

Najciekawsze materiały do: Half-Life: Alyx

Recenzja Half-Life: Alyx – najlepsza gra, w którą nigdy nie zagracie
recenzja gry27 marca 2020
Światowa premiera 23 marca 2020. Half-Life to jedna z najważniejszych serii, która na zawsze zmieniła oblicze gier wideo. Alyx zaś to nie tylko jedna z najlepszych gier na VR, w jakie grałem. To jedna z najlepszych gier, w jakie w ogóle grałem!

Gabe Newell potwierdza, że Valve pracuje nad nowymi grami
wiadomość21 stycznia 2021
Gabe Newell poinformował, że studio Valve pracuje nad kilkoma nowymi grami. Half-Life: Alyx miało na nowo rozpalić entuzjazm pracowników firmy do tworzenia produkcji singleplayer.

Valve poszukuje kolejnego psychologa, aby pomógł w stworzeniu gier pokroju Half-Life: Alyx
wiadomość5 stycznia 2021
Wykwalifikowany psycholog pilnie poszukiwany przez Valve! Między innymi po to, by użyczył swojego doświadczenia w kreacji jeszcze głębszych przeżyć growych nowej generacji.

Polscy nauczyciele prowadzili lekcje w Half-Life: Alyx
wiadomość10 sierpnia 2020
Nauczyciele z jednej z poznańskich szkół wykorzystali wirtualną rzeczywistość i grę Half-Life: Alyx, by przygotować kilka lekcji dla swoich uczniów w czasie, gdy placówka była zamknięta z powodu pandemii. Zajęcia cieszyły się dużą popularnością.
- Valve pracowało nad Half-Life 3, Left 4 Dead 3 i grą RPG 2020.07.10
- P.T. - demo Silent Hills trafiło na PC jako mod do Half-Life Alyx 2020.06.05
- Half-Life Alyx na dobre zwiększyło popularność VR na Steamie 2020.06.03
- Nowy mod poprawia rozgrywkę w Half-Life: Alyx bez gogli VR 2020.05.31
- Half-Life: Alyx odpowiada za rekordowy przyrost użytkowników VR 2020.05.04
- Steam - marzec należał do Half-Life'a i innych kultowych marek 2020.04.23
- Call of Duty pokonane - nowy rekord sprzedaży cyfrowej dla konsol 2020.04.23

Gry 2020 roku - lista najlepszych produkcji bieżącego roku
artykuł20 grudnia 2020
Oto zestawienie najlepszych gier 2020 roku, jakie zdążyły ukazać się do tej pory. Artykuł był na bieżąco aktualizowany w miarę pojawiania się kolejnych tytułów wartych uwagi - teraz zakończyliśmy prace nad nim.
Co sądzicie o kulach ? Chodzi mi o ich pomysłowość, ale czy Wam się podobają, co sądzicie o ich wizualnym aspekcie, ale czy Was nie frustrują po pewnym czasie powtarzalnością, albo trudnością ? Mi kompletnie nie, ale przyznam, że im bardziej skomplikowane kule, tym bardziej ... ręce bolą od operowania nimi.

No fajnie to wygląda, ale ja osobiście poczekam. Najpierw kupię nowego kompa (plan na 2022 rok), a jeśli VR będzie do 1000zł to zakupię wraz z grą.

https://www.youtube.com/watch?v=5tqPi-a3gIU&feature=youtu.be
Mój ostatni filmik z Half Life Alyx. Tym razem chcę na nim pokazać, jak grać na headsecie WMR (u mnie to Reverb) w środku nocy leżąc wygodnie w łóżku w momencie, kiedy nie jesteśmy sami w domu i (np) dziewczynę denerwuje światło wymagane do kamerek headsetu WMR. Jest to także imo mój najlepszy z dotychczasowych filmików i najbardziej dokładny filmik pokazujący to, jak ja na prawdę gram na co dzień w VR :) Zapraszam :)

Hydro patrząc na ten gameplay wydaje się to być mega toporne wszystko chyba, że leżysz i w takiej pozycji to tak wygląda. Fajnie jakby technologia bardziej była zminimalizowana i bardziej bezprzewodowa.

