- mapa na razie pusta i brzydka, kilka żałosnej postury budynków na krzyż (np. dwa tu, 4 budynki tam, a kilometr dalej brzydki hangar z jedną skrzynką i obok budyneczek śmieszny). Nie ma rzek, nie ma czegoś wyróżniającego się na mapie (np. specyficzne góry, rzeka, las). Mapa wygląda jak wygenerowana, taka byle tylko była
- gracze, 99.5% z nich to głupie dzieci, które zawsze bez wyjątku zabijają wszystko co się rusza, nawet jak jesteś nagi z samym kamieniem w łapie to i tak każdy cię będzie chciał zabić za wszelką cenę, nawet jak uciekasz długo to będą cię gonić nawet 5 minut
- bugi z budowaniem, np. kładziesz 500 barykad jedna na drugiej i w ten sposób masz stworzone schody dowolnej wysokości i <cenzura> z tego, że wbrew prawom fizyki te barykady się trzymają
- brak limitu w wysokości budowania domów - wiele osób buduje wieże, które mają w miś dużo poziomów wysokości (są wyższe od najwyższych budynków świata i są zbudowane z drewna).
- w nocy nie musisz używać latarki by zobaczyć nick dowolnego gracza pod warunkiem, że jest niedaleko i dzięki tej wspaniałomyślnej rzeczy, w nocy kiedy widoczność wynosi 0% na odległość centymetra to i tak jakiś debil z shotgunem będzie cię gonił i strzelał w ciebie, a ty nawet jak ukryjesz się za skałami lub za drzewem to on bez latarki, bez pochodni zobaczy twój nick i cię zabije! Wielkie gratulacje dla takiego pomysłu Garrego!
- nie można otwierać drzwi nie wydając dźwięku (bo tak trudno Garremu zrobić opcję, że przy kucaniu drzwi otwierają się wolno)
- kolejna gra, w której nie istnieje czołganie
- kolejna gra multi, w której nie można śledzić ludzi, bo jeśli ty kogoś widzisz to on ciebie na luzie też widzi
- nie można ukryć się w krzakach, w trawie
- czasami postacie "skaczą" tak jakby laga miały, czyli ktoś jest w miejscu x biegnąc, strzelasz w to miejsce, a jego postać przeskakuje 3 metry do przodu. Tak się zdarza
- łuk ma większe dmg od broni palnej, zasięg chyba też większy i przeciwko osobie w kevlarze łuk jest skuteczniejszy wg niektórych graczy
- wilki i misie nie potrafią nawet wchodzić do neutralnych budynków, do tego się bugują agresją i nie chcą odejść, a powinny
- wilki i misie nie potrafią cię zabić jeśli stoisz na malutkiej stercie drewna, po prostu nie potrafią skakać (można też postawić szybko szałas (mała ilość drewna wymagana) i nie trzeba drzwi budować i przyciągasz wtedy wilka lub misia pod szałas, ty stoisz minimalnie przed wejściem do szałasu na zewnątrz i bijesz misia, on ciebie nie uderzy bo kolizje ma z niewidzialną ścianą, miś odbiega, prowokujesz go znowu i wracasz przed szałas itd i zabijasz kamieniem na luzie
- mała liczba rzeczy do wykrafcenia
- ignorowanie pomysłów graczy przez Garrego, dostał setkę pomysłów od różnych osób, w tym profesjonalne rendery 3d, którymi gracze byli zachwyceni, a Garry ma to gdzieś, woli robić GUI do gry, bo wygląd gui bardziej dla niego się liczy niż rozwinięcie gry na 100 lepszych sposobów.
- nie wiem, czy whitelista jest zbugowana w menu wyszukiwania serwerów, ale zaznaczasz gwiazdką serwer i on nie trafia do whitelisty, musisz przeglądać historię serwerów i tam znaleźć serwer pamiętając też nazwę jego. A i w wyszukiwarce serwerów nie istnieje takie coś jak filtrowanie wyszukiwania, choćby po tagu lub nazwie.
