Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Dying Light 2
Dying Light 2
Dying Light 2 Game Box

Najciekawsze materiały do: Dying Light 2

Dying Light 2 - poradnik do gry
Dying Light 2 - poradnik do gry

poradnik do gry14 kwietnia 2022

Dying Light 2 poradnik, solucja to pełny opis przejścia gry oraz porady na start, do eksploracji, walki, rozwoju postaci. Opisujemy wszystkie znajdźki, inhibitory, wiatraki, anomalie, rodzaje potworów, najlepsze buildy, osiągnięcia i wymagania sprzętowe.

Dying Light 2 - kompendium wiedzy / FAQ
Dying Light 2 - kompendium wiedzy / FAQ

kompendium29 sierpnia 2018

Niniejszy artykuł stanowi kompendium wiedzy na temat Dying Light 2. Mowa o opracowanej przez polską firmę Techland grze akcji z otwartym światem, będącej kontynuacją hitu z 2015 roku. Tytuł zmierza na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, a zadebiutuje wiosną 2020 roku.

Recenzja gry Dying Light 2 - nowy polski hit!
Recenzja gry Dying Light 2 - nowy polski hit!

recenzja gry2 lutego 2022

Światowa premiera 4 lutego 2022. Dying Light 2 zabiera nas do postapokaliptycznego miasta w Europie, byśmy mogli zmierzyć się z zombie i po raz pierwszy w tym cyklu sprawdzić się w podejmowaniu ważnych decyzji. Mimo technicznych problemów to naprawdę zapadająca w pamięć przygoda.

Dying Light 2 zwróciło się w miesiąc, 2022 ma być rekordowy dla Techlandu
Dying Light 2 zwróciło się w miesiąc, 2022 ma być rekordowy dla Techlandu

wiadomość17 maja 2022

Techland, polski producent gier, spodziewa się, że dzięki fantastycznemu odbiorowi Dying Light 2 zakończy rok z rekordowymi wynikami.

W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2
W Dying Light 3 gracz powinien być potężniejszy, mówi projektant DL2

wiadomość16 maja 2022

Kontynuacja Dying Light 2 może pozwolić zacząć zabawę z lepszymi zdolnościami niż w poprzednich odsłonach. Przynajmniej tak chce główny projektant gry z firmy Techland.

Fabularny dodatek do Dying Light 2 też zalicza obsuwę
Fabularny dodatek do Dying Light 2 też zalicza obsuwę

wiadomość12 maja 2022

Pierwsze fabularne DLC do Dying Light 2 ukaże się później, niż zakładaliśmy. Studio Techland zaktualizowało plan rozwoju gry na cztery miesiące do przodu.

PC
PS5
XSX
PS4
XONE
Switch
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
01.02.2022 13:53
Rumcykcyk
😂
14
odpowiedz
Rumcykcyk
91
Głębinowiec

To tak trochę ufamy ci wspaniały graczu i dziękujemy za preorder ale jednak wolimy zabezpieczyć grę bo jesteś złodziejem.

Trochę tak przeczuwałem bo gra nie pojawiła się na GOG.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-02-01 13:56:12
23.02.2022 13:09
kęsik
📄
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
125
Legend
8.5

Koniec po 90 godzinach, 103 zadania poboczne, wszystkie aktywności zrobione, jeden inhibitor gdzieś nie znaleziony...

Na początku trzeba zaznaczyć, że to nie jest już prosta i radosna gra o siekaniu zombie, to nie jest kolejne Dead Island. DL2 jest grą dużo większą i bardziej kompleksowa niż jedynka i jest w zasadzie pełnoprawnym postapo action RPG, który w mojej ocenie jest lepszym Falloutem niż Fallout 4. Sporo można w niej znaleźć podobieństw do obecnie trwającej pandemii. Jeżeli ktoś oczekiwał "tylko" większej i lepszej jedynki to może się w sumie zawieść, bo dwójka to w zasadzie gra z innego gatunku z innym (dla mnie lepszym) klimatem. Najlepszą rzeczą w grze jest zdecydowanie parkur a co za tym idzie przemieszczanie się po mapie oraz szeroko pojęta grywalność. Początek jest trochę średni bo ogranicza nas trochę wytrzymałość ale potem przestaje to być już problemem. Linka z hakiem którą dostałem dopiero gdzieś koło 70 godziny to czyste złoto, wypada o wiele lepiej niż w jedynce. Druga część mapy wypada jak dla mnie lepiej niż pierwsza, która jest dosyć niska i płaska. Dopiero w Central Loop parkour nabiera rumieńców z tymi wszystkimi wieżowcami i kombinowaniem jak się dostać na górę. Eksploracja wypada naprawdę bardzo dobrze, mimo iż sporo lokacji wygląda identycznie. Te wszystkie śmieci w postaci sklepów, zaułków można spokojnie całkowicie zignorować, wtedy efekt kopiuj wklej nie będzie aż tak raził w oczy. Ogólnie całe tak zwane czyszczenie mapy wypada naprawdę dobrze, sporo lepiej niż w ostatnich open worldach Ubiszaftu. Pozostałe aktywności poboczne jak metro, strefy kwarantanny czy podstacje eklektyczne wypadają naprawdę bardzo dobrze. Szczególnie podobały mi się podstacje z tym ciąganiem kabli, bardzo fajnie to wypada. Gra strasznie mocno wciąga i nigdy nie wieje nudą. Dosłownie aż chce się grać. Bardzo podobało mi się też odblokowywanie wejścia do tajnego pokoju Techlandu. System walki z ludźmi jest o wiele lepszy niż w jedynce, natomiast walka z zarażonymi wypada zauważalnie gorzej. Brakuje tutaj ewidentnie jakiegoś ragdolla gdyż nasi przeciwnicy niespecjalnie dobrze reagują na nasze ciosy, nie potykają się, nie wchodzą w interakcje z obiektami. Tutaj mamy spory downgrade w stosunku do jedynki.

Fabuła jest ok, tylko tyle i aż tyle. Mam wrażenie że w drugiej dzielnicy jej poziom trochę spadł niestety mimo, iż pojawiły się trochę ciekawsze postaci. Jak dla mnie to zbyt mało jest fabularnie poświęcone głównemu celowi Aidena a zbyt wiele jest pakowania się w lokalne konflikty, z których główny bohater tak naprawdę nic nie ma. Same misje głównego wątku wypadają bardzo dobrze, lepiej niż sama fabuła. Epilog jest jednak mocno średni a ostania walka z wielkim złym jest wręcz dosyć słaba. Wielkie wybory i konsekwencje chyba raczej nie są żadną zapowiadaną rewolucją, ze 3 jakiś tam wpływ może i mają ale nic takiego gwałtownego jak obiecywano. Z zakończenia jakie otrzymałem jestem raczej zadowolony i określiłbym je jako dobre. Zadania poboczne są lepsze i gorsze, ale w zasadzie wszystkie mi się podobały. Nawet te mniejsze i prostsze bo zawsze miały jakieś fajny dialog czy ciekawą mini opowieść. Tych lepszych zadań pobocznych, tych dłuższych i z wyborami było jak na całą grę stosunkowo mało bo ze 4. Polski dubbing wypada bardzo dobrze, dialogi są dobrze napisane i naprawdę nieźle zagrane. Dobrze się tego słucha. Osobiście bardzo podobał mi się fakt, że niektóre postaci mówią z zagranicznymi akcentami co sprawia, że nie wszyscy w mieście są rodowitymi Polakami. Najgorzej wypada zdecydowanie Żebrowski w roli Waltza. On się chyba do tego nie nadaje. Muzyka bardzo ok.

Technicznie i technologicznie jest ok. Graficznie to jest maks 2016 rok ale mi to nie przeszkadza. Jednak wydajność jak na tę grafikę z 2016 jest nienajlepsza. FSR trochę ratuje sytuację ale ta gra powinna bez FSR działać tak jak działa z nim. Ale w sumie nie mam prawa narzekać, 60 fpsów na 6 letniej karcie jest w DL2 możliwe. Gdyby Cyberpunk tak dobrze działał to byłoby super. Z takich typowych bugów to najgorsze co widziałem to jakieś lewitujące śmieci na ulicy i ze 2 lewitujące ciała. Niestety ale dosyć często trafiałem na znikające z mapy zdania poboczne, które na szczęście po jakimś czasie (lub restarcie) wracały. Jedno zadania poboczne na bazarze jednak już nigdy nie wróciło. Jedno zadania poboczne w Central Loop (Czarna Wdowa) zbugowało się i nie dało się go ukończyć. Miał też czekać na mnie jakiś side quest w Rybim Oku, spotkałem już nawet zleceniodawcę który powiedział mi, że będzie miał dla mnie pracę później ale do końca gry już się nie pojawił. 2 osiągniecia niestety mi się nie odblokowały w tym nieszczęśliwie to za skończenie gry więc tutaj należy się karne cośtam. Grając można momentami poczuć, że to nie jest gra z tej najwyższej półki finansowej a dodatkowe pół roku produkcji na pewno by jej nie zaszkodziło.

Reasumując, gra bardzo mi się podobała i bardzo dobrze mi się w nią grało. Nie żałuję wydanych pieniędzy. Gdyby nie te zbugowane osiągnięcia dałbym pół oceny więcej.

post wyedytowany przez kęsik 2022-02-23 13:12:46
23.02.2022 19:03
Last_Redemption
👍
odpowiedz
7 odpowiedzi
Last_Redemption
17
Konsul

https://gry.interia.pl/wideo/video,vId,3195331

No i Zieliński pięknie podsumował historię DL2 (39 minuta) 'Nigdy w historii Gier nie widziałem tak złego story, Jest fatalne, bardzo zle napisane i zagrane'

Nie zgodzę się z nim co do miasta, bo ono jest wg. mnie slabo zrobione

btw na jego recenzjach się wychowałem i to nie jest zaden bait tak jak ten troll co kiedyś recenzował na gryonline

post wyedytowany przez Last_Redemption 2022-02-23 19:06:12
23.02.2022 21:53
Bukary
1
odpowiedz
Bukary
204
Legend
Image
8.0

Dobra, za mną 93 godziny. Grę ukończyłem i jeszcze pobuszowałem po mieście, żeby znaleźć ostatnie inhibitory. Wszystkie wiatraki zaliczone, dzielnice wyzwolone, a stacje metra oczyszczone. Zostało tylko kilka pobocznych misji-wyzwań. Pewnie się też rozejrzę jeszcze za kilkoma sekretami (na razie "pentagram" narysowałem).

OCENA: 8/10. (Gdyby jakość niektórych misji pobocznych była lepsza, a miasto nie roiło się od "kopiuj-wklej", pewnie bym dał nawet 8.5/10; do oceny 9 zabrakło też nieco lepszego systemu walki).

Bardzo dobra produkcja. Polecam. Na pewno lepiej się bawiłem w DL2 niż np. w ostatniego "Asasyna". Szczerze mówiąc, gra Techlandu dała mi nawet więcej frajdy niż "God of War", którego niedawno ukończyłem.

post wyedytowany przez Bukary 2022-02-23 21:56:16
24.02.2022 02:44
KUBA1550
odpowiedz
KUBA1550
34
Generał

A dlaczego po zabiciu przeciwników znika ich broń ? To jakiś bug czy tak ma być ? Jeżeli tak ma być to nie ma sensu z nimi walczyć.

27.02.2022 13:14
😒
odpowiedz
Zakolix
28
Chorąży

nieporozumienie

27.02.2022 14:42
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1370507
1
Chorąży

Widzę po opiniach, że gra powoduje wielki zachwyt u osób, które czepiają się gier ubisoftu.

Powiem tak, grajac w Far Cry 6, odczuwałem mniejszy cringe dialogami i poziomem misji, niż grając w tę naszą rodzimą produkcję.
A jak wiadomo Far Cry 6, to od początku miał być takim pastiszem, głupkowate niczym Just In Cause.

Tutaj gra była reklamowana, jako posiadająca poważną fabułę.
Ja naprawdę nie jestem w stanie znieść tych postaci, dialogów i questów w stylu "złap szalik baby śpiewającej na dachu".

KOMPLETNY RECYKLING CTRL C CTRL V ośrodków GRE - tragedia.

Jakby nie parkour, to ta gra by się nadawała tylko do kosza.

27.02.2022 19:35
1
odpowiedz
kacyk71
65
Konsul

W koncu sukces,udało mi sie sprzedać gre na Xboxa po 20 dniach od wystawienia i zejsciu z pierwszej oferty.Nie bede ocenial bo to ocenili potencjalni zainteresowani kupnem.Dodam tylko że byłem gotowy grę wymienić na Fry Cry 6 lub RE Vilage,chetnych brak.