Hydro coraz częściej w łóżku z Alyx, wiedziałem że do tego dojdzie. Podziwiam że Twoja luba to toleruje.

Z dedykacją dla wszystkich hejterów VR i HL:Alyx - koleś ma poczucie humoru i chce mu się, a nie tylko marudzi :)
https://www.youtube.com/watch?v=dxEBYZ4xvnI
z pozdrowieniami dla wszystkich miłośników hibernacji ... tfu! ... VRyzacji na całym świecie ;-)
Właśnie ukończyłem. Muszę powiedzieć że to najlepsza gra w jaką grałem. I nie płaczcie że sprzęt drogi. Ja kupiłem dwa miesiące temu używany Oculus Rift CV1 za 700 zł. I mam grafikę gtx1070 która nie jest już jakimś topowym modelem a gra działała świetnie na high.

To jest przyszłość grania jakby wychodziło więcej gier / a pewnie będzie nie widzę sensu kupowania niczego innego niż gry VR. Jak ktoś zaczyna teraz przygodę z VR to ma z 30-40 tytułów do ogrania + z 200 indyków czyli na rok co najmniej, świetlana przyszłość przed VR. Tak naprawdę to nie dzięki Alyx i Valve co Oculus i Facebookowi jak ktoś nie wiedział to najlepsze studia obecnie tworzą gry na VR m.in. Respawn Eternament czy Insomniac Games.
W grę nie grałem ale widziałem kilka filmików i sprawiedliwie gra powinna dostać GOTY czegoś takiego jeszcze nie było i niesamowite ile w tym tytule jest możliwości i mówię to jako osoba którą VR nie interesuje ale trzeźwym okiem trzeba docenić, że to nowa rewolucja gier.

VR ma ogromne zalety ale i wiele ograniczeń oraz niedogodności, gra się topornie, możesz zaplątać się i przewrócić, uderzyć w ścianę lub rozbić coś w pokoju, xD można dostać mdłości i dlatego poruszasz się w grze skokowo, poci ci się czoło pod goglami i czujesz że masz coś na głowie założone, coś ciąży ci na niej, poza tym taka forma gry ma zalety tylko do jednego typu gier - do gier FPP, natomiast do gier strategicznych, platformówek, RPG z widokiem izometrycznym, i różnych innych gier nie ma sensu używać gogli VR. na pewno trzeba jeszcze dużo pracy nad VR, ale coś co jest nowe nas zachwyca, czy to będzie przyszłość grania?, na pewno taka forma grania będzie się rozwijać, będzie lepszy sprzęt, lepsze gogle VR niż dziś
spoiler start
Jeff
spoiler stop
wówczas zostaniesz zmiażdżony na łopatki i przestaniesz wielbić ukochane przez Ciebie
spoiler start
Alien Isolation
spoiler stop
:D Musisz to zobaczyć, zwłaszcza w nocy :D Wszyscy musicie :P
Mało czasu na granie, niestety (BTW: czy też tak macie, że pracując z domu wyrabiacie 200% normy?).
Ok - wracając....
grałem w Half-Life, kiedy tylko wyszedł - 1998 rok i było poczucie czegoś wyjątkowego, przełomowego - pierwsza gra FPP, która była w zasadzie całkowicie oparta na narracji i samej historii - nikt wtedy oczywiście tak nie myślał - wszyscy po prostu byli zajęci ... graniem :)
HL2 - 2003 (miał być) i w końcu premiera 2004 - "sławetny" wyciek wersji pre-build i potem rok nerwowego oczekiwania. Ludzie pukający się w głowę - "po co jakiś steam potrzebny?" - ponownie - wrażenie przełomu - już nie tylko historia, ale niezwykła fizyka świata gry, która nie jest gadżetem, a kluczowym elementem mechaniki... i zabawy, której nie było wcześniej
HL:Alyx - Gra, której nikt się nie spodziewał. Gra, która po raz kolejny pokazuje dlaczego Valve odniosło tak ogromny sukces i dlaczego na to zasłużyli. Człowiek starszy o 22 lata, ale tak samo rozdziawiający gębę z podziwu i zachwytu, jak kiedy uciekał po wybuchu z laboratorium w części pierwszej.
Jeśli choć cześć z tego, co wyżej, rezonuje w Twojej głowie i wahasz się, czy warto zagrać?
WARTO!!!
To doświadczenie jest warte KAŻDEJ wydanej na nie złotówki. NAPRAWDĘ!

