutego 2013, 12:03

autor: Grzegorz Ferenc

Testujemy grę Diablo III po aktualizacji 1.0.7 - PvP, rzemiosło i zmiany w klasach - Strona 3

W minionym tygodniu w Diablo III zadebiutowała łatka oznaczona numerem 1.0.7. Wraz z nią w świecie Sanktuarium pojawiła się opcja tworzenia potyczek, a zastępy mnichów i czarowników wzrosły w siłę, nie wspominając o wielu drobniejszych innowacjach.

„Mniemaj na mnicha”

Podczas prac nad aktualizacją 1.0.7 twórcy wzięli na warsztat przede wszystkim dwie postacie – mnicha oraz czarownika. Ogólnie zmiany ograniczyły się do zwiększenia obrażeń zadawanych przez niektóre umiejętności lub współczynników ich aktywacji w przypadku drugiej z wymienionych klas.

Zmiany u mnicha są konkretne, ale nie rewolucyjne. - 2013-02-25
Zmiany u mnicha są konkretne, ale nie rewolucyjne.

Gdy chodzi o rozgrywkę mnichem, autorzy starali się przede wszystkim po raz kolejny uczynić ciekawszymi niektóre mniej popularne zdolności, jak chociażby mistycznego sojusznika, falę światła czy wewnętrzne sanktuarium. Ulepszeń doczekały się także te częściej spotykane, np. kopnięcie z półobrotu czy powalający podmuch. Choć są to zmiany na plus, to jednak Blizzard nie zdecydował się na zmodyfikowanie zasad działania umiejętności pasywnych, przez co ich wybór wciąż ogranicza się do kilku podstawowych, na czele z „obowiązkową” jednością. Żadna z wprowadzonych u mnicha modyfikacji nie jest rewolucyjna i śmiem przypuszczać, że wielu graczy nie zweryfikuje kombinacji umiejętności, jakimi dysponowali przed wersją 1.0.7. Twórcy zapowiadają, że w przyszłości możemy spodziewać się więcej ulepszeń mnicha i rozważają m.in. przeniesienie właściwości jedności na całą klasę, rozdzielenie jej pomiędzy osobne umiejętności pasywne albo zmianę zasad przydzielania afiksu odporności do przedmiotów – zobaczymy, na co konkretnie postawią.

Mistyczny sojusznik – jedna z bardziej zmienionych umiejętności mnicha.
Mistyczny sojusznik – jedna z bardziej zmienionych umiejętności mnicha.

Poprawki u czarownika objęły trzy umiejętności aktywne (tajemną kulę, zamieć oraz porażający impuls) oraz trzy pasywne (masę krytyczną, zakrzywienie czasu i niestabilną anomalię). W przypadku zamieci i porażającego impulsu twórcy skupili się nie tyle na podwyższeniu zadawanych obrażeń, ile na podniesieniu współczynnika aktywacji niektórych efektów dodatkowych (w sekcji „Przedmioty i wyposażenie” w poradniku gry na oficjalnej stronie pojawił się podrozdział na ten temat). Jednocześnie Blizzard przyznał, że wciąż rozważa, jak rozwiązać problem dysproporcji pomiędzy umiejętnościami wykorzystującymi manę a podstawowymi skillami wzorcowymi – wyjściem ma być zwiększenie regeneracji mocy tajemnej, ale nie wiadomo jeszcze, jak konkretnie zostanie ono zaimplementowane.

Zmiany dodatkowe

Testujemy grę Diablo III po aktualizacji 1.0.7 - PvP, rzemiosło i zmiany w klasach - ilustracja #3

Zmodyfikowano zasady działania afiksów zaraza oraz stapianie. Pierwszy z nich został osłabiony, przez co nie jest już tak zabójczy, natomiast drugi wzmocniono. Co ciekawe, bardzo często zdarza się, że napotykane potwory elitarne posiadają obie te zdolności (średnio w ciągu pięciu godzin gry – ok. 80%). Potworom z odbiciem obrażeń dodano odpowiednią animację, dzięki której dokładnie wiadomo, kiedy zdolność jest aktywna, choć w wirze walki ma to raczej niewielkie znaczenie.

Testujemy grę Diablo III po aktualizacji 1.0.7 - PvP, rzemiosło i zmiany w klasach - ilustracja #4

Przydatną zmianą jest umożliwienie nabycia pięciu mikstur zdrowia, przytrzymując klawisz Shift (czekamy na podobną opcję przy tworzeniu klejnotów u złotnika), a także zniesienie wydłużającego się czasu oczekiwania po śmierci. Fanom Diablo II z pewnością przypadnie do gustu to, że wraz z wersją 1.0.7 rozpoczynamy grę w mieście, a do ostatniego punktu kontrolnego możemy powrócić przez otwarty portal. Nie jest to wprawdzie równoznaczne z możliwością przemierzania Sanktuarium bez skryptów i narzuconej kolejności zadań, ale stanowi krok w dobrym kierunku. W końcu przedmioty legendarne zyskały dodatkową ikonkę, która pojawia się na minimapie w miejscu ich wypadnięcia, a zasięg podnoszenia złota został minimalnie zwiększony. Chętni do udziału w potyczkach mogą też liczyć na oddzielny kanał czatu i sekcję na forum.

Podsumowanie

Jak prezentuje się Diablo III po wprowadzeniu patcha 1.0.7? Jest z pewnością lepiej i ciekawiej. Osoby, które w świecie Sanktuarium bywają regularnie od premiery gry powinny być zadowolone. Warto przy tym podkreślić jedną kluczową rzecz. Mamy do czynienia z zaledwie pomniejszą aktualizacją, zwłaszcza gdy przyjmiemy, że te naprawdę istotne posiadają oznaczenie „1.1.0” lub „1.2.0”. Rewolucji więc nie należało się spodziewać – i takowa nie nastąpiła.

Co dalej? W pierwszej sesji pytań i odpowiedzi Blizzard już zapowiedział, że pracuje nad usprawnieniem działania niektórych afiksów („cierni”), a także przyjrzy się kolejnym zagadnieniom balansu. Można też stawiać każde pieniądze na to, że w niedalekiej przyszłości zobaczymy nowe przedmioty lub zestawy przedmiotów przypisanych do konta. W końcu, być może po premierze StarCrafta II: Heart of the Swarm, dowiemy się czegoś więcej o dodatku, o którym wspominał Mike Morhaime podczas prezentacji wyników finansowych Blizzarda w listopadzie.

Testujemy Diablo III w wersji 2.6.0 – nekromanta zwiastuje dobrą zmianę
Testujemy Diablo III w wersji 2.6.0 – nekromanta zwiastuje dobrą zmianę

Gramy dalej

Gdy już straciliśmy nadzieję na to, że Diablo III jeszcze powalczy z Path of Exile, Blizzard wziął się w garść, szykując aktualizację 2.6.0. Po teście wersji beta wreszcie widać zwrot w dobrym kierunku. Czy nekromanta wskrzesi Diablo?

Gra Diablo III po aktualizacji 2.0 – udane intro do Reaper of Souls
Gra Diablo III po aktualizacji 2.0 – udane intro do Reaper of Souls

Gramy dalej

Już za miesiąc Blizzard wypuści długo wyczekiwane rozszerzenie do Diablo III – Reaper od Souls. My tymczasem przyglądamy się zmianom, jakie przyniosła w tym tygodniu w podstawowej wersji gry łatka 2.0.1, czyli patch wprowadzający część obiecywanych zmian.

Diablo III z łatką 1.08 - jak prezentuje się hit Blizzarda rok po premierze?
Diablo III z łatką 1.08 - jak prezentuje się hit Blizzarda rok po premierze?

Gramy dalej

Po miesiącu testów firma Blizzard Entertainment wprowadziła łatkę 1.0.8 do Diablo III. Czy postawienie na udoskonalenie rozgrywki kooperacyjnej i dodanie licznych drobnych usprawnień wyszło trzeciej części kultowego hack’n’slasha na dobre?