28.02.2022 12:47
odpowiedz
1 odpowiedź
Pierogi z ziemniakami
1
Junior

Dying Lighta odkryłem niedawno i jedynka od razu mnie kupiła. Klimat i muzyka w pierwszej części są świetne. Lokacje i noc są naprawdę ciemne oraz czuć ten strach, gdy zbliża się zmrok. Motyw wirali błagających o litość też potrafił zagrać na emocjach. Najbardziej klimatyczna była misja w wieżowcu, gdzie co chwilę wirale łapały za klamkę i wyły gdzieś w oddali. Do tego szarość blokowisk i stosy ciał też robiły swoje. Fabuła była liniowa i przewidywalna, ale bawiłem się zacnie. Obserwujemy przemianę głównego bohatera, który jest jakiś i da się go polubić. Do tego jego dynamika z antagonistą przypominała mi stare filmy akcji, na których się wychowałem. No i do tego fakt, że było się tajnym agentem, a czasem nawet potrójnym agentem, spełniało też moje chłopięce marzenia. :)
Zajaramy chciałem kupić dwójkę, ale coś mnie tknęło, żeby najpierw zobaczyć u kogoś jak to wygląda i zawiodłem się. Oto dlaczego:
1. Dwójce brak klimatu. Gdzie podziało się zagrożenie nocy? W jedynce planowałem nocne akcje i drogi ucieczki. A tu nie poczułem w rozgrywce tego napięcia i strachu.
2. Grafika... zbyt kolorowo, cukierkowo i jasno. Postacie wyglądają jak w Crusader Kings 3. Nie pasuje to do budowania klimatu post-apokalipsy. Jedynka miała ten brud lokacji np. latające muchy, śmieci, stosy trupów, co dawało wrażenie, że dzieje się naprawdę źle.
3. Fabuła. Pomysł na umieszczenie akcji dwójki aż 15 lat po ponownym wybuchu zarazy, czyli 20 lat po jedynce, jest dość dziwny. Po co tak duży wybieg w przyszłość? By pozbyć się broni palnej? A co z samoróbkami i całą wiedzą? Dekada z hakiem to za mało, by cała wiedza ludzkości przepadła. No i dlaczego w niby ostatnim mieście na świecie wciąż byli zarażeni? Przez 15 lat nikt nie wpadł na pomysł, by oczyścić ulice i choćby spróbować przywrócić dawną cywilizację? Może to jest wyjaśnione, lecz na początek słabo to wygląda.
Lepszym pomysłem byłoby umieszczenie akcji 5 lat po jedynce, gdy wirus znów się wydostaje (być może przez przypadek), a my wcielamy się w początkującego parkourowca, być może nawet ucznia Breckena albo w samego Breckena kilka tygodni lub miesięcy po wybuchu zarazy. Wtedy już mogliby wcisnąć sobie tą nieliniowość i dać na przykład możliwość rozbudowy Wieży 2.0 poprzez rekrutacje ludzi (misje poboczne) lub sprzymierzanie się z frakcją byłych żołnierzy lub zwykłych gangusów. To tak na szybko.
Nie rozumiem, dlatego DY2 poszedł w stronę pseudo-średniowiecznego fantasy zamiast bardziej rozwinąć pomysł z jedynki. Mnie tym nie kupili.

28.02.2022 16:39
👍
odpowiedz
1 odpowiedź
_Spirit_
1
Junior

Pols powiedział wszystko. Fabułę skończyłem w 40 godzin (w tym kilka misji pobocznych). Poszedłem w frakcję ocalonych (nie ocaleńców jak to jest w grze). Liczyłem na zabawę w parkur ale to jest kompletnie nie grywalne. Na spadki FPS nie narzekam - stałe 60FPS z synchronizacją (RTX2070 maks detale) ale gra nadal nie jest ładna.

post wyedytowany przez _Spirit_ 2022-02-28 16:40:54
28.02.2022 22:29
wafel_15_84
odpowiedz
1 odpowiedź
wafel_15_84
47
Konsul

po ok 5h gry regularne co 15-20min wywalanie do pulpitu i masa durnych bugów dobrze że zainwestowałem w horizona a nie w te padake tyle lat robiona jeszcze wielokrotnie przekładana premiera i nawet to [email protected]