Half Life Alyx - świetnie wyglądający symulator podnoszenia magazynków. Akcji jest tam tyle co kot napłakał, a obecni przeciwnicy nie stanowią żadnego wyzwania ...
Tak jak wyżej, duże rozczarowanie i nadmuchany hype. Nie byłem nawet w stanie tego ukończyć. Ale z zastrzeżeniem że totalnie nie pasuje mi świat HL. Niezależnie od tego, jako gra vr, nic specjalnie nowego.

Akcji jest tam tyle co kot napłakał, a obecni przeciwnicy nie stanowią żadnego wyzwania - to jest bzdura co napisałeś akurat akcji w tej grze jest b. dużo wręcz można powiedzieć że całość to jedne wielkie strzelanie.
Niezależnie od tego, jako gra vr, nic specjalnie nowego - ile masz gier za sobą VR, najlepiej wrzuć link do konta oculus/steam VR i pokaż ile zaliczyłeś aczków i jakie gry. Ta gra to jest akurat FPS totalny który ma w sobie i bardzo dynamiczne momenty i momenty horroru jak przedzieranie się przez przestrzenie latarką jak też sytuację gdzie nawet zbierając całą amunicję i modyfikując broń będziesz w momentach gdzie ci zabraknie amunicji.
Ale tak jak wyżej każdy może napisać wszystko a jak ktoś chce być konkretny to proponuje zacząć od tego na czym się grało + wrzucić link do konta bo inaczej to jest to śmieszne i nie dlatego że każdy może mieć własne zdanie tylko dlatego że Alyx odjeżdża mocno nie tylko od zwykłych gier FPS (bo te to żadne dla niego wyzwanie) co odjeżdża też od FPSów VR.
Przeciez gry Half Life to nic specjalnego i myslalem, ze to juz powszechnie wiadomo. Half Life 3 to bardziej juz mem niz ktos serio na to czeka

Doszła polska wersja + sporo fajnych elementów dodano z warsztatu / co do recenzji wyżej jednym podobają się dziewczyny innym chłopcy / to że ktoś nie lubi klimatu horroru czy walki o przetrwanie nie sprawia że gra jest dobra / zła / średnia. Obiektywna ocena to obiektywna a subiektywna to subiektywna, o ile branża profesjonalna stara się być obiektywna o tyle joje z jojtuba mogą mówić i robić co chcą bo są randomami bez żadnej odpowiedzialności za swoje słowa przez co są przeważnie subiektywni, zresztą jak większość z nas.
Widzę że jest tu sporo uwag co do grania w Alyx na Queście, cóż zobaczymy jakie osobiście będę miał zdanie, bo niestety Valve raczej zbyt szybko nie zacznie wysyłać Indexów, więc trzeba szukać alternatyw.
Faktycznie jest tyle problemów technicznych? Archon grał na Queście i jakoś specjalnie nie narzekał w swojej recenzji) Z ewentualnym crashami wytrzymam (nie po to tyle lat czekałem na HLa żeby się zrazić).
I skończyłem Alyx, na Queście i szczerze nie rozumiem skąd takie krytyczne opinie o tym połączeniu (więc od tego zacznę).
W zasadzie jedyne problemy jakie doświadczyłem dotyczyły działania Oculus Link - czasem gra się zawieszała lub obraz znikał. Przy czym jak zbadałem sprawę wynika to z tego że mój 5 metrowy kabel USB 3.1 jest po prostu dość gruby i wtyczka nie siedzi wystarczająco sztywno, więc czasem zrywał połączenie, po zablokowaniu kabla w dwóch punktach na głowie wszystko było ok, podobnie zresztą jak z oryginalnym kablem USB 2.0 dodawanym do Oculusa. Tracking był bardzo dobry, układ przycisków i sterowanie także.
Co do samej gry to na początek muszę powiedzieć że jest świetnie zaprojektowana pod kątem obsługi - była to jedna z pierwszych gier na VR w które grałem i praktycznie całą przeszedłem z płynnym poruszaniem (pierwsze dwie godziny używałem przeskoków żeby się przyzwyczaić) i nie miałem problemów z chorobą VRową. Sama eksploracja jest super - przy czym trzeba powiedzieć - w tę grę duże lepiej się gra niż ją ogląda. Strzelanie także jest zrealizowane bardzo dobrze, bez celowników laserowych faktycznie trzeba włożyć trochę wysiłku żeby przycelować. Trochę szkoda że nie ma broni białej ale z tego co widzę to moderzy już nad tym pracują.
Na koniec trochę o fabule: jako fan serii czekałem na to od premiery epizodu 2 i nie zawiodłem się. Postaci są super rozpisane, Russel jest świetny jako osoba rzucająca śmieszne komentarze do rozładowania sytuacji, a Alyx to ta sama lubiana postać, tylko trochę bardziej naiwna, bo przecież jest młodsza niż w HL:2 i epizodach. No i końcówka, która ustawia kierunek serii w dość ciekawą stronę, więc tym bardziej czekam co Valve upichci przy okazji HL:3.
Podsumowując: świetna gra, która dodatkowo ma u mnie dużego plusa, bo spowodowała że otwarłem się na VR, a już po takim krótkim okresie jego użytkowania widzę że gry w tej technologii to coś mocno świeżego (a taki Beat Saber chyba faktycznie uzależnia).
Przeszedłem całą grę w 16h. Dla mnie jest to najlepsza jaka kiedykolwiek powstała, wszystko jest perfekcyjnie strzelanie, interakcje, grafika, dźwięki, naprawde nie mam do czego się przyczepić. Dodatkowo jest dostęp do warsztatu steam przez co można zagrać w wiele naprawdę dobrze zrobionych kampanii za darmo. Aktualnie mam 30h co daje 14h w kampaniach z warsztatu.
Co do sprzętu to grałem na Oculus Quest, przez Virtual Desktop. Mam router z 5ghz i nie było żadnych problemów wszystko dobrze śmigało. Komputer: Ryzen 5 2600, 16gb ram, gtx 1050 ti. Moja grafika nie spełnia minimalnych wymagań a i tak wszystko płynnie chodziło.
Jeśli zastanawiasz nad modem bez VR, to nie zabraniam i rozumiem, że sporo kosztuje ale pamiętajcie że nie trzeba kupować indexa za prawie 5k, ja kupiłem questa za 2,5k i nie żałuję. Są również tańsze headsety WMR za jakieś 1-2k. Da się grać na modzie bez VR ale pamiętaj że ta gra została stworzona w 100% z myślą o VR i nie miej pretensji że nie będziesz się dobrze bawił grając na takim modzie.
WItam, podczas uruchamiania hl alyx pojawia sie monit:
steamVR failed initialization with error code vriniterror_init_vrcclientdllnotfound:"vrclient shared lib not found (102)
Macie koledzy jakies pomysly jak to odpalic??
pozdrawiam

Ja juz pogralem okolo 1h, gra dobra, ale jakiegos szalu to nie ma
Wolałbym jednak normalna kontynnuacje, gra byłaby dynamiczniejsza, a sam efekt VR niestety szybko mija

Niestety ja sie nie moge przyzwyczaic, zrobilem sobie przerwe i teraz jest jeszcze gorzej
Mam troche nudnosci i ogolnie nie jest mi przyjemnie po 30 minutach gry
Sama gra tez niczego niezwykłego w sobie nie ma, jest bardzo fajna, ale.. Gdyby była normalna gra bylaby lepsza, poza tym brak tutaj jakichs innowacji
Zdecydowanie bardziej wole dynamiczne strzelanki niz takie cos (chociaz jak na vr to i tak jest dynamiczna)
Poczatkowo to cale VR robi wrazenie, ale to tak szybko powszechnieje, ze szkoda gadac, no i to uczucie ze patrzysz przez gogle jest po prostu slabe (okulary bylyby pewnie spoko)
Probowalem Lone Echo i tez nic szegolnego jak dla mnie, przejde Alyx i chyba sprzedaje gogle
Duzo lepiej gra mi sie w normalne gry i nie wiem skad ten zachwyt Hydro i Alexa

Witam! Po zakupie Oculus Rift S od razu zakupiłem ALYX. Wrażenia i immersja jest nie do opisania, coś niesamowitego. Świat wygląda niesamowicie i wszystkie interakje są bardzo realistyczne jak np. obsługa broni. Gogle mam od 2 tygodni a aktualnie jestem na 3 epizodzie i wcale nie jest tak łatwo np. celować z broni i oświetlać latarką miejsce gdzie patrzymy aktualnie. Normalnie w grach tam gdzie patrzymy tam pada światło latarki a tutaj jak obrucimy głowe to widać ciemność dopuki nie skierujemy ręka strumienia światła. Złapałem się na tym że podczas walki uciekając zapominałem oświetlić sobie miejsce do ktorego biegłem w ciemności a tutaj trzeba jeszcze celować i przeładowywać samodzielnie broń, nie jest to takie proste jak w innych grach, wciskasz jeden klawisz i po krzyku. Gra zrobiła na mnie bardzo duże wrażenie. Chodzi mi wszystko na najwyższych ustawieniach, poruszanie i obracanie mam ustawione na płynne i jak narazie nie doświadczyłem jakichś mdłości. Czasami wydaje mi się choćbym poczuł sekundowy helikopter w głowie ale za chwile jest ok. Gry nie ukończyłem jeszcze ale wystawiam już ocene, nie sadze żeby nastepne epizody były gorsze od tego co zobaczyłem do tej pory. Dla samego VR już należy się dycha bo gra jest bombowa a radość jaka daje interakcja z otoczeniem nie do opisania. Pozdrawiam!

No i przeszedłem ;) koncóweczka artystycznie i fabularnie petarda, szkoda ze cala gra taka nie byla, ale i tak to mega swietna gra
Pare rozdziałów bym skrocił, bo imo niepotrzebnie byly wydluzone, szkoda tez ze ai jest takie slabe no i te wczytywanie dosc czeste wkurza, ale tak poza tym ideolo
Gra wg. mnie na 9/10, najlepsza produkcja tego roku tuz za The Last of Us Part II, a patrzac na kalendarz raczej nie zapowiada sie zeby mialo sie cos zmienic
Czy jest lepsza od HL2 EP2 (wg. mnie najlepszy hl do tej pory) ? Raczej nie, bo jednak w normalnym HL2 bardzo cenie sobie dynamike gry (tutaj jak na gre vr super, ale w porównaniu do normalnych..), było tam wiecej broni, jazda samochodem, wiele terenów otwartych, ale z drugiej strony wiadomo nie ma tego wrazenia wizualnego (EP2 graficznie dzis wyglada slabo to swoja droga).
P.S. Sciezka audio strasznie mi sie spodobala, o ile w HL2 byla raczej srednia, tutaj sztosik totalny, a no i pograłoby się w taka pełnoprawna trójke ymmm