Rozumiesz do cholery co to znaczy Wczesny dostęp na steamie? Gra dopiero powstaje, to nie jest pełna gra. Przeczytaj następnym razem co kupujesz i dopiero wylewaj żale na forum. To jest dopiero wersja Alpha.
[3]
jakiś agresywny :). A prawo do krytyki ma każdy. Jak ci się nie podoba ten wątek to przeglądaj inne. Alpha alphą, ta Alpha będzie trwała pewnie 2-5 lat i po 5 latach też napiszesz "ale to przecież alpha jest! nie wolno alphy krytykować! nie wolno bo nie!"
Jak ci się nie podoba ten wątek to przeglądaj inne.
To jak tobie się nie podoba gra to graj w inne. Krytykujesz typowe bugi, problemy wczesnych wersji gier. Myślisz, że każda gra podczas alphy jest już perfekcyjnie przygotowana?
Pograj w dayz, zdecydowanie bardziej powinno ci przypaść do gustu. Rust to taki cs z większą mapą budowaniem i kamieniami...
[6]
zgadzam się z tobą, przypomina CSa, tylko mapa pusta i duża i to budowanie. Poza tymi rzeczami nuda wielka. Nawet nie istnieją żadne pułapki ani nic.
A w DayZ podobno można siedzieć w wodzie (tlen niepotrzebny) i być ukrytym tak?
A mnie wkurza tylko jedno - podobnie jak w dajzi - jedna wielka nudna i bzdurna rozgrywka.
Jak mnie coś wkurza to w to nie gram. Polecam i pozdrawiam.
spoiler start
Piotr Fronczewski.
spoiler stop
DanuelX
idź sobie pograć w coda gimbo. Tam będziesz miał dużo akcji i nie będziesz się nudził i będzie jakiś cel!! W każdej części co roku inny! W sam raz rozgrywka dla leniwych i niemyślących ludzi jak ty.
Trzeba miec cos z glowa, zeby po przeczytaniu tego:
"We are in very early development. Some things work, some things don't."
kupic gre i narzekac, ze to nie dziala a tamtego nie ma.
[11]
trzeba mieć coś z głową by krytykować osobę krytykującą grę bez względu na jej fazę rozwoju. Jak ci dom będą budować i zobaczysz, że ściany są krzywe to nie skrytykujesz tego bo stwierdzisz "oj tam oj tam, poczekam aż zbudują do końca, co z tego, że ściany są bardzo mocno krzywe jakby miały się zaraz zawalić"?
Zrozum wreszcie, że teraz jest moda na gry alpha. Dawniej nie było tak, teraz to spamują grami w fazie alpha i można zawsze zwracać uwagę na różne rzeczy po to by je wyeliminowali, ulepszyli, zmienili.
Najlepiej to żeby wszyscy gracze milczeli i nie udzielali się na forach twórców, najlepiej żeby nikt nie pisał, że kłoda drewna ich zabija, albo, że do budynku nie da się wejść lub drzwi zabijają przy otwieraniu, albo że pełno cheaterów. Niech nikt nic nie pisze! Takie jest twoje profesjonalne myślenie, zakaz odzywania się!
Nie rozumiesz, że krytyka jest czymś normalnym? I że dzięki krytyce, zwracaniu uwagi na różne rzeczy twórcy mogą dzięki niej coś zrobić? Gdyby ludzie milczeli to ta gra jeszcze więcej bugów by miała więc takie osoby jak ty tylko niszczą rozwój gier alpha bo w życiu nie napiszą na forum, że jest bug x i y i jak to ma być później naprawione jeśli nikt nie pisze o tym?
a ja nie widziałem, że panuje zakaz wyrażania opinii o grach na forach nietwórców
(przy okazji, jeśli miałbym kupować kiedyś jakaś grę to KONIECZNIE chcę widzieć na forach uwagi krytyków, nawet jeśli gra liczy pół dnia rozwoju. Tak samo przy zakupie telefonu, auta, komputera, kraty, pendrive, czegokolwiek).
I podkreślam, że nikt ci nie każe czytać moich wątków. Pozdrawiam gorąco.
Można zwracać uwagę na bugi i to należy robić, ale dlaczego tutaj? Myślisz, że ludzi obchodzą Twoje gorzkie żale? Nie obchodzą. Napisz jeszcze raz, jak Ci się nie podoba to nie czytaj. Ja napiszę, jak Ci się nie podoba to nie graj. Dziękuję dobranoc.
Wiesz co to jest wersja alfa? To ledwie koncepcja, szkic koncowego produktu. W tym przypadku nawet mniej, bo tworcy sami nie wiedza, jaka ostatecznie bedzie ta gra.
Przed zakupem wystarczylo zapoznac sie z samym forum Steama, jest tam mnostwo opinii o samej grze, bugach itd.
Kupiles gre w wersji alfa, wiec oczekuj bledow i niedorobek. Nie oczekuj natomiast natychmiastowych patchy, ktore beda te bledy naprawiac. Na tym etapie poprawki nie sa najwazniejsze, bo wiekszosc bledow jest prosta do wyeliminowania. Tworcy skupiaja sie na funkcjonalnosciach, bo w alfie wlasnie o to chodzi. Stawiasz fundamenty (ze odniose sie do twojego glupiego przykladu z budownictwa), a dopiero w becie zaczynasz dopieszczac produkt.
Mozesz sobie pisac co chcesz i gdzie chcesz, ale jak tworzysz watek, ktory nie ma sensu, to spodziewaj sie odpowiednich komentarzy. Piszesz o wadach wczesnej wersji alfa, rownie dobrze mozesz pisac recenzje nieskonczonego domu, ze nie ma pietra i dachu (o, znowu budownictwo) wiec jest glupi. Tylko po co?
Skoro juz dwa razy pisalem o budowaniu, to odniose sie do twojego porownania: gdyby ktos mi budowal dom i sciany bylyby krzywe, to nie, nic bym nie mowil. Nie znam sie na budownictwie, a moze projekt zaklada, ze w pewnym momencie sciany maja byc krzywe. Ocenie koncowy produkt, ktory ma byc zgodny ze specyfikacja.
Wczoraj oddalem samochod do serwisu w celu wykonania kilku malych, kosmetycznych napraw. Tak sie zlozylo, ze dzis bylem tam znowu (w innej sprawie) i zobaczylem moje auto, ktore wygladalo duzo gorzej, niz wczoraj. Nie, nie narzekalem i nie komentowalem. Nie mam pojecia o malowaniu aut wiec sie nie odzywam, a prace ocenie w poniedzialek, gdy bede odbieral auto. Dopiero wtedy na odpowiednich forach albo polece serwis, albo nie.
tl;dr; Kupiles produkt wiedzac o bledach, wiec nie narzekaj, ze one tam sa.
Tylko, że kiedyś gracz dostawał gotowy produkt. Mniej lub bardziej dopracowany, ale skończony. A teraz gracze nie tylko dostają ledwie rozgrzebany produkt, za który płacą ciężkie pieniądze, ale wręcz sprzedaje się im sam pomysł (Kickstarter) z mglistą obietnicą otrzymania produktu w bliżej nieokreślonej przyszłości. To tylko potwierdza, że znaczna część graczy to skończeni kretyni z IQ niższym od numeru buta, który nie tylko uwielbiają gdy się ich dyma, ale jeszcze krytykują każdego, kto usiłuje im otworzyć oczy.
Gdyby w innej branży jakaś firma próbowała zastosować podobną strategię, to konsumenci zabiliby ją śmiechem. Tymczasem producenci gier doskonale wiedzą, że mają do czynienia z idiotami i bezwzględnie to wykorzystują.
To jest dopiero alpha daj tej grze spokój