01.03.2022 10:32
odpowiedz
Ratanok
23
Pretorianin
8.0

Dostałem tutaj to czego oczekiwałbym od kontynuacji. Więcej i lepiej. O wiele bardziej podoba mi się historia niż w jedynce. Tam nie była zła ale na pewnym etapie cierpiała przez brak ciekawych postaci drugoplanowych do których by się przywiązywało. Tutaj znalazło się miejsce dla większej ilości takich bohaterów oraz różnych konfliktów, podziałów i dwuznaczności. No i o wiele lepiej wygląda sam finał historii. Z zadaniami pobocznymi jest różnie ale chyba nie ma gry gdzie wszystkie były by super. Mimo kilku nieciekawych trafiłem też na fajne wątki gdzie chciało się je doprowadzić do końca jak choćby kobieta oskarżająca przyjaciółkę o kradzież mąki. Sama fabuła nie wystarczyła by bez żyjącego świata i ciekawych lokacji a tych tutaj nie brakuje. Bardzo przyjemnie się eksploruje miasto i chce się zaglądać w każdy kąt. Jest to równie przyjemne jak w poprzedniczce. Mankamentem jest jedynie bardzo widoczne powtarzanie się lokacji. Po kilka razy trafia się na identyczny układ budynków a któraś z koeli lokacja do wyczyszczenia z inhibitorów nocą ma takie samo rozmieszczenie i można na pałę lecieć do celu. Mimo to miasto cieszy oko. W poprzedniej części najprzyjemniej biegało mi się po dachach starego miasta i cieszy mnie, że tutaj ten obszar jest jeszcze większy. Graficznie słyszałem różne opinie ale mi się podoba styl gry. Nie wiem czy to przez kolejne łatki czy to jest narzucone ale w drugiej połowie gry zaczęły się pojawiać efekty pogodowe jak deszcz, zachmurzenie i mocny wiatr. Mimo, że podoba mi się kolorowa oprawa to przyznaję, że dopiero skąpane w deszczu miasto nabiera charakteru. Oczywiście nie można też zapomnieć o walce. Jest bardzo podobna do tej z poprzedniczki z kilkoma usprawnieniami. Mi ten system odpowiada ale mam wrażenie, że zbyt szybko starcia stają się zbyt łatwe. Tak na prawdę do końca gry unikałem jedynie walki z najmocniejszymi przemieńcami i myślę, że były one słabo zrównoważone. Z jednej strony nawet najwięksi przeciwnicy nie stanowili dla mnie wyzwania i padali po kilku ciosach a z drugiej ci załatwiali mnie na 3 uderzenia. Z jednym pewnie bym sobie poradził ale nie udało mi się doprowadzić do starcia 1 vs 1. Rozumiem, że muszą być jacyś przeciwnicy wzbudzający lęk i zmuszający do ostrożności ale i tak uważam, że byli zbyt mocni. Tutaj też wkracza dyskusyjna zmiana czyli inny balans w poziomie trudności pomiędzy nocą a dniem. Mam mieszane odczucia co do tej zmiany. Z jednej strony rozumiem decyzję twórców, którzy widzieli, że w jedynce mało graczy gra nocą ale z drugiej czegoś mi brakowało tutaj gdy nie czułem już takiego dreszczu by zdążyć do bazy przed zmierzchem. Mimo wszystko myślę, że tutaj bardziej niż w poprzedniej części sprawdziłby się tamten model trudnej nocy. Jest tutaj wyraźniej zaznaczony podział na strefy wpływów danych grup. Dachy to domena ludzi a ziemia należy do zombiaków. Nawet nocą można w miarę bezpiecznie przemieszczać się górą bo można napotkać jedynie małe grupy bandytów i czasem jakiegoś mało groźnego zombiaka. W jedynce natomiast na dachach też grasowali przemieńcy przez co nie było bezpiecznych miejsc. Tutaj fajnie sprawdziła by się zabawa w podłoga to lawa. Same pościgi też nie dostarczają już takich emocji. Fakt, można doprowadzić do stanu gdy ciężko się wyrwać ale nieudało mi się do tego doprowadzić jeśli nie chciałem a nie to to tutaj chyba chodzi.
Podsumowując mimo wad bawiłem się świetnie. Myślę, że gdzieś za rok wrócę do tej gry jeśli pojawią się jakieś ciekawe dodatki.

03.03.2022 18:01
trzydziestolatek1990
🖥
odpowiedz
trzydziestolatek1990
7
Pretorianin

Długo się zastanawiałem, dzisiaj zrobiłem zwrot na Steam, uzasadniłem i rozpatrzyli w 20-30 minut.

Dodam, że w wypadku gier uważanych za źle zoptymalizowane, czas na zwrot tytułu na Steam powinien wynosić przynajmniej trzy godziny, a nie dwie, jak jest obecnie, bo masę czasu zajmuje grzebanie w ustawieniach i porównywanie wyników tych zmian w odniesieniu do liczby klatek, czy stuterringu. I ten czas, który się na to poświęca nie wynika z cwaniactwa, tylko z chęci rozwiązania problemu, aby móc dalej komfortowo grać, bo np. gra się podoba.

post wyedytowany przez trzydziestolatek1990 2022-03-03 18:01:55
06.03.2022 13:45
ofis
😒
odpowiedz
ofis
15
Legionista

Totalnie sie nie umywa ta gra do jedynki,inny klimat,inna mechanika,inne wszystko.Bezsensownie zrobili tryb nocny na czas,praktycznie grasz tylko za dnia,często wkrada się nuda,usuneli system rentengu podczas walki i uszkodzeń ciała,który był wg. mnie bardzo użyteczny i efektowny.Sporo zmian na minus,żałuję wydanych pieniędzy,jest to gra która kiedyś będzie typowo sprzedawana ze sporą promocją,nic innowacyjnego.

06.03.2022 21:54
odpowiedz
men-th0r
17
Legionista
8.0

Bawiłem się dobrze, fabuła choć nie była niczym filmy hollywoodzkie, to jednak wciągnęła. Oceniłem na 8 ze względu na wielką frajdę, którą sprawiały nieludzkie wyczyny akrobatyczne naszego bohatera, takie Mirror Edge + Assassin's Creed na dopingu.
Bardziej mi siadła niż pierwsza część, przede wszystkim na zdecydowanie lepsze dobranie aktorów głosowych (w pierwszej części uszy mi krwawiły za każdym razem jak musiałem słuchać gościa, który podkładał też głos w Arcanii), inną architekturę - tj. wysoką zabudowę miasta, fabułę - która nie była niewiadomo jakim mistrzostwem świata, ale jednak wciągnęła. Myślę, że po aktualizacji tytuł namiesza na rynku i trzymam kciuki, żeby Techland skleił Dying Light 2 szybciej i lepiej, niż CDProjekt Cyberpunka.. Niestety wyrzuciło mnie kilka razy z gry, gra się również klatkuje dosyć często. Napotkałem na liczne błędy wczytywania postaci, gdzie osoby trzecie były całe szare/niebieskie, jak na początkowym projekcie, a dopiero potem zostały doczytane tekstury skóry, ciuchów. Istną męczarnią było przeskakiwanie do mapy. Wiem, że PS4 Pro też już swoje lata ma, natomiast inne gry potrafią przejść płynnie, a Dying Light 2 nie? Szkoda, że tyle bugów, marne pocieszenie, że mniej, niż w CBP2077, jednak po przekładaniu premiery kilka razy można było faktycznie oczekiwać trochę lepiej dopracowanego tytułu.

11.03.2022 20:42
wafel_15_84
odpowiedz
wafel_15_84
47
Konsul

Najnowszy pacz spartolił grę totalnie dali doopy podobnie jak te drugie studio z wałem na cybershita

15.03.2022 23:11
odpowiedz
plolak
16
Generał

Trochę pogralem i jedno mi się nie podoba, dużo skakania takiego zręcznościowego.

17.03.2022 19:30
1
odpowiedz
maniek358257
14
Legionista

- Skończyłem właśnie grę po 43h i napiszę swoje odczucia. Zrobiłem wszystkie metra, młyny, spadochrony, parę misji pobocznych i główny wątek.
- Grałem na ryzenie 3600x i RTX 3070 w 1440p na najwyższych ustawieniach bez RT z zablokowanymi klatkami na 60FPS. 80% czasu gra trzymała stabilne 60 klatek, ale czasami spadało do 50 klatek na patchu 1.2. Na takiej karcie liczyłbym na stabilniejszy klatkarz. Grafika nie wygląda jakoś wybitnie, ale powiedzmy, że ujdzie. Z Raytracingiem klatki spadały dużo mocniej i gra była sporo ciemniejsza, co utrudniało mi granie i wolałem grać bez RT.
- Wiatraki nie były jakieś trudne, co najwyżej trzeba było zdobyć więcej wytrzymałości, spadochrony podobnie. Te podłączanie prądu mogli trochę utrudnić, nie mówię, że było złe, ale trochę zbyt łatwe jak dla mnie. Poruszanie się po mieście na plus, tej lotni nie lubiłem (za wolno leciała).
- Poszedłem ścieżką PK i dostałem kuszę, która jest OP i sprawia sporo satysfakcji, zwłaszcza z bełtami odrzucającymi. Bełty zużywają strasznie dużo piór i trzeba je farmić, co było nudne (idziesz do odblokowanego młyna do handlarza, kupujesz pióra, idziesz spać, wracasz itd.)
- Bronie się zużywają, ale nie ma to żadnego wpływu na grę, bo cały czas zdobywamy nowe bronie, które są coraz lepsze i poza pierwszymi paroma godzinami, żadna broń mi się nie zużyła.
- Te wszystkie granaty/mołotowy zużywają za dużo śmieci, przez co nie da się ich mieć za dużo, a ulepszenie ich na maksymalny poziom to grind potężny.
- Nie lubię horrorów, ale gra nie była jakoś specjalnie straszna, jak dla mnie to na plus.
- Fabuła średnia, mocno średnia. Za 2 tygodnie pewnie nic nie będę z niej pamiętać poza imieniem Aiden. Ostatnia walka z bossem zbyt długa i męcząca.
- Bugi, bugi było ich trochę. Najgorsze, że były bardzo poważne. Pojechałem metrem do 1 miasta i nie dało się wrócić, metro w nowym się zbugowało i prawie porzuciłem grę. Na szczęście znalazłem w internecie rozwiązanie i musiałem lotnią przelecieć do rzeki i sporo kombinować,żeby wrócić do drugiego miasta. To, że jest tylko 1 zapis powoduje problemy właśnie takie i ogólnie mi się nie podoba. Kolejny bug był taki, że nie dało się iść spać, bo pisało że jest niebezpiecznie tutaj, tylko że było tak wszędzie. Tu akurat pomógł reset gry.
- Generalnie warto zagrać i po paru godzinach gra potrafi wciągnąć, te 40h upłynęło mi szybko i nie żałuję, że zagrałem.

20.03.2022 11:59
odpowiedz
lumpZbeskid
3
Junior

Może ktoś z was potrafi mi pomóc. Mam problem z uruchomieniem jak narazie dwóch wiatraków A ten problem polega na tym że ten mój akrobata nie łapie się drążka dźwigni tylko poprostu przelatuje przez nie. Próbowałem już uruchamiać grę na nowo i bez rezultatu

20.03.2022 17:36
1
odpowiedz
plolak
16
Generał

Drugi problem dlaczego gra ma tylko jeden zapis?

24.03.2022 00:23
odpowiedz
maro16
55
Centurion

Zadanie - Wszystko zostaje w rodzinie.
Poproszę o pomoc. Wyczyszczony cały budynek, cały czas widnieje napis wrogowie są w pobliżu. Nie pomógł reset. Czy ktoś też tak miał i wie o co chodzi?

31.03.2022 12:58
odpowiedz
4 odpowiedzi
maro16
55
Centurion
Image

Poproszę o podpowiedź. O co tu chodzi? To była siedziba SP, a teraz tu są zombie. Nie można spać. Działa tylko szybka podróż.

31.03.2022 21:30
Digitalynx
odpowiedz
4 odpowiedzi
Digitalynx
13
Pretorianin
8.0

Po kapitalnej jedynce mocno czekałem na dwójkę i powiem, że się nie zawiodłem chociaż nie wszystko mi tutaj zagrało.
Przede wszystkim po raz kolejny Techland udowadnia, że ich gry stoją gameplayem a fabuła schodzi na dalszy plan. Jasne, historia jest ambitniejsza i lepiej zrealizowana niż w części pierwszej, ale przeskoczyć tamten poziom trudno nie było. Postać Aidena jest całkiem fajnie wykreowana i dobrze zagrana (mówię o angielskich voice overach), ale plot zaskakujący nie jest, a już finał (i nudna, nie wiadomo czemu - podzielona na cztery fazy - walka z antagonistą) to sztampa sztamp.

Gameplay natomiast rekompensuje warstwę fabularną z nawiązką, bo siekanie zombiaków jest przyjemne jak zawsze. Z resztą wrocławski dev wymasterował tę sztukę od 2010ego roku i pierwszego Dead Island. Brak broni palnej to trafiona decyzja, walka choć prosta, jest dynamiczna a koszenie nieumarlaków z łuku jak i w pierwszym DLu daje masę frajdy. Noc jest nieco mniej straszna co moim zdaniem ma sens, bo teraz jest to wyzwanie, ale nie ściana horroru, nie do przejścia. Przede wszystkim jednak wiedzie prym system parkouru, zdecydowanie najlepszy w grach jaki do tej pory został zrealizowany. Ruchów jest dużo, można je łączyć w kombinacje i przemieszczanie się ogólnie daje masę radochy. Nawet mimo nieco "księżycowej" grawitacji i tego, że Aiden potrafi sam z siebie dać susa na dwa metry w górę - no ale w końcu ma to sens w świecie gry.

Aktywniaki poboczne są w porządku, niektóre fajniejsze (myszkowanie po strefach GRE), niektóre bardziej sztampowe (część sidequestów jest napisana jakby to była gra A.D. 2005). Dużo zbieractwa, crafting, nic czego wcześniej by nie było, ale polane fajnym, nowym sosem. Do tego naprawdę udane odblokowywanie wież - wiatraków, czyli mega spoko zagadki wspinaczkowe, no i segmenty przywracania zasilania w w stacjach elektrycznych - świetna odskocznia i środowiskowe puzzle. No i ta elektroniczna muza która w tedy przygrywa...

Jedyny większy problem jaki mam z grą i dzięki któremu stawiam DL 1 > DL 2 to... klimat. Villedor czyli miejsce akcji to środkowoeuropejskie miasto czyli zupełnie inne tony niż turecki Harran. Jeżeli miałbym wskazać jeden (lub dwa) powody dla których zakochałem się w jedynce to będzie to właśnie setting i płynąca z niego atmosfera. Harran był unikalny, miał to coś, zwłaszcza druga sekcja gry - Old Town. Wyglądał niesamowicie, egzotycznie, intrygująco i budwał niesamowite doznania. W połączeniu z kapitalną muzyką Pawła Błaszczaka dało to mieszankę naprawdę genialną. Tutaj, niby wszystko gra, jest okay, Olivier Deriviere w kwestii soundtracku też dał radę, ale jednak... Harran > Villedor. Po prostu.

I to chyba tyle. Solidna, nie wybitna, ale bardzo grywalna gra. Czekam na dlc ;)

09.04.2022 12:19
SlipKnoTXVI
odpowiedz
2 odpowiedzi
SlipKnoTXVI
42
Konsul

Tak szczerze i obiektywnie, pomijając grafikę, ta gra jest lepsza od pierwszej części pod względem klimatu, systemu walki i fabuły?

11.04.2022 06:19
S4T4NUS
😈
odpowiedz
S4T4NUS
25
Legionista
8.5

Po przejściu mogę napisać, że jak dla mnie gra na prawdę świetna. Wciągająca fabuła, przyjemne zadania poboczne, oraz eksploracja, która sprawia wiele frajdy. Nie wiem jak wy natomiast ja natrafiłem na błąd z dźwiękiem. Wiele razy postacie ruszały ustami a nie było dźwięku i napisy też znikały tak szybko, że nie dało się nic odczytać.
Aczkolwiek radość płynąca z rozgrywki jest na tyle duża, że przyćmiewa te kilka małych minusów.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLYaEwynIL670Zkob3UR_wm7iBZtJ3hrIW

18.04.2022 07:10
odpowiedz
Arcziwaldx
4
Junior

Nie wiem skąd te 8.0. Niemożliwe !

06.05.2022 20:16
odpowiedz
1 odpowiedź
janosik6
85
Konsul

Nie radzę iść w kuszę, bo gra się robi przeraźliwie nudna jako że można zabić całą armię zanim ktokolwiek się zbliży. Jak w the following lubię kuszę, tak tu mi się przez nią odechciało grać, i chyba zacznę od nowa pod walkę w zwarciu i z innymi wyborami, bo strażników wybrałem tylko dla tej kuszy.

08.05.2022 20:58
baltazar1908
😁
odpowiedz
baltazar1908
6
Legionista
8.5

super skonczylem dwa razy za drugim razem z patchem postac stara nowa kapania ale za drugim razem gre koncze odchodzac z Hakonem nie sam bo inhibitory i to mi sie podobalo bardziej polecam kazdemu gierka jest super

15.05.2022 01:12
1
odpowiedz
eenki
14
Legionista
5.0

Nuda. Misje poboczne fatalne, fabuła słaba. Przeszedłem grę i nic z niej tak naprawdę nie pamietam. Finałowa walka tragiczna.
Na plus mordowanie zombie

19.05.2022 12:30
odpowiedz
kinarep
4
Junior

Ja naprawdę nie wiem jak ta gra może mieć 8/10. Mimo że świat ładny to jest zbyt przejaskrawiony. Optymalizacja 1080p przy 60 też jest żartem jak w nowym Horizon jest 1800p. Menu gry czyli mapa, ekwipunek itd jest tak powolne i niedopracowane z mniejszymi rzeczami że staram się tego nie włączać. Fabularnie postacie poza jedną są na tyle nieciekawe że nawet ich imion nie pamiętam. Dialogi w większości nudne, przegadane(zbyt długie) lub po prostu bezsensowne. Parkour mimo że przyjemny to z masą bolączek. I można tak wymieniać dalej ale równie dobrze można przejść do największego utrapienia czyli błędów. Nie wiem jak na innych platformach ale na ps5 w co opie ta gra to jest dramat. Jest chyba niczym drugi cyberbug(tylko że po paru naprawach). Nawet nie chce mi się o nich pisać bo jest ich za dużo. Jak dla mnie idelnym określeniem tego wszystkiego jest ,,Jedyne co ta gra dobrze robi względem jedynki to dobrze wygląda" . Dodam jeszcze że to zdanie opisuje większość dzisiejszych wysokobudżetowych gier

post wyedytowany przez kinarep 2022-05-19 12:34:01
20.05.2022 07:04
odpowiedz
Chezior
3
Pretorianin

Ale ta gra jest zbugowana jeszcze. Jak poszukacie out of memory dying light 2 albo memory fix albo issue.. niektórzy dalej nie mogą grać w tę grę. Nie kupować. 3 miechy po premierze a ludziom gra crashuje po 10, 30 minutach, po godzinie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze