

Najciekawsze materiały do: Twierdza: Edycja ostateczna

Twierdza: Edycja ostateczna - Cheat Table (CT for Cheat Engine) v.29112023
modrozmiar pliku: 3 KB
Cheat Table to skrypt do programu Cheat Engine do wykorzystania w Stronghold: Definitive Edition. Autorem moda jest cfemen.

Twierdza powróci już za dwa dni. Faworytem społeczności jest odświeżona wersja kultowej w naszym kraju odsłony serii
wiadomość18 stycznia 2025
20 marca zespół Firefly Studios zdradzi kolejny z planowanych tytułów. Twórcy strategicznego cyklu Stronghold udostępnili krótki filmik, który zasugerował fanom, czego mogą się spodziewać.

Twierdza: Edycja ostateczna osiągnęła ważny kamień milowy. Twórcy kultowej strategii są zachwyceni
wiadomość13 stycznia 2025
Twierdza: Edycja ostateczna okazała się dużym sukcesem studia Firefly. Deweloper podał aktualne wyniki sprzedaży.

Poznaliśmy prawdopodobny tytuł kolejnej odsłony serii Twierdza
wiadomość29 maja 2024
Nadciąga nowa gra z serii Twierdza. Dowiedzieliśmy się, jak prawdopodobnie będzie nazywać się kolejna strategia od studia Firefly.
- Twierdza: Edycja ostateczna wzbogacona o polskie warownie. Wraz z dużą wiosenną aktualizacją zadebiutował też drugi dodatek 2024.05.01
- Malbork i 3 inne warownie z Polski trafią do gry Twierdza: Edycja ostateczna wraz z wiosenną aktualizacją. Znamy datę premiery drugiego dodatku 2024.03.29
- Twierdza: Edycja ostateczna otrzymała dużą, zimową aktualizację i DLC Zatoka Świni 2024.02.03
- Remaster Twierdzy dostał pierwszą łatkę [Aktualizacja: świetna sprzedaż] 2023.11.11
- Twierdza: Edycja ostateczna cieszy się dużą popularnością i zbiera wysokie oceny na Steam 2023.11.08
- Czym różni się Twierdza: Edycja ostateczna od oryginału z 2001 roku? Oto nowości i porównania graficzne 2023.11.07
- Dziś premiera gry Twierdza: Edycja ostateczna, klasyka strategii powraca w odświeżonej formie 2023.11.07

Na steam została udostępniona wersja demo dla tego remastera. Jeśli ktoś jest zainteresowany to chyba warto sprawdzić.
https://store.steampowered.com/app/2140020/Twierdza_Edycja_Ostateczna/?l=polish

Już polują na kasę wydając w koło macieju tą samą grę. Bierzcie te łapy zostawcie mój portfel w spokoju
W końcu sie doczekalem wsparcia multi oraz poprawy graficznej :D
to nie jest zwykly remaster to jest tez w paru % remake :)
oferuje tez nowa kampanie.
To takie... "Jak to połowa racji?"
Wrażenia po pierwszych kilku misjach.
Pomijam grafikę. Powiedzmy, że jest to kwestia subiektywna. Jest ok.
Dodano możliwość werbowania oraz sprzedawnia/kupowania w większych ilościach (trzymając shift).
Większy limit jednostek.
Poprawione błędy.
Działa WASD do ruchu kamety (choć na maksymalnych ustawieniach ruch dalej jest wolny).
Można wreszcie opóścić budynki "do poziomu 0" jak w krzyżowcu i starannie budować bez obracania kamery.
Multi kompatybilne ze steamem... tylko co z tego skoro dalej nie ma botów i potyczki.
Wciąż nie ma autosprzedaży czy autokupowania znanego z Twierdzy Warlords, a więc gra dalej jest ćwiczeniem mieśni palca wskazującego.
Problemy z animacjami przy zminejszaniu prędkości gry.
Problemy z zaznaczeniem wszystkich jednostek tego samego rodzaju poprzez podwójne kliknięcie myszką.
Mam wrażenie, że jest coś nie tak z wydawaniem rozkazów ruchu jednostkom. Ciężko to wyjaśnić. Coś z mechaniką jest nie tak. Bardzo nie wadzi.
Usuwanie murów przytrzymując przycisk myszki pomija wiele "kwadratów", nie jest to tak płynne jak było wcześniej.
Jak w poprzednich częściach można ustawiać punkty zbiorne dla jednostek z koszarów... tylko że z niewiadomej decyzji nie robi się tego klawiszami numetycznymi, tylko trzeba specjalnie kliknąć myszką w koszarach skrót do ustawienia punktu. Nie wiem co przeszkadzało zaimplementowanie obydwu możliwości.
Odczucia mieszane. Zdecydowanie bardziej widziałbym odświeżenie Twierdzy Krzyżowiec z dodaną możliwością autosprzedaży po ustaleniu progu i werbowania wielu jednostek.
Na ten moment dałbym nie więcej niż 20zł za to co zobaczyłem (czyli kilka misji).
Na razie tyle. Zobaczę dalej.
Edit:
Jest możliwość autokupowania i autosprzedaży. Dolna prawa ikona w targowisku.
Błędy wynikające z usuwania murów, oznaczania jednostek, ruchu pojawiają się tylko przy niskich prędkościach gry.
W niektórych misjach są 3 stopnie przybliżenia kamery zamiast 2. Bardzo irytujące i nie rozumiem tej decyzji.
Nie widzę opcji przewijania ekranu kursorem myszy... tylko klawiatura.
W misji 14 jednostki dalej same nie atakują taranów...
Dodatkowe misje to również seria inwazji co mi subiektywnie bardzo nie odpowiada. W Twierdzy lubię budowanie, mechaniki ekonomi, a nie kombinatorykę "oblężeń". Jak dla mnie to pójście twórców na łatwiznę z przygotowaniem gotowych zamków i rozlokowania jednostek wroga, zamiast własnej budowy połączonej z balansowaniem między ekonomią a wojskiem. Słabo.
Po dużej przecenie można się schylić.
Nie grałem nigdy w twierdzę, a że się zareklamowało i podobno jest kultowe to może spróbuję.
Jednak mam pytanko: czym się różnią od siebie:
- Twierdza: Edycja ostateczna
- Twierdza HD
- Twierdza Deluxe
bo samo Twierdza to zakładam że jest to podstawowa pierwotna prawilna wersja.
Na filmikach wszystko jak dla mnie wygląda identycznie i trochę trąci perfidnym wyduszaniem kasy ale może jest coś w tym ukrytego? Spodziewać się Twierdza: Edycja ostateczna HD i Twierdza: Edycja najbardziej ostateczna ?
Twierdza Deluxe - "zwykła" wersja
Twierdza HD - to samo co wyżej tylko z rozdzielczościami HD
Twierdza: Edycja ostateczna - odnowiona grafika, unowocześnienie kilku mechanik, nowa kampania, kilka nowych opcji, w przyszłości DLC, warsztat i multiplayer kompatybilny ze steam, jeszcze pewnie coś by się znalazło.
Dla mnie jako fana tej gry nie jest to skok na kasę, tylko coś na co fani w sumie czekali.
Zakupiłem zaraz po premierze, piękna gra , nostalgia w uj.. aż przypomniały mi się słowa matki...
" A kur...a lekcje odrobiłeś ? "
Ach ten wspaniały silnik Unity, uwielbiam go.
Obciąża jak głupie i co chwile crashuje mi system.
Może czas na nowego kompa po tych 30-stu latach?
W tych czasach twierdza bez problemu pójdzie na kalkulatorze...
Gdzieś ktoś napisał że każde państwo ma mapę swojego kraju. Nie wiem ile w tym prawdy, jeśli by tak było to jest to bardzo fajny smaczek.
Byłby fajniejszy, gdyby mapy odpowiadały w okolicach tamtych lat, a nie z teraźniejszości.
10/10! warto było kupić tą grę razem z dwoma dlc za 100zl bo ta nowa kampania "perły" jest mega fajna i spędziłem w tej grze już więcej czasu niż w tytułach AAA za 300zl
Mam pytanie do ludzi, którzy grali już w to Definitive Edition: jak wygląda tu sytuacja z polskim dubbingiem?
Czy są to oryginalne (świetne) głosy? Czy Ci aktorzy w ogóle jeszcze żyją?
Czy jest to jakiś na nowo nagrany dubbing jak np. w przypadku remake'a RE4 (tu akurat angielski)?
W dodatku, tu podobno dodali jakąś nową kampanię i DLC z kolejnymi. Czy w tych dodatkach też jest polski dubbing?
Bardzo dobry remaster, z nową zawartością w dobrej cenie. Obecnie można go dostać za 20 zł. Jest nowa kampania, są nowe misje, które są zupełnie inne od oryginału. Jedyne co mi się nie podoba to to, że część głównej dodanej historii na temat zaginięcia księżniczki (z czterech mikro osobnych kampanii) została wydzielona jako płatne DLC (kampania wilka i wieprza). Dużo bardziej zaakceptowałbym DLC z płatną kampanią, gdyby była to zupełnie nowa historia z nową kampanią.
Chciałbym zobaczyć bibliotekę osób, które piszą, że to skok na kasę. Założę się, że pewnie mają po kilka remasterów, za które zapłacili jak za nową grę, tylko dlatego, że postacie rzucają cienię, grafika jest odrobine lepsza, a nowej zawartości zupełnie brak...