Z cyklu życiowe decyzje: gdzie mieszkać.
"Życiowe" tematy zaliczają ostatnio hossę, a ponieważ stuka mi dzisiaj kolejny rok żywota, postanowiłam jeszcze_bardziej_wydorośleć i zacząć rozwijać poważną przyszłość. Zatrzymałam się szybko, bo na etapie kwestii mieszkania. Będę wdzięczna za opinię osób doświadczonych.
Miejsce: na 90% Trójmiasto - Gdańsk.
Problem: nowe czy używane?
Czynnik zaporowy: kredyt.
W temacie kredytów jestem kompletnie zielona, ale ponoć jeśli chodzi o mieszkania-nówki, to w zasadzie jest to decyzja banku, a nie klienta - na podstawie zdolności kredytowej przedstawiają propozycje. W szybkim rachunku oceniam swoje własne możliwości na max. 40metrową "klitkę" na przedmieściach.
Dlatego obstawiam praktycznie bezlimitowe /?/ kupno mieszkania używanego - w rozsądnej dzielnicy, z fajnym metrażem /celuję +/- 60m2/, dostępne od ręki, w sensie wprowadzam się i mieszkam, i sukcesywnie sobie wszystko remontuję. Wszak kupno nówki to nie sztuka, solidny kawałek grosza trzeba jeszcze włożyć w wykończenie i wyposażenie. W "używce" ten problem mógłby rozłożyć się na parę lat.
Cały radosny plan przyćmiewa opinia chłopaka, który, wzorem kolegów z pracy, najchętniej kupiłby nówkę w cudnym osiedlu /bo jakoś tak się brzydzi mieszkać w blokach z lat 80/90, że o wieżowcach nie wspomnę/, a w razie potrzeby /przy czym "potrzeba" oznacza w wolnym tłumaczeniu gromadkę dzieci/ kupił drugie mieszkanie /za kolejny kredyt/, a poprzednie wynajął za takie pieniądze, by "samo się spłacało". Podobno "wszyscy tak teraz robią".
Ponieważ jestem z natury uparta, uważam, że tylko mój pomysł jest sensowny ;) Ale wdzięcznie poczytam, najchętniej spostrzeżenia innych doświadczonych, którzy tę kwestię mają za sobą lub w trakcie, bo suma sumarum to nie wiem, który pomysł jest tak naprawdę sensowniejszy.
...a poprzednie wynajął za takie pieniądze, by "samo się spłacało". Podobno "wszyscy tak teraz robią".