Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Dragon Age: Początek - Golemy Amgarraku

Fanowskie tłumaczenia Dragon Age: Początek z aprobatą EA Polska

wiadomość18 kwietnia 2011

Posiadacze pecetowej edycji Dragon Age: Początek zapewne pamiętają, że ostatnie trzy dodatki DLC do tej gry zostały wydane jedynie w angielskiej wersji językowej – w przeciwieństwie do poprzednich, które zostały spolszczone. Nie wszystko jednak stracone, bo z pomocą przychodzą fanowskie tłumaczenia.

Specjalna edycja Dragon Age w Polsce tylko na łamach EA Store
Specjalna edycja Dragon Age w Polsce tylko na łamach EA Store

wiadomość28 października 2010

Firma Electronic Arts wypuściła na zachodnich rynkach specjalną edycję gry Dragon Age: Początek zawierającą wszystkie dodatki. Pakiet w wersji pudełkowej w Polsce się co prawda nie pojawi, ale będzie dostępny w dystrybucji cyfrowej po angielsku. Tymczasem producent serii, czyli BioWare, ponownie potwierdził plany odnośnie DLC do drugiej części serii.

Oficjalna zapowiedź Dragon Age: Origins - Ultimate Edition
Oficjalna zapowiedź Dragon Age: Origins - Ultimate Edition

wiadomość1 października 2010

Firma BioWare potwierdziła oficjalnie doniesienia organizacji BBFC, która przed kilkoma tygodniami rozpaliła naszą wyobraźnię informacją o możliwej premierze bardzo bogatej edycji Dragon Age: Origins. Dzisiaj wiemy już, że Ultimate Edition faktycznie istnieje i zostanie wydana pod koniec tego miesiąca.

10 rzeczy, które powinny trafić do Dragon Age III: Inquistion
10 rzeczy, które powinny trafić do Dragon Age III: Inquistion

artykuł25 października 2012

Do premiery gry Dragon Age III pozostało wystarczająco dużo czasu, by jej twórcy zdążyli wdrożyć do swojego dzieła mnóstwo pomysłów, również tych podsuniętych przez fanów. Oto nasze propozycje.

PC
X360
PS3

Komentarze Czytelników (22)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
02.08.2010 01:11
berrasmus
👎
berrasmus
27
Chorąży

to jakis zart nastepny dlc oni sobie jaja robia i jeszcze ludzie to wykupuja , moim zdaniem to czysta głupota wydawanie takich dodatków dawno po premierze nie wiem jak wy na to patrzycie to tylko moje zdanie na ten temat

02.08.2010 07:58
DARKI
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

Zapowiadali jeszcze przed premierą wydawanie dodatków przez 2 lata od jej ukazania się i słowa dotrzymują, jak się nie podoba możesz nie kupować ;)

02.08.2010 17:34
odpowiedz
zanonimizowany56091
142
Generał

Nie będzie polskiej wersji, tak samo nie będzie dla polaków więc nie ma co się jarać

02.08.2010 20:28
DARKI
odpowiedz
DARKI
135
Lodzermensch

gothmok to Twój problem że masz polską wersję, kto każe Ci kupować polską fuszerkę? Nie ma problemu z kupowaniem przez internet angielskich wersji które nie sprawiają takich problemów jak to dziadostwo sprzedawane częstokroć w polskich sklepach. Nauczyłem się na podstawie bolesnych doświadczeń ile kłopotów może sprawić produkt ze znaczkiem PL na pudełku (problemy z patchami, problemy z patchami, problemy z dodatkami i raz jeszcze problemy patchami).

11.08.2010 12:44
spid76
odpowiedz
spid76
39
Centurion

jak wszystkie dodatki mi sie podobały (pieśni leilany troche mniej :P) i przed premierą już mnie strasznie wciągneły rózne zapowiedzi tak ten dodatek mnie nie rusza przynajmniej po opisie

17.08.2010 01:49
odpowiedz
grzegorz2010
42
Pretorianin

Ile to trwa? 2-3 godziny? To już zaczyna być przesada. Kupiłem oryginał DA i było warto ale ten dodatek absolutnie jest wart swojej ceny. Przeszedłem całość (za wyjątkiem ostatniej walki) bez żadnego zgonu na nightmare, znowu nasza drużyna składa się z nowych, pustych postaci, fabuła to żart- wręcz śmierdzi elementem z podstawki gdzie zabijało się kowala-golema w podziemiach. Nie polecam nikomu!

21.08.2010 10:40
odpowiedz
mortis
26
wampir

Właśnie zainstalowałem i włączyłem. Pierwsza walka po wprowadzającym intro i mój napakowany bohater na 30 levelu,posiadający 4 specjalizacje, mistrz dwóch broni i wielu innych rzeczy.....
.... pada trupem po dwóch ciosach hurloka, nie zdążywszy zaprezentować choćby nawet jednej z szerokiego wachlarza swoich umiejętności.
Nie ma to jak bombowy początek:D

21.08.2010 15:06
odpowiedz
mortis
26
wampir

Przejście tego dodatku zajmuje(bez walki finałowej)godzinę. W skrzyniach znalazłem jeden pas a oprócz tego same trucizny albo eliksiry, żadnych wartościowych przedmiotów. Dlatego mimo obiecującego początku Golems of Amgarrak bardzo mnie rozczarował. Nie polecam

21.08.2010 15:26
CzykiRapMen
odpowiedz
CzykiRapMen
50
Blade Master

mortis, dzięki wielkie

02.09.2010 14:20
odpowiedz
adrian1488
40
Centurion

Mam pytanie! znalazlem cialo tego duriana co tam experymentowal na tych golemach i mam takie drzwi z czerwona bariera i nie wiem jak przez nie przejsc i ogolnie co dalej robic.
Prosze o pomoc!
Pozdrawiam

13.05.2011 22:42
Irek22
odpowiedz
Irek22
102
Grzeczny już byłem

4/10

Dość ciekawa oś fabularna, choć mogłaby być jeszcze bardziej rozbudowana.

To DLC pod każdym względem o wiele więcej by zyskiwało i ocena byłaby wyższa gdyby było integralną częścią DA I tak jak Kamienny Więzień, Twierdza Strażnika i Powrót do Ostagaru, jako jeden z questów pobocznych bo w przeciwieństwie do pozostałych DLC będących odrębnymi kampaniami za odrębnością tego akurat nic nieprzemawia.
Poza tym zamiast mało przydatnego towarzysza bronto wolałbym mieć za towarzysza... w sumie kogokolwiek z podstawki i zamiast narzuconego golema-niemowę wolałbym, aby towarzyszem była Shale. Można by wtedy dużo ciekawiej rozwinąć całkiem obiecujący wątek fabularny.

Na koszmarze poziom trudności jest chyba jednak trochę przegięty (żeby szeregowy "biały" trup otrzymywał nikłe obrażenia od mojego bohatera na 21 poziomie podkoksowanego różnymi runami, za to mnie łoił bez problemu?!).
I wbrew pozorom to wcale nie walka z końcowym bossem jest najtrudniejsza a ze spotykanymi już w podstawce golemami i ożywieńcami, które tutaj atakują w 5-6 "osobowych" grupach. Trochę przegięli...

08.02.2013 09:10
czorny50
😡
1
odpowiedz
czorny50
90
Pretorianin
2.0

Moja ocena 2.0
Po „Przebudzeniu”, BioWare znów wraca do dobrze sprawdzonego modelu DLC śmieci. Oferuje fanom tylko dwie lokacje, w dodatku są to głębokie ścieżki, które po „Początku” mam już osobiście dość. Główny wątek do jakiś specjalnie nie wciąga, no i nasz wydawca oczywiście oficjalnego spolszczenia nie wydał (trochę mi się nie dziwie) Jedyne plusy to satysfakcjonujący poziom trudności no i ten ostatni boss jest w miarę świeży w tym uniwersum. Moim osobistym odczuciem to bardzo słabe DLC jest wydane na siłę i tak samo się go przechodzi – na silę

23.03.2014 19:43
JaspeR90k
👎
1
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY
3.0

Zdecydowanie świat był by piękniejszy gdyby to dlc nigdy nie ujrzało światła dziennego. Nie dość że cała lokacja w której toczy się akcja dlc został skopiowana z innego dodatku o nazwie Przebudzenie (Kal'Hirol - Dzielnica kupców), pomijając drobne kosmetyczne zmiany w wystroju samej lokacji, to na dodatek całe dwie godziny jakie trzeba poświęci na ukończenie dlc skupiają się tylko i wyłącznie na ciągłej walce. Sam wątek fabularny dlc jest dość ciekawy i istotny dla całego uniwersum ale został on bardzo spłycony na potrzeby krótkiego i mało ambitnego dlc. Jedyny plus to naprawdę wyśrubowany pozom trudność który z pewnością ucieszy niejednego zwolennika prawdziwych wyzwań. Golems of Amgarrak to bez wątpienia najsłabsze dlc ze wszystkich jakie zostały wydane i nie warte większej uwagi.

23.03.2014 20:23
Irek22
odpowiedz
Irek22
102
Grzeczny już byłem
4.0

W uzasadnieniu to, co napisałem wcześniej.

JaspeR90k [13]
Golems of Amgarrak to bez wątpienia najsłabsze dlc ze wszystkich jakie zostały wydane

Nie zgodzę się. Najsłabszym DLC zdecydowanie są Kroniki Mrocznych Pomiotów. W Golemach - jak sam zauważyłeś - chociaż jest wątek, który coś tam jednak wnosi do uniwersum i postacie chociaż gadają, z tego, co pamiętam jest też jeden quest-zagadka. Natomiast w Kronikach nie ma absolutnie nic z tych rzeczy.

24.03.2014 18:30
JaspeR90k
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Irek22--> Co z tego że jest quest zagadka, jak jego rozwiązanie ogranicza się do przejścia kilku metrów do pomieszczenie obok, przeszukania trupa i odnalezieniu przy nim kartki z kombinacją liter których ułożenie metodą prób i błędów bez potrzeby żadnych podpowiedzi zajmuje jakieś 2 minuty więc ciężko nazwać to zagadką.

24.03.2014 18:33
Irek22
odpowiedz
Irek22
102
Grzeczny już byłem

To, że w Mrocznych Pomiotach nie ma nawet tak banalnego questa-zagadki. Tylko czysta sieczka bez czegokolwiek innego.

24.03.2014 18:49
JaspeR90k
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Dla mnie ukazanie alternatywnej wersji wydarzeń z Kronik mimo że zostało to zaprezentowane w mocno spłyconej formie bardziej przypadło do gusty niż szlajanie się po kolejnych krasnoludzkich thaigach których miałem już po dziurki w nosie. A poza tym też skupia się tylko i wyłącznie na walce więc w tej kwestii nie ma żadnych różnic między tymi dlc, bo te cztery kwestie dialogowe z czego w trzech da się aktywnie uczestniczyć to ciężko zaliczyć na wyraźny plus przesądzający o wyższość tego dlc nad drugim. Oczywiście to jest tylko moja subiektywna opinia i każdy ma prawo się z nią nie zgodzić.

24.03.2014 21:27
Irek22
odpowiedz
Irek22
102
Grzeczny już byłem

JaspeR90k [17]
Dla mnie ukazanie alternatywnej wersji wydarzeń z Kronik

Trudno to nawet nazwać alternatywną wersją wydarzeń. :) To tylko marketingowa zagrywka. Nic więcej. "Fabuła" W Kronikach jest nie tylko spłycona - bo praktycznie jej nie ma - lecz grubymi nićmi szyta i nielogiczna.

A tak w ogóle, to jedynym tak naprawdę godnym uwagi DLC do DA I jest Kamienny Więzień.
Reszta - poza pozostałymi dwoma zintegrowanymi z podstawką - to praktycznie tylko dostarczyciele nowych przedmiotów.

24.03.2014 21:56
JaspeR90k
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Przebudzenie - "tylko dostarczyciele nowych przedmiotów" nie no bez przesady, przecież ten dodatek wnosi do gry więcej niż wszystkie inne razem wzięte i absolutnie nie mówię tu tylko o nowym wyposażeniu.

24.03.2014 21:59
Irek22
odpowiedz
Irek22
102
Grzeczny już byłem

Nie no, pisałem tylko o DLC. :) Przebudzenie jest pełnoprawnym dodatkiem, jakie kiedyś się robiło i - mimo nieco rozczarowującego zakończenia - moim zdaniem jest jak najbardziej wart zakupu i zagrania dla kogoś, komu podobała się podstawka.

16.09.2014 14:52
odpowiedz
Fenrir713
4
Junior

"nielogiczna" :D

to, że czegoś nie kminisz, nie oznacza że jest to "nielogiczne"...

Sens kronik jest jasny: możliwość wcielenia się w tych "złych" i wklepanie(w końcu) temu pajacowi Alistair'owi...

Nie ma co za dużo wymagać od tego dlc :D

09.04.2017 12:27
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator
6.0

Bardzo klimatycznie zapowiadająca się historia. Otrzymujemy bowiem list od Jarrika Dace'a chcącego odnaleźć zaginioną ekspedycję w której był jego brat. Jako Szary Strażnik przybywamy samotnie, gdyż Jarrik zażyczył sobie dyskrecji. Wyruszamy więc z nim i jego wiernym bronto by zbadać tajemniczą sprawę. Z pewnością to DLC pozostawia pewien niedosyt, bo w sumie fabuła zaprezentowana jest w sposób szczątkowy, troszkę szkoda. Golemy z Amgarraku przeszedłem w nieco ponad godzinkę na łatwym poziomie trudności postacią z Przebudzenia. To ostatnie samodzielne DLC, które mi pozostało i już chciałem je tylko ukończyć by móc wreszcie zabrać się za "dwójkę". Lecz nawet na łatwym poziomie nie jest zbyt prosto, gdyż pojedynki są całkiem wymagające, zwłaszcza te z golemami czy ożywieńcami-magami, które nawalają nas kulami ognia. Jak na godzinny dodatek to takich pojedynków jest całkiem sporo. Gdyby nie spory zapas balsamów leczniczych to byłoby ciężko. Ostatni pojedynek ze Żniwiarzem też jest dość trudny, składa się z dwóch faz, a na domiar złego miałem buga i za pierwszym razem wpadł mi gdzieś w lawę ten Żniwiarz w drugiej fazie walki. Zakończenie jest w sumie nijakie, po pokonaniu Żniwiarza Amgarrak się zawala i... tyle. Widzimy tylko, że takich Żniwiarzy co to jednego z nich z trudem dopiero co pokonaliśmy są dziesiątki, jeśli nie setki. Szkoda, że wątek, który wreszcie nie traktuje o pomiotach został potraktowany tak po macoszemu, bo jednak te alternatywne wymiary by dostać się za magiczną barierę czy skorzystać z danego obiektu były całkiem ciekawym pomysłem. Gdyby pomiędzy walkami było kilka dialogów to już byłoby lepiej.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze